Vloeibare pakking tussen spruit-inlaat

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Vloeibare pakking tussen spruit-inlaat

Bericht door Marinus84 »

Joepie, eindelijk mijn bestelling binnen. Mikuni vm26 606 met een spruitstuk van 35 euro (spruitstuk ziet er belabberd uit voor dat geld..). Gaat op mijn Dax 125cc.

Maar ik heb geen pakkingen meebesteld. Dom!

Nu heb ik een tube vloeibare pakking liggen, is dat goed voor tussen je inlaatpoort en je spruitstuk? Sowieso schuur ik het oppervlak van de spruit even, en er zit geen uitsparing voor een rubberen ring in :?

En, hoe gebruik ik het? Opsmeren en meteen monteren, of uit laten harden, monteren, laten rusten voor een paar uur en dan pas gaan rijden?






25 jaar en nóg geen ervaring :roll:

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16200
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

Bij de lokale brommerboer een stuk pakkingpapier, oude pakking overtrekken en knippen maar.
(als je pakking niet meer heel is desnoods de voet van het spruitstuk overtrekken, door met je vinger het pakkingpapier tegen de onderkant van je spruit of tegen de inlaat te drukken.)

Geen vloeibare pakking gebruiken, klerezooi om schoon te maken en de kop wordt heet..

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

een stuk karton (van een pizzadoos ofzo) werkt ook goed

dus, rijd naar de ah/c1000/dekamarkt/welke supermarkt dan ook, koop een dr oetker pizza, eet hem op, en gebruik de doos voor je pakking.

als je de pakking de juiste vorm wilt geven:

pak een wit velletje A4
gebruik een potlood/vieze vingers
leg het papier op de inlaat van de kop, en wrijf erover met het potlood/je vieze vinger
dan zie je een rand ontstaan, in de vorm van je nieuwe pakking

die knip je uit, en trek je over op de pizzadoos, en klaar is kees...

-edit-

ow, en over die uitsparing, die hoeft niet in je spruitstuk te zitten, als er wel een in de carb zit. zit er in de carb en in het spruitstuk geen uitsparing, ook een pakking voor maken... (of zit ie met een rubber vast op het spruitstuk?)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Monkeymadness schreef: -edit-

ow, en over die uitsparing, die hoeft niet in je spruitstuk te zitten, als er wel een in de carb zit. zit er in de carb en in het spruitstuk geen uitsparing, ook een pakking voor maken... (of zit ie met een rubber vast op het spruitstuk?)
Zit met een rubber:
Afbeelding
Wat een kutspruitstuk. (excuse me the nasty words)


Gaat dus vooral om tussen spruit en kopje.
Karton zuigt geen benzine op!?

Ohja, en ik vraag me af of het aansluitrubber wel goed gaat passen op de spruit, er zitten maar 2 schroefgaatjes in, ik ben bang dat het rubber niet goed genoeg tegen de carb gedrukt wordt...

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

Marinus84 schreef:
Monkeymadness schreef: -edit-

ow, en over die uitsparing, die hoeft niet in je spruitstuk te zitten, als er wel een in de carb zit. zit er in de carb en in het spruitstuk geen uitsparing, ook een pakking voor maken... (of zit ie met een rubber vast op het spruitstuk?)
Zit met een rubber:
Afbeelding
Wat een kutspruitstuk. (excuse me the nasty words)


Gaat dus vooral om tussen spruit en kopje.
Karton zuigt geen benzine op!?

Ohja, en ik vraag me af of het aansluitrubber wel goed gaat passen op de spruit, er zitten maar 2 schroefgaatjes in, ik ben bang dat het rubber niet goed genoeg tegen de carb gedrukt wordt...
dan vlak je het rubber + waar het rubber op het spruitstuk komt even...
en die dr oetker doos zuigt geen benzine op, zit een soort laklaagje op, en het is best wel stevig karton
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16200
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

Die rubbers zitten altijd vast met maar 2 boutjes. Als je de achterkant van het rubber bekijkt zie je een ronde opstaande rand in het rubber, die fungeert als pakking/O-ring.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

nielspbr schreef:Die rubbers zitten altijd vast met maar 2 boutjes. Als je de achterkant van het rubber bekijkt zie je een ronde opstaande rand in het rubber, die fungeert als pakking/O-ring.
Dat heeft deze dus niet... Zie foto. :?
Zal ik daar wat vloeibarepakking tussen doen anders? Of is dat ook geen oplossing?

(toevallig neemt mijn vriendin altijd die dr oetker, dus heb ik in de papierbak thuis nog wel wat liggen ;))

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

Marinus84 schreef:
nielspbr schreef:Die rubbers zitten altijd vast met maar 2 boutjes. Als je de achterkant van het rubber bekijkt zie je een ronde opstaande rand in het rubber, die fungeert als pakking/O-ring.
Dat heeft deze dus niet... Zie foto. :?
Zal ik daar wat vloeibarepakking tussen doen anders? Of is dat ook geen oplossing?

(toevallig neemt mijn vriendin altijd die dr oetker, dus heb ik in de papierbak thuis nog wel wat liggen ;))
ik zou gewoon die pizzadoos pakking maken, als het mislukt, kost je dat alleen een beetje tijd & een lege pizzadoos... :D
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Peter57
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2008 18:40
Bezit: Novio

Amigo VERKOCHT.

C50 NT
Locatie: Hondacity

Bericht door Peter57 »

Hema dozen zijn het best.
Ff een paar saucijzen halen.

Peter

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Monkeymadness schreef:
Marinus84 schreef:
nielspbr schreef:Die rubbers zitten altijd vast met maar 2 boutjes. Als je de achterkant van het rubber bekijkt zie je een ronde opstaande rand in het rubber, die fungeert als pakking/O-ring.
Dat heeft deze dus niet... Zie foto. :?
Zal ik daar wat vloeibarepakking tussen doen anders? Of is dat ook geen oplossing?

(toevallig neemt mijn vriendin altijd die dr oetker, dus heb ik in de papierbak thuis nog wel wat liggen ;))
ik zou gewoon die pizzadoos pakking maken, als het mislukt, kost je dat alleen een beetje tijd & een lege pizzadoos... :D
True, true. En... ik zit nu nog op mijn werk (de ijzerwinkel is om de hoek) maar ben te laat thuis om nog boutjes te halen!

Welke maat boutjes gaan er in je blok inlaatkant? Wil er mooie imbusjes voor kopen want nu zitten er anti-losdraai-boutjes in. Dus ik moet weten de draadmaat en de lengte.

Heb nog even naar het aansluitrubber gekeken, blijkt een metalen vlak in verwerkt te zitten in het rubber, dus das geen probleem!

Verder zie ik dat het spruitstuk de carb schuin omhoog gaat houden als ik het zaakje bevestig... Kan dat kwaad? Zie het bij SSjes ook weleens denk ik.

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

zal niet kwaadkunnen, anders maken zo ook geen spruitstuk die iets achterover leunt voor een vm26... ;)

en die imbusjes, voor in de kop: 15mm draad 1.25, geld ook voor de kant waar de carb komt.. mischien 20mm...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Monkeymadness schreef:zal niet kwaadkunnen, anders maken zo ook geen spruitstuk die iets achterover leunt voor een vm26... ;)

en die imbusjes, voor in de kop: 15mm draad 1.25, geld ook voor de kant waar de carb komt.. mischien 20mm...
True true, maar ik zie weleens pitbikes waarbij het blok iets meer omhoog bevestigd is met de cilinderkant omhoog dus. Zat te fantaseren dat de spruit daar misschien voor was.

Thanks, ik rij even gauw heen en weer naar 'Vd Boogaard' !! :!:

(M5 of M6? :oops: < heb ze allebei maar gekocht :lol:)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16200
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

m6 natuurlijk.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Wat een HOERIG kutspruitstuk.

Ga Daxdodo maar eens een mailtje sturen, ik snap niet dat hij die dingen verkoopt.

Ohja, en als hij geen goede aanbieding doet moet ik de spruit ergens anders vinden.

Iemand die weet waar ik een vm26 spruitstuk kan vinden dat GEEN 90 euro kost?

Plaats reactie