blokje opbouwen? en nu?
blokje opbouwen? en nu?
ik wil voor me madass een nieuw blokje gaan opbouwen.
nu zonder bami zooi.
nu de vraag, ik heb niet super veel te besteden.
zijn er enige suggesties qua bak, kopp, en krukas slag.
of een bepaald type carters?
ik wil een 70 of 88cc kitje. is dit ook verkrijgbaar voor lange slag kruk?
ik wil ook geen 4 overdrive. dus of een kortere 4. of een 5bak?
koppeling, droog of normaal, of zijn er nog meer opties?
ik het tot nu toe gewoon simpelweg een bami gekocht. en dat eronder gehangen.
nu wil ik wel eens zelf een blokje in elkaar zetten zonder iets compleet te kopen.
ps. ik heb al een 19mm keihin liggen die ik graag wil gebruiken.
en ik denk dat ik ook gewoon de 12v cdi ontsteking van mijn bami gebruik.
alvast bedankt!
nu zonder bami zooi.
nu de vraag, ik heb niet super veel te besteden.
zijn er enige suggesties qua bak, kopp, en krukas slag.
of een bepaald type carters?
ik wil een 70 of 88cc kitje. is dit ook verkrijgbaar voor lange slag kruk?
ik wil ook geen 4 overdrive. dus of een kortere 4. of een 5bak?
koppeling, droog of normaal, of zijn er nog meer opties?
ik het tot nu toe gewoon simpelweg een bami gekocht. en dat eronder gehangen.
nu wil ik wel eens zelf een blokje in elkaar zetten zonder iets compleet te kopen.
ps. ik heb al een 19mm keihin liggen die ik graag wil gebruiken.
en ik denk dat ik ook gewoon de 12v cdi ontsteking van mijn bami gebruik.
alvast bedankt!
Sachs 125cc.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: blokje opbouwen? en nu?
als je niet super veel te besteden hebt, zou ik gewoon voor een standaard blokje gaan, dus gewoon nette vierbak erin, 2 plaatskoppeling leuk cilindertje..
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: blokje opbouwen? en nu?
koop nou maar gewoon een ander bami blok...
een 4 zonder over drive, dat kost al meer als een nieuw bami blok.
dan wil je 12v ontsteking houden, dus wil je een honda krukje, ben je ook zo 100 euro kwijt...
een 4 zonder over drive, dat kost al meer als een nieuw bami blok.
dan wil je 12v ontsteking houden, dus wil je een honda krukje, ben je ook zo 100 euro kwijt...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Re: blokje opbouwen? en nu?
Je wilt een blok snel blok, met een 5-bak en een droge kloppeling, maar hebt niet veel te besteden?
Ik zou gewoon een bamiblok eronder hangen, het blijft een brommert...
Ik zou gewoon een bamiblok eronder hangen, het blijft een brommert...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Re: blokje opbouwen? en nu?
tip
koop een lifan 150
snel
4bak
natte 5plaats koppeling
koop een lifan 150
snel
4bak
natte 5plaats koppeling
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Re: blokje opbouwen? en nu?
er is een verschil tussen niet veel te besteden, en schraal.
voor 100 euro koop je zo een bami op e-bay.
maar het gaat er meer om, dat het niet in de duizenden euro's loopt.
voor 100 euro koop je zo een bami op e-bay.
maar het gaat er meer om, dat het niet in de duizenden euro's loopt.
Sachs 125cc.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Re: blokje opbouwen? en nu?
nieuw kost een lifan blok 400 euro ofzo?
-edit-
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=648
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=983
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... ts_id=1049
-edit-
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=648
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=983
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... ts_id=1049
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Re: blokje opbouwen? en nu?
Wat is je streefsnelheid?
Ik reed op m'n bakbrommer jarenlang met de volgende setup:
ss50 carters (met naaldlagers, dus geen bronzen bussen)
ss50 vierbak (standaard lange 4)
c90 (=210%) oliepmp
c90 krukas (49,5 slag)
2-plaats handkoppeling op de krukas
standaard c90 kop (kleine klepjes) + standaard c90 cilinder (c90 = 86cc)
16 mm carburateur
70 cc kan alleen met korte slag (= standaard = 41,4) krukas.
Ding reed met mij erop en iemand voorin 65 km/u. En bedenk dan dat we het over een brommer hebben die zelf al 250 kg weegt. Het blok was zeer betrouwbaar. Heb 10.000-en km's gereden en gecrosst (bakbrommerkampioenschappen) met hetzelfde blok. Geen probleem
Een korte 4 kun je trouwens uit een chinees blok halen. Veel van die 110 cc blokken hebben om de 1 of andere reden een korte 4. Haal je alleen de 3de en 4de versnelling uit zo'n blok. Heb je de 1ste en 2de versnelling en assen en schakelwals en vorken origineel honda.
Je kan in de standaard c90 cilinder een GB0 (= type aanduiding) zuiger stoppen van de juiste diameter. Hierop kan dan weer een OT C70 kop (met grote kleppen). Hierop kan dan weer een grotere carburateur (21 mm ofzo).
Al het bovenstaande is goed verkrijgbaar.
Ik reed op m'n bakbrommer jarenlang met de volgende setup:
ss50 carters (met naaldlagers, dus geen bronzen bussen)
ss50 vierbak (standaard lange 4)
c90 (=210%) oliepmp
c90 krukas (49,5 slag)
2-plaats handkoppeling op de krukas
standaard c90 kop (kleine klepjes) + standaard c90 cilinder (c90 = 86cc)
16 mm carburateur
70 cc kan alleen met korte slag (= standaard = 41,4) krukas.
Ding reed met mij erop en iemand voorin 65 km/u. En bedenk dan dat we het over een brommer hebben die zelf al 250 kg weegt. Het blok was zeer betrouwbaar. Heb 10.000-en km's gereden en gecrosst (bakbrommerkampioenschappen) met hetzelfde blok. Geen probleem
Een korte 4 kun je trouwens uit een chinees blok halen. Veel van die 110 cc blokken hebben om de 1 of andere reden een korte 4. Haal je alleen de 3de en 4de versnelling uit zo'n blok. Heb je de 1ste en 2de versnelling en assen en schakelwals en vorken origineel honda.
Je kan in de standaard c90 cilinder een GB0 (= type aanduiding) zuiger stoppen van de juiste diameter. Hierop kan dan weer een OT C70 kop (met grote kleppen). Hierop kan dan weer een grotere carburateur (21 mm ofzo).
Al het bovenstaande is goed verkrijgbaar.
cracque frontal
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 03 feb 2009 20:49
- Locatie: Hengelo (ov)
Re: blokje opbouwen? en nu?
Een lifan 110 kost 150 bij nemeco.
Een lifan 125 kost 160 bij nemeco.
cheap
Een lifan 125 kost 160 bij nemeco.
cheap
Re: blokje opbouwen? en nu?
maar het blijft chinese rotzooi.Wout schreef:Een lifan 110 kost 150 bij nemeco.
Een lifan 125 kost 160 bij nemeco.
cheap
En dat wil-ie nou juist niet (en terecht)
cracque frontal
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: blokje opbouwen? en nu?
irmin schreef:Wat is je streefsnelheid?
Ik reed op m'n bakbrommer jarenlang met de volgende setup:
ss50 carters (met naaldlagers, dus geen bronzen bussen)
ss50 vierbak (standaard lange 4)
c90 (=210%) oliepmp
c90 krukas (49,5 slag)
2-plaats handkoppeling op de krukas
standaard c90 kop (kleine klepjes) + standaard c90 cilinder (c90 = 86cc)
16 mm carburateur
70 cc kan alleen met korte slag (= standaard = 41,4) krukas.
Ding reed met mij erop en iemand voorin 65 km/u. En bedenk dan dat we het over een brommer hebben die zelf al 250 kg weegt. Het blok was zeer betrouwbaar. Heb 10.000-en km's gereden en gecrosst (bakbrommerkampioenschappen) met hetzelfde blok. Geen probleem
Een korte 4 kun je trouwens uit een chinees blok halen. Veel van die 110 cc blokken hebben om de 1 of andere reden een korte 4. Haal je alleen de 3de en 4de versnelling uit zo'n blok. Heb je de 1ste en 2de versnelling en assen en schakelwals en vorken origineel honda.
Je kan in de standaard c90 cilinder een GB0 (= type aanduiding) zuiger stoppen van de juiste diameter. Hierop kan dan weer een OT C70 kop (met grote kleppen). Hierop kan dan weer een grotere carburateur (21 mm ofzo).
Al het bovenstaande is goed verkrijgbaar.
bouw dit maar eens op, loopt toch al snel in de kosten.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Re: blokje opbouwen? en nu?
klopt, gratis is het niet.
Ben nu bezig met een blokje opbouwen voor een vriendin voor onder haar bakbrommertje.
Wordt een 70 cc hondablok op basis van ss50 carters, met een vierbak met korte 4, krukas met nieuwe, goede kwaliteit drijfstangset, alles mooi honda, (behalve de 3e en 4e versnelling, die zijn chinees uit een 125 cc blok, dus dat gaat met 70 wel goed, en een imitatie cilinder met gietfout en een immitatie elektronische ontsteking).
Verse vietnam Keihin 19mm carburateur. oliekoelertje.
Op een paar kleine dingetjes na hebben we alles. Voor iets minder dan 300 euro heeft ze het allemaal bij elkaar en volledig gereviceerd, en grotendeels Honda. Als het blok onder haar brommer zit en ze houdt de olie netjes bij en af en toe wat klepjes stellen dan heeft ze er de komende 10 jaar geen omkijken naar.
Maargoed, dat heeft ook wel een jaar gekost om alles rustig bij elkaar te scharrelen.
Als ze alles in 1 keer had gekocht bij een 4-takt toko was ze wel 1000 euro kwijt geweest denk ik.
Ben nu bezig met een blokje opbouwen voor een vriendin voor onder haar bakbrommertje.
Wordt een 70 cc hondablok op basis van ss50 carters, met een vierbak met korte 4, krukas met nieuwe, goede kwaliteit drijfstangset, alles mooi honda, (behalve de 3e en 4e versnelling, die zijn chinees uit een 125 cc blok, dus dat gaat met 70 wel goed, en een imitatie cilinder met gietfout en een immitatie elektronische ontsteking).
Verse vietnam Keihin 19mm carburateur. oliekoelertje.
Op een paar kleine dingetjes na hebben we alles. Voor iets minder dan 300 euro heeft ze het allemaal bij elkaar en volledig gereviceerd, en grotendeels Honda. Als het blok onder haar brommer zit en ze houdt de olie netjes bij en af en toe wat klepjes stellen dan heeft ze er de komende 10 jaar geen omkijken naar.
Maargoed, dat heeft ook wel een jaar gekost om alles rustig bij elkaar te scharrelen.
Als ze alles in 1 keer had gekocht bij een 4-takt toko was ze wel 1000 euro kwijt geweest denk ik.
cracque frontal
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: blokje opbouwen? en nu?
Mazzel hebben met onderdelen kopen denk ik, oud blokje ergens vandaan trekken en dan geluk hebben dat alles nog goed werkt.
Ik heb nu een SS blokje met singa topend, loopt echt prima! Dikke hondaschennis, maarja even geen budget dus dan moet je wat he
Ik heb nu een SS blokje met singa topend, loopt echt prima! Dikke hondaschennis, maarja even geen budget dus dan moet je wat he
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
- Locatie: Keijenborg
- Contacteer:
Re: blokje opbouwen? en nu?
lol, je wil geen bami rotzooi, maar je rijdt wel op een halfgare immitatie (het blok dan).
Als ik jou was zou ik dat ding verkopen, en een normale broem kopen/
Tis hier immers nog steeds een HONDA 4-takt forum.
Als ik jou was zou ik dat ding verkopen, en een normale broem kopen/
Tis hier immers nog steeds een HONDA 4-takt forum.
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: blokje opbouwen? en nu?
een goed snel blokje is niet goedkoop
een goed blok is ook niet goedkoop
mijn 124 cc blokje is ook behoorlijk duur geworden
cilinder + zuiger 40,-
krukas 50,-
carters 40,-
carbu 70,-
spruit 30,-
kop + het flowen 300,-
koppeling 400,-
5bak 180,-
lange bak as en 1e versnelling 80,-
dan nog een hoop klein grut 50,-
ontsteking 60,-
mag je het zelf maar op gaan tellen
ik ben vast nog wel het een en ander vergeten
een goed blok is ook niet goedkoop
mijn 124 cc blokje is ook behoorlijk duur geworden
cilinder + zuiger 40,-
krukas 50,-
carters 40,-
carbu 70,-
spruit 30,-
kop + het flowen 300,-
koppeling 400,-
5bak 180,-
lange bak as en 1e versnelling 80,-
dan nog een hoop klein grut 50,-
ontsteking 60,-
mag je het zelf maar op gaan tellen
ik ben vast nog wel het een en ander vergeten
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.