Advies voor zelfbouwblokje

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

52x52 setje bij cms bestellen. 110cc. Op basis van een ss blokje. 2 plaats koppeling erop en een vervroegend vliegwiel. Eventueel een singa ontsteking voor de betrouwbaarheid. En een OT70 kopje erop.

Of je pakt een C90 blok met een leuk teurtje.

bob
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:55
Locatie: nabij Enschede

Bericht door bob »

NT kruk heeft weer een langere drijfstang, kom je weer op NT zuigertje uit, en iets met de de kop. gewoon Full OT, (hoewel ik dat zonde vind op een immi bak)

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Ik zou gaan voor een NT C90 blok met 4 bak handkoppeling en ND VVV erop, dan ben je een heel eind.

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

daxboard adviseren ze wat ze zelf leuk vinden

je zet duidelijk dat je wil cruizen, eerste wat er staat is het advies voor een 24 vlak........

ot basis is prima, nt is alleen leuk als je knal hard gaat rammen op hoge toeren en het maximum eist, tuurlijk is het beter, maar niet voor de eisen die jij hebt :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5869
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Inderdaad, c90blok for life. En dan eventueel een vierbak en handkoppeling in stoppen als je dat leuk vind. Een standaard c90 blok haalt de 80 al, dus dat is prima. Boek je met je 85cc honda blok even hard als 108cc skyteamblokken 8)

En het gaat niet kapot! Ook een voordeel.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

nice is lelijk en lomp...

ik zou gaan voor een c90 blok, met 4bak en 2plaats koppeling... carters uitkotteren is het werk niet, kan je zelf doen met een vijl en als je 3tientjes over hebt is het beter om je carters naar asimo te brengen, dan ziet het er perfect uit...

als je maar 80 wilt... heb je aan de orginele krukas voldoende, voor de zekerheid ff een 52 boring erop. knallen maar... incl alle kleine spullen die je nodig hebt ben je denk 400-500e kwijt, nette prijs voor een blok mits goed in elkaar gezet, je niet in de steek laat
TWD for life!

NIX
chaly addict
Berichten: 18856
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Nu ga je echt te ver.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

leon de klein
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:21
Locatie: Werkhoven

Bericht door leon de klein »

ik had op mijn cd50 een c50 onderblok, met een tweeplaats handkoppeling, vvv en een snelle nok 70cc 50 kop en een 18mm carb.
En dat liep 90/95 en 80 met twee personen erop.
Maar voor een motor zou ik gewoon een 70cc met 70 kop nemen en dan met een ori snelle nok en een ori vvv erop.

Plaats reactie