Afstelling lifan 150cc met TM28 carbu

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Afstelling lifan 150cc met TM28 carbu

Bericht door Hondacd50 »

Ik zit dus met een lifan 150cc blok met een mikuni TM 28 mm die enkele probleempjes heeft..
Bij het optrekken trekt hij zeer goed door, maar op een gegeven moment bij half gas gaat hij zwaar pruttelen en knallen. Bij volgas doet hij dit niet en gaat hij pas op top pruttelen.
Sproeier is 160

Ook als ik in 1ste versnelling alles opgengooi knalt hij keihard en dan trekt hij ineens weg als de dolle.

Ik begin stilaan ook een ontstekingsprobleem te vermoeden door die knallen
Pure HONDA

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Bericht door toerieteller »

heb dit ook gehad met een 140 blok, het is dan toch echt de carberateur die de problemen geeft.
met een andere carb erop liep die (bijna) perfect.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Bericht door Hondacd50 »

dus de carb zou stuk zijn ofzo?
Mvg
Louis
Pure HONDA

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Bericht door toerieteller »

nee, dat zeg ik niet.
maar op de een of andere manier luisterd het nogal nouw, met grotere carb's op grotere cilinders.
omdat er 3x de hoeveelheid mengsel opgezogen word per slag, tenopzichte van een 50 cc'tje.
ben er zelf ook nog niet helemaal uit hoe het nu werkelijk zit.
dus sproeiers wisselen, gasnaald afstellen, luchtsproeiers wisselen???
alle aansluitingen vanaf carb tot de kop gelijkmatig laten verlopen, dus niet een gat 24 in je kop en daar een 16 mm spruitje op.
randjes in je mengselstroom zijn.......
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Hoe groter het aantal, lijkt me dat de afwijking percentueel mag meeverhuizen.
Zou het theoretisch dus makkelijker af te stellen zijn?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

Moet je natuurlijk wel een basisafstelling hebben die een beetje in de buurt van 150cc viertakt komt.
(Ik heb een week geleden nog vrolijk mijn blok staan te verzuipen met een VM26 en heb toen de VM24 maar weer teruggeplaatst)

Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Bericht door Hondacd50 »

ik denk toch een ontstekingsprobleempje ook want het wordt met de kilometer slechter..

Vandaag kon ik geen 15meter meer rijden. Altijd schokken en uitvallen, constant. Hij sloeg om de zoveel slagen enkele over, alsof de carbu verstopt kwam te zitten, deze opengedaan en doorgeblazen, hielp niets..
Pure HONDA

stof
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 12 aug 2008 18:37
Locatie: Merksplas (België)

Bericht door stof »

Is je bougie niet gewoon helemaal zwart? (of wit...)
Dan is het logisch dat er na een tijd geen goede vonk meer is, en dat je dus ploffen/knallen gaat krijgen...
Gewoon eens goed afstellen die carb.

Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Bericht door Hondacd50 »

het was blijkbaar mijn claxonknop die ik had gebruikt als uit knop die door trilling oid vals contact maakte met momenten..

Nu rijd hij perfect maar begint lastig te doen(schokken soms) als hij warm is, dus de sproeier zal te groot zijn..
Pure HONDA

Plaats reactie