C50 luchtfilter, inhouden, huil huil huil, HELP !
Geplaatst: 14 jun 2009 14:51
ik een probleem(HJ en Jurrien ook al)
namelijk dat mijn c50 niet lekker wil lopen met originele luchtfilter balg.
De setup, OT c50 met TTc50 gb2 blok uit 82. Helemaal origineel op meest snelle ontsteking na. Nu had ik hier de originele TT c50 carb op(zo een naar voren gedraaide) met een power filter. Hij liep hier met sproeier 68 en gasnaald precies in het midden super op.
Nu was het power filter tijdelijk bij gebrek aan de Juiste luchtfilter balg.
door het niet kunnen vinden van een Ot c70 luchtfilter balg(het type met een naar voren gedraaide carb) heb ik de volgende balg gekocht(origineel)
deze heeft de bovenste aansluiting op het frame ovaal, terwijl die bij mijn OT c50(nl model) rond is, met een rubber strip en wat kit heb ik hem netjes en luchtdicht kunnen aansluiten.
Toen wilde ik mijn cee starten, ging prima. Rijden, ging prima. Alleen begon ie in de 2e versnelling met happeren en inhouden, in de 3 ging dit verder en kwam niet boven de 45 uit.(normaal zo'n goede 60 haalt ie)
Dus ik onderweg balg bij de carb aansluiting los getrokken en weer perfect, eenmaal thuisgekomen met de gasnaald wat gespeeld. De gasnaald 2 standjes omhoog(dus het clibje op de naald 2 tantjes naar beneden) functioneerde die weer naar behoren.(niet precies het zelfde als voorheen maar kon er nisk ergs aan opmerken)
Voor de duidelijkheid, was dus met origineel filter element en ook met immitatie filter element geprobeert(maakte allemaal niks uit) sproeier 68, 50cc, gasnaald stand 2 tandjes hoger als het midden.
Prima, probleem opgelost, maar nee, deze jongen wilde een iets groter carbje, iets meer pit. Dus de Ot c70 carb, model naar voren gericht werd te voorschijn gehaald en gemonteerd.
Prima, blijft 50cc dus beginnen met sproeiert 68 er in, hop er op gemonteerd, starten lopen, rijden, er achter komen dat ie weer inhoud en happert. sproeier 70(kleine stappen in een keer) er in, zelfde verhaal, ondanks dat de bougie kleur er vrij goed uitzag. Proberen met gasnaald nivo. geen resultaat, hooguit slechter. Dan sproeier 75 er in. zelfde verhaal, ook proberen met gasnaald nivo alle standen en kanten op maar geen resultaat. Ik begon er al de schijt in te krijgen. maar groter als sproeier 75 op 50cc is de grootste onzin. Dus zonder filter element proberen(had ik voorgaande sproeiers ook allemaal geprobeerd) allemaal zelfde resultaat, kut dus. werd gek. Dan die complete balg er af. Prima, beetje erg rijk. Power filter er op, nog steeds beetje rijk. Klooien met gasnaald nivo, en met de gasnaald wat omlaag te hebben gebracht, (dus clibje op de een na bovenste stand) had ie een perfect koffie kleurige bougie. en reed ie heeeeeerlijk. Alleen dat fieze power filter geluid.
Balg er weer op, weer kut. Gasnaald nivo in alle standen geprobeert, mocht allemaal niet baten.
NT c90 luchtfilter zoals onderstaand
er aan gehangen, zelfde verhaal, dus gelijk er af getyft. Was al de hele dag aan het klooien. Zou het niet mogen zijn, luchtfiltertje is normaal voor 90cc....
Dus balg weer gepakt en bekeken, nergens blokades over versperingen. gewoon een lange holte. Choke stond er niet op/aan/voor.
En ik wil dus een origineel filter, wie weet wat ik over het hoofd zie/fout doe....
Of zet je ervaringen hier neer, evenals eventuele tips.
Weet wel wat van afstellen enz, maar enige dat ik kan bedenken is dat de lucht raar gaat doen vanwege het lange traject voordat ie aanzuigt ???
binnenkort eens SS voorvork rubber maar eens er op proberen te knopen en hopen dat dat goed gaat.
Of heeft iemand heel misschien een OT c70 luchtfilter te koop/te leen/te huur.(dus het type voor een naar voren gedraaide carb en een spruitstuk, ronde aansluiting boven aan frame)
Alle hulp is welkom, dit gaat allemaal volledig tegen mijn logica in, en moet en zal een origineel filter element of igg een fatsoenlijk filter hebben.
namelijk dat mijn c50 niet lekker wil lopen met originele luchtfilter balg.
De setup, OT c50 met TTc50 gb2 blok uit 82. Helemaal origineel op meest snelle ontsteking na. Nu had ik hier de originele TT c50 carb op(zo een naar voren gedraaide) met een power filter. Hij liep hier met sproeier 68 en gasnaald precies in het midden super op.
Nu was het power filter tijdelijk bij gebrek aan de Juiste luchtfilter balg.
door het niet kunnen vinden van een Ot c70 luchtfilter balg(het type met een naar voren gedraaide carb) heb ik de volgende balg gekocht(origineel)
deze heeft de bovenste aansluiting op het frame ovaal, terwijl die bij mijn OT c50(nl model) rond is, met een rubber strip en wat kit heb ik hem netjes en luchtdicht kunnen aansluiten.
Toen wilde ik mijn cee starten, ging prima. Rijden, ging prima. Alleen begon ie in de 2e versnelling met happeren en inhouden, in de 3 ging dit verder en kwam niet boven de 45 uit.(normaal zo'n goede 60 haalt ie)
Dus ik onderweg balg bij de carb aansluiting los getrokken en weer perfect, eenmaal thuisgekomen met de gasnaald wat gespeeld. De gasnaald 2 standjes omhoog(dus het clibje op de naald 2 tantjes naar beneden) functioneerde die weer naar behoren.(niet precies het zelfde als voorheen maar kon er nisk ergs aan opmerken)
Voor de duidelijkheid, was dus met origineel filter element en ook met immitatie filter element geprobeert(maakte allemaal niks uit) sproeier 68, 50cc, gasnaald stand 2 tandjes hoger als het midden.
Prima, probleem opgelost, maar nee, deze jongen wilde een iets groter carbje, iets meer pit. Dus de Ot c70 carb, model naar voren gericht werd te voorschijn gehaald en gemonteerd.
Prima, blijft 50cc dus beginnen met sproeiert 68 er in, hop er op gemonteerd, starten lopen, rijden, er achter komen dat ie weer inhoud en happert. sproeier 70(kleine stappen in een keer) er in, zelfde verhaal, ondanks dat de bougie kleur er vrij goed uitzag. Proberen met gasnaald nivo. geen resultaat, hooguit slechter. Dan sproeier 75 er in. zelfde verhaal, ook proberen met gasnaald nivo alle standen en kanten op maar geen resultaat. Ik begon er al de schijt in te krijgen. maar groter als sproeier 75 op 50cc is de grootste onzin. Dus zonder filter element proberen(had ik voorgaande sproeiers ook allemaal geprobeerd) allemaal zelfde resultaat, kut dus. werd gek. Dan die complete balg er af. Prima, beetje erg rijk. Power filter er op, nog steeds beetje rijk. Klooien met gasnaald nivo, en met de gasnaald wat omlaag te hebben gebracht, (dus clibje op de een na bovenste stand) had ie een perfect koffie kleurige bougie. en reed ie heeeeeerlijk. Alleen dat fieze power filter geluid.
Balg er weer op, weer kut. Gasnaald nivo in alle standen geprobeert, mocht allemaal niet baten.
NT c90 luchtfilter zoals onderstaand
er aan gehangen, zelfde verhaal, dus gelijk er af getyft. Was al de hele dag aan het klooien. Zou het niet mogen zijn, luchtfiltertje is normaal voor 90cc....
Dus balg weer gepakt en bekeken, nergens blokades over versperingen. gewoon een lange holte. Choke stond er niet op/aan/voor.
En ik wil dus een origineel filter, wie weet wat ik over het hoofd zie/fout doe....
Of zet je ervaringen hier neer, evenals eventuele tips.
Weet wel wat van afstellen enz, maar enige dat ik kan bedenken is dat de lucht raar gaat doen vanwege het lange traject voordat ie aanzuigt ???
binnenkort eens SS voorvork rubber maar eens er op proberen te knopen en hopen dat dat goed gaat.
Of heeft iemand heel misschien een OT c70 luchtfilter te koop/te leen/te huur.(dus het type voor een naar voren gedraaide carb en een spruitstuk, ronde aansluiting boven aan frame)
Alle hulp is welkom, dit gaat allemaal volledig tegen mijn logica in, en moet en zal een origineel filter element of igg een fatsoenlijk filter hebben.