Kop flowen wie o wie ; )

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
hondapower

Kop flowen wie o wie ; )

Bericht door hondapower »

Ik heb een OT 70 kop waar ik de in en uitlaat kanalen GOED wil laten flowen, wie heeft hier ervaring mee en kan mij hierbij helpen ?

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Re: Kop flowen wie o wie ; )

Bericht door Marinus84 »

Ik kan niet flowen, maar ben wel benieuwd naar je verdere ideëen over opvoeren, ga je zorgen voor een cold-intake systeem, goede uitlaat etc? Wat ga je verder aanpassen?

Ben geïnteresseerd in de verdere zaken naast het flowen. Succes hoe dan ook!

racefreak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 apr 2007 22:14
Locatie: apeldoorn
Contacteer:

Re: Kop flowen wie o wie ; )

Bericht door racefreak »

Wat wil je flowen? En weet je wat flowen is??????
Ik ben nu al zo'n beetje 10 jaar bezig in de racerij/motorblokken branche, en flowen is een heel erg overschat woord!
Kanalen optimaliseren is een veel beter woord vind ik. Het gaat in principe niet aleen om de flow, de gas snelheiden zijn net zo belangrijk, ik werk nu ook al enkele jaren met een flowbank en ik kan zeggen een cilinderkop kan nog zo goed flowen op de bank, zolang de gassnelheden laag zijn levert ie geen drol vermogen!
een hoop mensen denken dat het inlaatkanaal even groot moet zijn als de carburateur, grote onzin! Ten eerste je carburateur in verhouding met de diameter/oppervlakte van de inlaat, en om nog eens met de toerentallen die je van plan bent te draaien! (als je maar 8000rpm draait met 90cc heb je echt geen 22mm nodig).
Als basis pak ik hier voor de Formule 0,8 X diameter klepschotel= diameter carburateur.
verdere formules heb ik niet zo paraat.
Als voorbeeld: Een standaard takegawa R+ kop heeft een inlaatkanaaldiameter van 26mm, ik haalde daarmee met 88cc en een 24mm carburateur zo'n 12 Pk. Na die tijd heb ik een R+ kop verbouwd en de kanalen aangepast en de diameter verkleind naar 21mm had ik een vermogen van 13,5 Pk!!!!....
Dus als je echt wil weten wat je aan kanalen kan doen, moet je of alle boeken over tuning gaan lezen en en flowbank kopen en lekker gaan aanklooien. of eens een bezoek aan een echte tuner brengen ( en dan zijn nog de meningen verdeelt tussen de ene en de andere!)
Als fundamentalisten nou eens wisten wat ze misten. kijk op http://www.ve-racing.com

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Re: Kop flowen wie o wie ; )

Bericht door arnold-d »

racefreak schreef:Wat wil je flowen? En weet je wat flowen is??????
Ik ben nu al zo'n beetje 10 jaar bezig in de racerij/motorblokken branche, en flowen is een heel erg overschat woord!
Kanalen optimaliseren is een veel beter woord vind ik. Het gaat in principe niet aleen om de flow, de gas snelheiden zijn net zo belangrijk, ik werk nu ook al enkele jaren met een flowbank en ik kan zeggen een cilinderkop kan nog zo goed flowen op de bank, zolang de gassnelheden laag zijn levert ie geen drol vermogen!
een hoop mensen denken dat het inlaatkanaal even groot moet zijn als de carburateur, grote onzin! Ten eerste je carburateur in verhouding met de diameter/oppervlakte van de inlaat, en om nog eens met de toerentallen die je van plan bent te draaien! (als je maar 8000rpm draait met 90cc heb je echt geen 22mm nodig).
Als basis pak ik hier voor de Formule 0,8 X diameter klepschotel= diameter carburateur.
verdere formules heb ik niet zo paraat.
Als voorbeeld: Een standaard takegawa R+ kop heeft een inlaatkanaaldiameter van 26mm, ik haalde daarmee met 88cc en een 24mm carburateur zo'n 12 Pk. Na die tijd heb ik een R+ kop verbouwd en de kanalen aangepast en de diameter verkleind naar 21mm had ik een vermogen van 13,5 Pk!!!!....
Dus als je echt wil weten wat je aan kanalen kan doen, moet je of alle boeken over tuning gaan lezen en en flowbank kopen en lekker gaan aanklooien. of eens een bezoek aan een echte tuner brengen ( en dan zijn nog de meningen verdeelt tussen de ene en de andere!)
Maar bij het frezen van de inlaatpoort, is het toch ook belangrijk, om een goede drempeltje te maken, net voor de klep?
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: Kop flowen wie o wie ; )

Bericht door RobHonda »

racefreak schreef: Dus als je echt wil weten wat je aan kanalen kan doen, moet je of alle boeken over tuning gaan lezen en en flowbank kopen en lekker gaan aanklooien. of eens een bezoek aan een echte tuner brengen...
volgens mij is dat pricies waarnaar hondapower hier vraagt.....
hondapower schreef:Ik heb een OT 70 kop waar ik de in en uitlaat kanalen GOED wil laten flowen, wie heeft hier ervaring mee en kan mij hierbij helpen ?

racefreak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 apr 2007 22:14
Locatie: apeldoorn
Contacteer:

Re: Kop flowen wie o wie ; )

Bericht door racefreak »

ik heb hem al een pb gestuurd.....
Als fundamentalisten nou eens wisten wat ze misten. kijk op http://www.ve-racing.com

Plaats reactie