Yeah!niek is ik schreef:owke, peace !
Trillen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 03 feb 2009 20:49
- Locatie: Hengelo (ov)
Het probleem is juist dat ik dat om de drie dagen moet doen omdat de speling de hele tijd terug komt.Monkeymadness schreef:je haalt de stuurplaat eraf dmv 1 grote moer en 2 bouten,
dit is die moer/
de 2 bouten zijn van de voorvork, gewoon eruit draaien. dan til je de stuurplaat eraf, en zie je zo'n moer:
die draai je aan totdat de speling weg is,, dan de stuurplaat er weer op, en die grote moer en die draai je zo vast mogenlijk vast, dan moet het weg zijn als het goed is...
Gil!NIX schreef:Ik zou beginnen de onstekinsspoelen af te wikkelen.
Maar als je er wat aan hebt, ik had ook een trillende viertakter door het plaatsen van een 70cc, ik ben in vertanding voor omhoog gegaan en het is weg.
Trek ik hem helemaal door is het er weer maar ben dan ook van mening dat een viertakter een beetje een cruiser is unter die mofa's, dus die zou je beter niet over de klink jagen, zonde.
Ga eens een tandje hoger zoals meerdere hier al aangaven, kost je een eurie of 7 en het rijd nog relaxter.
Je voorvork kan heel goed de oorzaak zijn. Gewoon even profi fixen.
Maar het meest logisch zijn toch de blokbouten. Dat kan echt onwijs trillen, alsof de hele boel uit elkaar rammelt. En als alle bouten vastzitten, check dan ook even (let op...) of hetgeen waar de bouten aan vastzitten ook nog vastzit en niet afgescheurd is.
Maar het meest logisch zijn toch de blokbouten. Dat kan echt onwijs trillen, alsof de hele boel uit elkaar rammelt. En als alle bouten vastzitten, check dan ook even (let op...) of hetgeen waar de bouten aan vastzitten ook nog vastzit en niet afgescheurd is.
Gedraag je fier en met takt! Ofzo...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 22 mei 2007 19:55
- Locatie: damsko
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Trillen
Ik haak even in, ik rijd op een bami dax. Mijn eerste viertakt, om het maar even op te leren zullen we maar zeggen.
Inmiddels aardig wat kennis opgedaan, halve blok al los gehad etc.
Gaat het hier om trillingen die je hoort of voelt?
Ik ervaar met de bami dax veel trillingen door het stuur en frame, maar ik heb ook geen vergelijkingswaar.
Het blok zit metaal op metaal strak geschroefd? Zitten geen rubbers tussen?
Is dat normaal dat je trillingen voelt? Vroeger veel op crossbrommertjes gereden en daar had je dat niet bij, die blokken hingen dan ook vaak in rubbers.
Ohja, kom maar met het commentaar hoor, bami slecht, nep, etc.
Hij is overigens helemaal origineel (qua cilinderinhoud etc.), rij met 13/38 vertanding. Origineel honda spruit en 16 mm carbu, nhrc pijp (lang leve ebay, 80 euri).
Inmiddels aardig wat kennis opgedaan, halve blok al los gehad etc.
Gaat het hier om trillingen die je hoort of voelt?
Ik ervaar met de bami dax veel trillingen door het stuur en frame, maar ik heb ook geen vergelijkingswaar.
Het blok zit metaal op metaal strak geschroefd? Zitten geen rubbers tussen?
Is dat normaal dat je trillingen voelt? Vroeger veel op crossbrommertjes gereden en daar had je dat niet bij, die blokken hingen dan ook vaak in rubbers.
Ohja, kom maar met het commentaar hoor, bami slecht, nep, etc.
Hij is overigens helemaal origineel (qua cilinderinhoud etc.), rij met 13/38 vertanding. Origineel honda spruit en 16 mm carbu, nhrc pijp (lang leve ebay, 80 euri).