Help verlichting keuring

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
jeroenhonda
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:47
Bezit: Chaly en monkey z50j1
Locatie: Zwolle

Help verlichting keuring

Bericht door jeroenhonda »

Oke, ik heb even dringend jullie hulp nodig. Vorige week heb ik de bedrading van m'n c50 in orde gemaakt en alle verlichting werkte naar behoren. Nu slinger ik dat ding net aan en ineens 'doen' voor-en achterlicht het niet meer.. Ze branden heeeel zwak. De lampjes zijn zelf dus nog wel in orde en aan de bedrading heb ik ook niet gezeten. Zo als het nu zit heeft het gewerkt.

Aangezien hij donderdag gekeurd wordt, zou ik dit graag nog even in orde maken. Nu las ik al iets over een gelijkrichter, maar heeft een c50 dit uberhaupt en zo ja waar zit dat kreng :mrgreen: ?

Ik vertrouw weer op jullie kennis

jeroenhonda
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:47
Bezit: Chaly en monkey z50j1
Locatie: Zwolle

Re: Help verlichting keuring

Bericht door jeroenhonda »

Ik heb het al, alleen geen idee wat het nu was. Heb het spul even losgetrokken en vervolgens weer gemonteerd en nu doen de lichten het weer. Toch iets van een draadbreuk? Kan het me haast niet voorstellen, want ik heb even rondgereden en het licht bleef mooi helder branden. Raar verhaal dus..

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Help verlichting keuring

Bericht door h5speedje »

ik denk eerder iets van sluiting...hierdoor valt de spanning in elkaar en branden ze zwak...Draadbreuk kan ook maar dan moet het heel toevallig in de gele zitten...zodra het in bruin, blauw of wit zit fikken de lampen door
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

jeroenhonda
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:47
Bezit: Chaly en monkey z50j1
Locatie: Zwolle

Re: Help verlichting keuring

Bericht door jeroenhonda »

Ik ben erachter gekomen dat het in de schakelaar zit, erg raar dus. Maar het kenteken is wel binnen :D

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Help verlichting keuring

Bericht door NIX »

Er zit waarschijnlijk wat coorosie of hardgeworden vet in je schakelaar. Laat er eens een drupje vet in lopen of haal 'm eens van je stuur. Alleen al je heel handig bent kun je de schakelaar uit elkaar halen, maar de meesten laten van alles wegspringen of hebben nog eerder een chinese puzzel weer in elkaar zitten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

florens
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:25
Locatie: Den Hoorn, ZH

Re: Help verlichting keuring

Bericht door florens »

NIX schreef:(...) maar de meesten laten van alles wegspringen of hebben nog eerder een chinese puzzel weer in elkaar zitten.
Japanse puzzel mag ik hopen... t gaat over een C50 :wink:
'zou ff een oproepje op marktplaats zetten voor een kleppen deksletje, moeten er genoeg liggen bij de verschillende prikkers denk ik....'

Plaats reactie