''balg'' maken

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

''balg'' maken

Bericht door Willem-Jan- »

Ik wil me originele filter graag weer gaan gebruiken op me c ivm regen en al die rotzooi wat in zon pauperpowerfilter komt.

Nu heb ik dus een carb met spruitstukje... ik vroeg me af als jullie ideeen hadden om een soort van balg daarvoor te maken? Stofzuigerslang was niet goed ofzo zei een x iemand op dit forum.. Dus iemand nog een an dere creatieve andere oplossing? ik weet er zo geen 1 namelijk.

b.v.d

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Een originele wellicht?
Ga heen en vereenvoudig u!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Wat mankeert er aan stoszuigerslang? Die knakt tenminste niet in elkaar. Neem anders een min of meer passende koelwaterslang van de sloop. Daar zitten al bochten in zodat er niets hoeft dubbel te knakken.. Met een slangeklem kun je laten aansluiten op frame en carb. Kijk of je een dikke kunt krijgen die je nog net kunt aandraaien tot ie aansluit. Te dik en hij valt er evengoed af, te dun en je hebt teveel weerstand.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Kippenverver schreef:Een originele wellicht?
Die past dus niet.

Stofzuigerslang geeft vermogensverlies door de ribbelende binnenkant ofzo? of is dat niet zo.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Als je zo'n balg openhaalt, weet je waarom die beter is dan zomaar een slang. Meestal zit hij helemaal vol met de in dertig jaar verzamelde blubberzooi. Zooi die anders door je cilinder heen gegaan was..
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

met andere woorden, gebruik een nieuwe stofzuigerslang/koelwaterslang :P
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Nee lullo, juist zo'n balg gebruiken! Die vangt in die speciaal ontworpen balg dus juist al die troep op! Hij verzamelt het vuil zeg maar in z'n pens. Vuil wat op een andere manier langs het luchtfilter op komt. Honda bedenkt niet zomaar wat, die balg zit er niet zomaar...
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 603
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Bericht door ceedee »

Ik heb ook een carb met spruit op een OT frame, vorige eigenaar heeft de balg doorgesneden en de stukken gedraaid weer aan elkaar getaped. Nu past het wel.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Jurrien schreef:Nee lullo, juist zo'n balg gebruiken! Die vangt in die speciaal ontworpen balg dus juist al die troep op! Hij verzamelt het vuil zeg maar in z'n pens. Vuil wat op een andere manier langs het luchtfilter op komt. Honda bedenkt niet zomaar wat, die balg zit er niet zomaar...
Hee blondie, heb je wel eens een C70 verbinding gezien zoals origineel op mijn blauwe zit? Dat verschilt alleen qua rubbersoort van een stuk koelwaterslang. Blijkbaar nam Honda het later ook een stuk minder serieus. Als je het mij vraagt dempt die balg het aanzuiggeruis, wat later in de filterkast zelf gebeurde. Daarom was de balg niet meer nodig.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

Afbeelding

lang leve de voorvorkrubbers :P
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

NIX schreef:
Jurrien schreef:Nee lullo, juist zo'n balg gebruiken! Die vangt in die speciaal ontworpen balg dus juist al die troep op! Hij verzamelt het vuil zeg maar in z'n pens. Vuil wat op een andere manier langs het luchtfilter op komt. Honda bedenkt niet zomaar wat, die balg zit er niet zomaar...
Hee blondie, heb je wel eens een C70 verbinding gezien zoals origineel op mijn blauwe zit? Dat verschilt alleen qua rubbersoort van een stuk koelwaterslang. Blijkbaar nam Honda het later ook een stuk minder serieus. Als je het mij vraagt dempt die balg het aanzuiggeruis, wat later in de filterkast zelf gebeurde. Daarom was de balg niet meer nodig.
Zo'n ding zit anders altijd helemaal vol bagger. Bagger die anders waarschijnlijk door je cilinder heengegaan was. Waarheid als een koe toch? Lang leve de balg.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

ik heb mijn c70 balg ook uitgekookt, omdat het rubber keihard was. het water werd nog zwarter dan als ik nu mijn kamer er mee zou schoomaken... ik ben met homeboy jurrien voor deze keer :D
TWD for life!

bas-c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 16:28

Bericht door bas-c50 »

ooit 'n schoon stuk zwart rubber gekookt plato?
hoi jurrien

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

owjeej daar is bas weer met zijn wijsheid.. tot dat die zelf weer eens hulp nodig heeft, want dan zit die met zijn pootjes omhoog en is die niet meer zo bijdehand :D
TWD for life!

Plaats reactie