Tank ss50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Tank ss50

Bericht door Kippenverver »

Ik heb nu een nieuwe tank (met dank aan Coos =)

Maar dan blijft er een andere over.. Nu is mijn vraag, is het de moeite waard om die op te (laten) knappen, of gewoon de fik erin ?

Hij is best wel behoorlijk lek rechts onder, verder overal zo hard als wat.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Zelf lichtelijk opknappen kan altijd, iets van een stopmiddel erin en eventueel als je goed bent met spuiten een nieuw lakje, anders zo verkopen. Zijn altijd mensen geintresseerd in
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

als een tank ook al lek is zou ik er zelf niet veel moeite meer in stoppen..
Afbeelding

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

mijn tank was ook zo lek als een mandje, maar alleen onderin
verder retestrak en helemaal hard, ook bij de emblemen.

zijn hele dunne plaatjes koper onder gesoldeert, netjes afgewerkt, zie je niks van

is het een k1 tank? zowiezo niet verneuken
k3 en strak? ook niet verneuken

SSlesage
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:26
Locatie: Kortrijk

Bericht door SSlesage »

ik heb zoeen tank cure in mijn tank gedaan uit voorzorg.
Als het gaatje niet te groot is moet je het afplakken en zoeen tank cure indoen
woila gaatje gestopt en dan eens opnieuw spuiten enzo natuurlijk
SS finished
carbu gesteld voor de 1ste keer in mijn leven hij draait mooi.
waarsch!ijnlijk binnen een maand mijn eerste moto om op te knappen.

jones78

Bericht door jones78 »

Tank gewoon hardsolderen (zilversoldeer). Werkt perfect.
Als de tank droog is en geen benzinedampen bevat, kun je dit met een brander doen, anders pak je een hele zware soldeerbout (bij plaatselijke loodgieter ofzo).
Heb ik ook gedaan en werkt prima.

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

is altijd wel de moeite waard en natuurlijk ook weer een leuk projectje !

Hondamike
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:00
Locatie: Hengelo

Bericht door Hondamike »

met plakband dichtplakken?

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Tankjes zijn steeds moeilijker te krijgen.
Dus ja, je moet hem zeker opknappen!

Eerst in de verfafbijt. Ontvetten. Dan het lek dicht solderen. Schuren, plamuren, schuren. En dan het tankje netjes spuiten.

Voor een nette tank kan je best nog wat duiten vangen.

Een andere oplossing is tank cure. Dat is een epoxy die de binnenkant van je tank van een laagje voorziet en zo alle gaatjes dicht.
Dit is aan te raden al je tank bijvoorbeeld nog erg strak in de originele lak zit. Anders heeft solderen de voorkeur.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

ivo215 schreef:Tankjes zijn steeds moeilijker te krijgen.
Dus ja, je moet hem zeker opknappen!

Eerst in de verfafbijt. Ontvetten. Dan het lek dicht solderen. Schuren, plamuren, schuren. En dan het tankje netjes spuiten.

Voor een nette tank kan je best nog wat duiten vangen.

Een andere oplossing is tank cure. Dat is een epoxy die de binnenkant van je tank van een laagje voorziet en zo alle gaatjes dicht.
Dit is aan te raden al je tank bijvoorbeeld nog erg strak in de originele lak zit. Anders heeft solderen de voorkeur.
Ik weet wat het is, ik kijk er naar :P

Maar ik heb besloten dat ik hem maar ga plamuren met 2componenten epoxyplamuur.. Moet ook werken staat op de verpakking dus.. Wish me luck 8)

Martijn ss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:27
Locatie: Ommen

Bericht door Martijn ss50 »

daar ga ik je wel ff mee helpen als je dat goed vind :P

Plaats reactie