Pagina 1 van 1

welke sproeier?

Geplaatst: 17 apr 2009 09:14
door ciebie
welke sproeier zou er ongeveer in een 19mm keihin moeten? ik heb er al meerdere geprobeerd maar krijg hem nog niet mooi afgesteld :?
hij zit op een cb50 met vvv

en wat voor sproeier moet er ongeveer in een 16mm sjeng wey carb?
ook voor de cb met vvv

Geplaatst: 17 apr 2009 09:22
door NIX
19mm is 75-82
16mm is 70-75

Zo ongeveer. Soms heb je onverklaarbare uitschieters. Lees je bougie.

Zorg dat de vlotterbak schoon is, dat je kraantje goed doorloopt, dat pakkingen en o-ringen OK zijn, isolators niet gebarsten en pasvlakken vlak zijn. Kromme pasvlakken even vlakken, dus.

Geplaatst: 17 apr 2009 10:54
door Mandarijn
het ding loopt zoiezo verschrikkelijk na 5 km stopt die en is die niet meer aan te krijgen en als die afgekoeld is wel weer?
en na een kort stukje rijden pruttelt die nog een beetje en heeft hij geen vermogen meer, is hier geen verklaring? voor, het lijkt mij niet dat dit afstelling is :?

Geplaatst: 17 apr 2009 11:06
door NIX
Klinkt alsof de carb te warm wordt. Zit er wel een isolator tussen?

Geplaatst: 17 apr 2009 11:29
door ciebie
de carb wordt niet warm, als ik mn hand erop leg is ie best koud (door de lucht die er doorstroomt denk ik)

ik zal eens kijken of de carb aansluiting wel vlak is, heb ik eerlijk gezegd niet op gelet :oops:
maar dan zou ie valse lucht krijgen, en zo klinkt ie niet, hij loopt wel stationair, maar bij een bepaald toerental wil ie niet meer mooi draaien (klapperen enzo)
bij volgas in lage toeren doet ie het niet meer (het typische verzuip geluid)
de ontsteking staat wel goed en de kleppen zijn ook gesteld, dus ik denk dat het gewoon aan de afstelling van de carb ligt en niet aan iets anders zoals mandarijn zegt.

ik ga het even proberen.. :wink:

Geplaatst: 17 apr 2009 11:38
door xMARKx
NIX schreef:Klinkt alsof de carb te warm wordt. ZIT ER WEL EEN ISOLATOR TUSSEN?

Geplaatst: 17 apr 2009 11:54
door NIX
Check ook het vlotterniveau. En heb je de doorstroming van je kraantje nou gecheckd of niet?

Geplaatst: 17 apr 2009 15:02
door ciebie
er zit geen isolator tussen maar de inlaat bestaat uit 2 losse delen verbonden door een rubberen buis. de carb wordt niet warm of heet, hij is koud.

de doorstroming is goed en de vlotter ook
ik heb het bakje eraf gehaald en vlotter omhoog geduwd, toen kraan open gezet en gekeken wanneer het begon te stromen, ging allemaal goed.

ben net even langs rovaza geweest om nieuwe puntjes en nieuwe condensator te halen, omdat deze al wat oud waren en het zekere voor het onzekere te nemen!

hoewel hij goed vonkte wilde ik dit toch even uitsluiten, dan weet ik dat ik het daar zoiezo niet moet zoeken

Geplaatst: 17 apr 2009 15:52
door bonjour
Als die warm wordt en er dan op onverklaarbare wijze ermee ophoud kan je de bobine ook niet uitsluiten.

Bij oude Amerikanen is dit eigenlijk ook zo.

Is een vrij veel voorkomend probleem en 9/10x is het de bobine.

Zo ook bij brommertjes. :wink:

Als die altijd goed heeft gereden zou ik het in de bobine zoeken nadat je (inderdaad) de puntjes en condensator hebt vervangen.

Misschien is het voldoende om het massa-punt van de bobine even goed schoon te maken, maar ik vrees van niet omdat vaak de bobine dan ook al stuk gegaan is als die geen goede massa had.

Geplaatst: 22 apr 2009 22:16
door Foxbeach
Ik heb een vrij gelijklopende situatie.

De ape lijkt ook te pruttelen bij een halfgas, bij verder opentrekken is het terug goed tot wanneer hij mooi op een toerental moet aanhouden lijkt hij weer te pruttelen. Ook heb ik bij het zachtjes gas geven vanuit stationair een 'dipje' waarbij hij lijkt terug te vallen.

Zit nu met 75 op 18mm met hyper cdi, 50cc en over racing uitlaat. Ik probeer morgen eens enkele grotere maten (78 -80).

Geplaatst: 22 apr 2009 22:22
door ildert
middengebied is niet sproeier, maar gasnaald....zet die eens een tandje hoger of lager

Geplaatst: 23 apr 2009 20:59
door Edo
Inderdaad, als hij in het middengebied even pruttelt, maar als hij na veel moeite in de hoge toeren lekker brult, dan zou ik inderdaad je sproeier laten zoals hij is. Gasnaald pielen!

Arme verbranding/witte bougie/harde klappen uit je pijp, dan moet je gasnaald omhoog (clipje naar beneden).

Te rijke verbranding/natzwarte bougie/pruttelen/verzuip-geluid, dan moet je gasnaald omlaag (clipje omhoog)

Geplaatst: 31 mei 2009 11:54
door Saik0
Ik heb hetzelfde gehad, heb het hele blok uit elkaar gehad. Bleek achteraf de bougie de boosdoener te zijn. Wel fijn dat de kleppen gesteld zijn, nieuwe pakkingen overal, carbu schoon, benzinetank schoon, nieuwe leidingen plus filter.

Geplaatst: 31 mei 2009 12:59
door Willem-Jan-
Mandarijn schreef:het ding loopt zoiezo verschrikkelijk na 5 km stopt die en is die niet meer aan te krijgen en als die afgekoeld is wel weer?
en na een kort stukje rijden pruttelt die nog een beetje en heeft hij geen vermogen meer, is hier geen verklaring? voor, het lijkt mij niet dat dit afstelling is :?
hee dat heb ik ook

join de club! :D

Geplaatst: 31 mei 2009 14:38
door NIX
Stel je uitlaatklep.