honda c50 tussentype start beroerd en kakt in bij volgas

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
opazoetekauw
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 mar 2007 23:17

honda c50 tussentype start beroerd en kakt in bij volgas

Bericht door opazoetekauw »

Beste techneuten,

Ik heb een c50 tussentype met het ori 12 volt blok, 70cc 50 kop, 20mm carb. hij reed werkelijk altijd prima. heeft het de afgelopen 8 jaar prima gedaan met deze setup. maar afgelopen hondadag begon het al iets minder te worden. op de terugweg begon hij geleidelijk aan steeds meer te sputteren, en als ik hem aan wou kicken met een warme motor lukte dat vrijwel niet meer en moest ik aanduwen. als hij eenmaal loopt blijft hij vreemd genoeg perfect stationair lopen, en met half gas optrekken lukt ook nog wel, maar bij volgas kakt hij volledig in, alsof je de sleutel hebt omgedraaid zo viert hij dan uit. ik weet bij god niet meer waar ik het zoeken moet. iemand? en hij deed het altijd zo fijn....

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Kleppen en ontsteking al gesteld? Ervan uitgaand dat een TT ook punten heeft.

Carb al schoongemaakt? Kraantje al schoongemaakt? Tank al schoongemaakt?

Heeft ie nog compressie? Zit er nog olie in? Is die wel eens ververst?

Bougie wel eens vervangen? Vonken de punten?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

opazoetekauw
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 mar 2007 23:17

Bericht door opazoetekauw »

compressie heeft hij genoeg, klepspeling gecontroleerd en is ook prima. deze tussentype heeft een cdi ontsteking, heb ze inderdaad ook wel eens met ot blok gezien, maar volgens mij is cdi voor tussentype standaart, iig heb ik al een begrenste cdi unit geprobeert, maar naast dat hij begrenst start hij ook net zo beroerd mee. olie ververs ik elk voorjaar, behalve deze keer, aangezien ik er afgelopen jaar maar 800 km mee gereden heb met deze olie. carb nog niet schoongemaakt

Plaats reactie