Pagina 1 van 1

outer rotor met lichtspoel en nog wat vraagjes

Geplaatst: 02 mei 2009 20:54
door HondaRat
Hey
Mijn outerroter is eindelijk binnen.
Dus er direct opgezet , liep na 10 minutjes
Maar, er komt 60 volt uit gele draad...
dus ? Welke (sterke) spanning regelaar
moet ik hebben ?
Vraag 2 :
Hoe krijgen jullie altijd die felle gas reactie ?
Moet ik eerst maar eens goeie carb aanschaffen ?
Zo ja , welke moet op een 70cc honda blokjes met outer rotor.
Vlakschuif ?

Grt , Eelco

Geplaatst: 02 mei 2009 23:33
door da master of honda
met 70 cc ga je echt niet zon Dikke gasreactie hebben......

je kan wel een grotere carb monteren maar dat gaat nog niet veel helpen.

een koppeling op de versnelingsbak gaat wel helpen.......

dan ben je het gewicht kwijt aan de krukas aan de rechterkant dan wil die wel op toeren komen.........

Of die dan nog fijn rijd daar geef ik je geen garantie op......


Nico

Geplaatst: 02 mei 2009 23:55
door HondaRat
Ok ...
Wat voor koppling denk je aan , op bak ?
En , waar kan ik dit krijgen / 2dehands liefst
want me blok is al bijna 5x zo duur als brommer zelf :shock:

Geplaatst: 02 mei 2009 23:56
door Dakana
ik heb nog wel een kitaco/takegawa superclutch liggen voor je
eventueel met 4bak + lange as

niet helemaal plug and play, missen wat kleine ringetjes, maar daarom wel wat goedkoper :)

Geplaatst: 03 mei 2009 16:47
door HondaRat
niemand iets over dat licht ?
ik moet licht hebben voor maandag over 2 weken :P
eventueel doe ik het licht via accu ... maar ja
hoe krijg ik die 50/60 volt naar 12 volt de spannings
regelaar die ik nu heb OF stuk , OF iets anders ?

Geplaatst: 03 mei 2009 17:09
door nielspbr
Gelijkrichter en accu heb je beide nodig, dat vlakt de wisselspanning af die je nu meet en voorkomt dat je lampen doorbranden.

Geplaatst: 03 mei 2009 17:14
door HondaRat
Uit mijn rotor komt 1 gele draad , voor de rest zijn het allemaal stekkertjes , uit dat gele draadje komt 60 volt ... ( bij zon 10.000 toeren)
moet ik dan geel en wit samen doen , en rood gebruiken voor licht/accu
gelijkrichter heb ik (nog) niet mee gewerkt .

Geplaatst: 03 mei 2009 17:17
door da master of honda
haal zon gelijkrichter van een Kymco scooter dj y50 of honda vision....

dan geel op et kastje wit op et kastje, rood van je accu op et kastje
massa op dat kastje en de massa van je accu op het frame of op de massa kabel van je draadboom.

Dat moet goed gaan.......

Welk merk outer heb je???

mijn kitaco heeft een speciale kast ertussen geloof ik.
en mijn daytona heeft ook een losse, zal van de week eens kijken


Nico

Geplaatst: 03 mei 2009 17:36
door HondaRat
lifan outer rotor 8 pin ...
komt alleen geel uit als 'voeding' voor licht enzo
weet niet als iemand een Goeie aansluitschema heeft
want ik ben totaal in de war , had het vorige week dat mijn
licht via de accu ging , en hij deed het ook als contact uit was
maar neutraal/kmteller/toerenteller/claxon werkte wel gewoon goed
via contactslot ...
iemand een goeie/duidelijke draadschema . :)
zal morgen geluid even krimkous halen .

Geplaatst: 03 mei 2009 18:50
door nielspbr
De gele uit de onsteking is je licht, splits die naar geel en wit
Zo ziet dat er bij mij uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schema:
Afbeelding

Geplaatst: 03 mei 2009 23:06
door HondaRat
Kijk , daar heb ik wat aan , morgen gelijk proberen , Thanx alvast

Geplaatst: 05 mei 2009 22:39
door HondaRat
Helaas ,
licht brande stationeer heel zachtjes , dus goed
1x gas en brande weer door ....
misschien 2 spannings regelaars ?
van 60 naar 30 , dan 30 naar 12 ???
ik wil eigenlijks licht voor volgende week
maandag ... :P

Geplaatst: 06 mei 2009 01:58
door ivo215
De spaningsregelaar van mijn nepdax is de eerste dag dat ik hem had ook overleden. De lichtspoel van de Skyteam nepdax gaf ook rond de 60 volt op de gele draad. Ik heb gewoon een andere regelaar gekocht (was het goedkoopste bij Leertouwer voor c.a. 20 euri, tegenwoordig ook online te bestellen, scheelt weer 2 uur in de rij staan) en die regelaar doet het nu alweer een paar weken prima.
Dus die regelaar van Leertouwer kan ik je aanraden.

Geplaatst: 06 mei 2009 10:13
door Brommert
En zorgen dat je regelaar goed geaard is, en dat ie voldoende koeling krijgt.