tja, van alles wat ik van 4takt blokjes ken is punten ontstekingen bij mij een totaal zwart gat
en om zondag mee te kunnen rijden ga ik me moeten wagen aan zo'n ding
goed, geen punt, maar nu zit ik even met wat vraagjes waar mensen hier Vast meer van weten dan ik
-de puntjes horen bij F open te gaan
toch, als ik aan mijn vliegwiel draai en hem voorbij F laat gaan... k zie niks bewegen...
hoeveel is de uitslag van de puntjes? toch wel zicht baar dacht ik!?
t zou namelijk opzich goed moeten staan, er is mee gereden nog recent
-vraagje 2, ik heb een mooie blok stekker er aan, maar welk draadje ga ik waar heen brengen?
links boven heeft groen
links onder heeft geel
rechts boven heeft zwart
en rechts onder heeft wit/rood
met vliegwiel op f (of iets er voor, of er na, of zelfs op t) toont het boeltje als volgt ;
nuja,
ik hoop dat iemand me even een quick-guide in de puntjes kan geven, dan kan ik mogelijk zondag nog mee
greets, en alvast enorm bedankt!!!!!!!!!
stef
ps. t gaat alleen om vonk
verlichting hoeft niet
Hitachi 6v punten ontsteking ..
Dan moet zwart op de bobine en het bobine vastzetten aan het frame.
Punten gewoon losdraaien, iets vastzetten ennaar boven drukken.
F-teken net voor het streepje en dan de puntjes naar beneden drukken en vastdraaien. (eventueel nog iets eerder open zetten door het stel-sleufje)
Volgens mij is er ook een FAQ voor puntenstellen.
Punten gewoon losdraaien, iets vastzetten ennaar boven drukken.
F-teken net voor het streepje en dan de puntjes naar beneden drukken en vastdraaien. (eventueel nog iets eerder open zetten door het stel-sleufje)
Volgens mij is er ook een FAQ voor puntenstellen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16231
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Nu ga ik even blind gokken:
geel licht
groen edit: soortement laadstroom, geen massa(zie post NIX)
zwart bobine
wit/rood neutraal
En wat robert zegt: http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... c.php?t=35
geel licht
groen edit: soortement laadstroom, geen massa(zie post NIX)
zwart bobine
wit/rood neutraal
En wat robert zegt: http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... c.php?t=35
Laatst gewijzigd door nielspbr op 15 apr 2009 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
hee, een plat vliegwiel.
6v korte tap dus...
zijn vrij snel in verhouding tot vastgezette vliegwielen, rapper in toeren en iets vervroegender.
wel een Nadeel, niet zo snel als een VVV, en op 6v korte tap past geen VVV enkel dat type ontsteking...
6v korte tap dus...
zijn vrij snel in verhouding tot vastgezette vliegwielen, rapper in toeren en iets vervroegender.
wel een Nadeel, niet zo snel als een VVV, en op 6v korte tap past geen VVV enkel dat type ontsteking...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
nou voor zo ver ik kan zien zit er nul beweging in de puntjes,
iniedergeval bedankt voor de korte draad-uitleg
helaas is het schroefje aan puin
dus die moet ik morgen even uitboren en een nieuwe nemen om verder te testen... in afwachting dus .. morgen meer
iniedergeval bedankt voor de korte draad-uitleg
helaas is het schroefje aan puin
dus die moet ik morgen even uitboren en een nieuwe nemen om verder te testen... in afwachting dus .. morgen meer
Laatst gewijzigd door Dakana op 15 apr 2009 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- chaly addict
- Berichten: 18858
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Bijna goed. Bij een puntenontsteking is groen laadstroom bij licht uit en geel laadstroom bij licht aan. In de lichtschakelaar wordt tussen de gele en groene gewisseld als je je licht aanzet. Daarom gaat er ook een draad naar de gelijkrichter vanuit de lichtschakelaar. In een kabelboom is massa daarom vaak grown/wit om onderscheid tussen de stroomvoerende groene uit de ontsteking te maken. Do ontsteking maakt gewoon massa via de grondplaat en via blok en frame. De groen/witte uit de boom maakt meestal massa via het contactslot. Ik trek altijd een extra massadraad die ik ergens in de groene inplug. Scheelt een boel gekke storingen.nielspbr schreef:Nu ga ik even blind gokken:
geel licht
groen massa
zwart bobine
wit/rood neutraal
En wat robert zegt: http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... c.php?t=35
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
nou ik kreeg hem niet lekker
toen ik hem een maal bewegend had ging die Ruim voor F al open
en het stel gebied stond toen tegen het maximum
dus na uit voerig passen en meten maar besloten een schuur papiertje langs het vliegwiel-nok-volgertje te halen
en dat maakte het verschil
nu gaat ie een klein stukje voor F open
maar dat vind ik prima
beetje meer vervroeging is geen punt, hij heeft op dit moment dikke koppakking / lagere compressie dus hij kan wel een kick gebruiken
morgen krijg ik mijn 6v-punten-bobine binnen met de 4 pools stekker
dan ga ik smiddags het blok er onder zetten en kijken of die spark geeft
nogmaals, bedankt voor de vlotte hulp
toen ik hem een maal bewegend had ging die Ruim voor F al open
en het stel gebied stond toen tegen het maximum
dus na uit voerig passen en meten maar besloten een schuur papiertje langs het vliegwiel-nok-volgertje te halen
en dat maakte het verschil
nu gaat ie een klein stukje voor F open
maar dat vind ik prima
beetje meer vervroeging is geen punt, hij heeft op dit moment dikke koppakking / lagere compressie dus hij kan wel een kick gebruiken
morgen krijg ik mijn 6v-punten-bobine binnen met de 4 pools stekker
dan ga ik smiddags het blok er onder zetten en kijken of die spark geeft
nogmaals, bedankt voor de vlotte hulp
Nee, is een vast onstekingstijdstip. Origineel vastgezet, zou je dus kunnen zeggen.bas-c50 schreef:is een korte tap vliegwiel van origine verlatend?