voorvork zit vast:(

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
hendrik
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:58
Locatie: ede

voorvork zit vast:(

Bericht door hendrik »

hallo mensen. ik heb net een honda ss opknapper gekocht!
maar de voorvork zit vast:(
als ik het vuldopje onder losdraai komt er roestwater uit lopen, dus volgensmij is binnenin ook alles verroest.
ik zag een 2e hands voorvork voor 200 euro en het schijnt dat ze vaak allemaal rond drie prijs te koop zijn.
kan iemand mij vertellen of de schokdempers nog te redden zijn, of dat ik tog een nieuwe voorvork zal moeten kopen?

alvast bedankt!
ss50 4 life!

hendrik
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:58
Locatie: ede

Re: voorvork zit vast:(

Bericht door hendrik »

Eric schreef:trek dat rubber van je onderpoot af en kijk of je donkere plekken op je poot ziet.


Poter eruit halen, via dat aftap plugje wd40 of zo er in spuiten, even laten werken en proberen om de poten los te krijgen.
Lukt dit: dan die klip boven de kering los halen en de poten uit elkaar halen en alles wat gaar is vervangen.
De poten kunnen wel een moeilijk uit elkaar gaan. Als het echt niet lukt dan kan je het bovenste van de binnenpoot in de bankschroef zetten en de voor as door de onderpoot. Dan kan je flink aan de poot trekken om hem los te krijgen. Als je geen bankschroef hebt, dan kan je ook met je voeten op de as gaan staan en de poot gebruiken als een pogo stick.
dankje!
ik ga het proberen los te halen!
ss50 4 life!

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: voorvork zit vast:(

Bericht door h5speedje »

als je een oud model voorvork hebt kan er weinig aan vastrotten; glijbussen zijn van aluminium en ook de onderpoot...de seegerringen binnen in zijn wel avn gewoon staal en deze kunnen wel rotten..

Vaak als er water in staat, staat er ook teveel water in en daarom doen ze het niet meer..

Laat al het water er helemaal uitlopen en gooi ze maar eens vol met iets van diesel of zo om te laten weken..weken!! bedoel ik dus echt een tijdje laten staan...paar dagen geduld hebben en vaak is dan alles wel weer verzadigd met diesel olie en zullen ze waarschijnlijk wel loswillen
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

hendrik
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:58
Locatie: ede

Re: voorvork zit vast:(

Bericht door hendrik »

h5speedje schreef:als je een oud model voorvork hebt kan er weinig aan vastrotten; glijbussen zijn van aluminium en ook de onderpoot...de seegerringen binnen in zijn wel avn gewoon staal en deze kunnen wel rotten..

Vaak als er water in staat, staat er ook teveel water in en daarom doen ze het niet meer..

Laat al het water er helemaal uitlopen en gooi ze maar eens vol met iets van diesel of zo om te laten weken..weken!! bedoel ik dus echt een tijdje laten staan...paar dagen geduld hebben en vaak is dan alles wel weer verzadigd met diesel olie en zullen ze waarschijnlijk wel loswillen

dankje!
ik heb ze inderdaad losgekregen, maar de binnenpoten, ringen en keerringen waren er erg aan toe daarom heb ik een set nieuwe binnenpoten gekocht en nu veert ie weer:D
ss50 4 life!

Plaats reactie