Verlichting probleempje wel Parkeerlicht geen gewoon licht ?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Knutsel
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2009 07:39
Locatie: Maurik

Verlichting probleempje wel Parkeerlicht geen gewoon licht ?

Bericht door Knutsel »

Ik heb een vraag waarop mogelijk één van jullie het antwoord weet.
Op de Dax (skyteam) doet het parkeerlicht het wel, remlicht doet het ook alleen de gewone verlichting doet het niet?
Ik heb alle lampen getest en deze zijn goed, als de Dax rijd zie je soms de gewone verlichting knipperen maar niet volluit branden ???, ik dacht aan kortsluiting ergens maar kan niets vinden?
Grootlicht doet het ook niet, en nergens een stekkertje dat loszit, de boel lijkt gewoon dood.
Iemand een idee?, ik wordt hier radeloos van na al wat dagen en kan in jullie gemaakte topics ook niets terug vinden, wel enorm veel andere zaken geleerd.

Groet,
Brazil

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

linker en de rechter stuurschakelaar doormeten.
Uit mijn hoofd rechts geel uit de draadboom naar bruinwit. links bruinwit naar geel en wit (van de koplamp)

Knutsel
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2009 07:39
Locatie: Maurik

Bericht door Knutsel »

Dank voor je reactie, ik wilde eigenlijk ook de stuurschakelaars openen en doormeten maar omdat de parkeerverlichting het wel doet op schakelen ?
De Dax is ook hagelnieuw (zegt mogelijk ook niets), dus wilde niet gelijk alles openen, toch maar even doen dan met een multimeter erbij.
Las net ook in het FAQ een art over het bemeten van de accu tijdens laadstroom en andere situatie's misschien dat ik daar ook iets mee kan constateren?, maffe is dat het licht het eergisteravond het nog deed ook groot licht en nu niets meer.
Een defect in een lichtspoel of een spanningregelaar zou dat ook plausibel zijn?
Dank voor je tip Niels neem ik gelijk mee morgen.

Brazil

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

Je moet trouwens eerst de rechterschakelaar in de hoogste stand zetten voordat de linkerschakelaar stroom krijgt.

Rechter schakelaar:
Het stadslicht en achterlicht moeten branden in de middenstand(+ accu) en de hoogste stand (geel van de onsteking). In de hoogste stand wordt de spanning ook doorgesluisd via bruin/wit naar de linkerschakelaar.

Knutsel
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2009 07:39
Locatie: Maurik

Bericht door Knutsel »

Morgen alles even uitvoeren wat je daar schrijft, ik laat je weten of ik er uit kwam.
Het ding heeft nog garantie maar ja als ik het met wat hulp zelf kan hoeven we hem mogelijk geen dagen of dag te missen.
Ik ga morgen even meten zoals je me beschreef.

Brazil

Knutsel
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2009 07:39
Locatie: Maurik

Bericht door Knutsel »

Nou, het bemeten van de schakelaars heeft niets opgeleverd, alles functioneerde naar behoren.
Dax achterin de auto gegooid en naar de winkel ermee waar we hem kochten om te zien of zij het 123 konden vinden.
Bijna tot het eind van de dag gewacht en achter moeten laten!?
Mijn vraag wat kan het nu helemaal wezen?, gisteren hebben ze er ook nog aan gewerkt maar kregen het niet voor elkaar?, het is toch geen auto met 1001 variaties van mogelijkheden?
Men denkt aan de kabelboom?, is toch ook zo na te meten als je daar bekend mee bent?
Iemand een idee en hoelang heeft men nodig om een verlichtingsprobleem vast te stellen van een "Brommer"???
Dax is onder dikke garantie dus dat zit wel goed alleen, MAN!, wat kan het nou helemaal zijn!

stof
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 12 aug 2008 18:37
Locatie: Merksplas (België)

Bericht door stof »

Als ze er tijd voor maken is dat normaal tamelijk snel opgelost.
Normaal gezien kunnen ze na het uitvoerig doormeten van de kabelboom toch wel een oorzaak vaststelllen.

Knutsel
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2009 07:39
Locatie: Maurik

Bericht door Knutsel »

Weet het ook allemaal even niet, kan nu ook zelf niet zoeken de Dax staat daar ter reparatie.
Kan alleen maar weer wachten.
Thx for the reply's, wordt vervolgd.

Whata
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2009 11:01
Locatie: Bergen

Re: Verlichting probleempje wel Parkeerlicht geen gewoon licht ?

Bericht door Whata »

Heeft de dealer je licht al kunnen repareren en weet je uiteindelijk wat het was ?
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem :P
Ook alles doorgemeten en lampjes vervangen.


mvg wouter

Plaats reactie