Ervaring met Lifan 125 cc?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Peek
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 sep 2007 12:18
Locatie: Utrecht

Ervaring met Lifan 125 cc?

Bericht door Peek »

Voor een korte brommervakantie in mei (C90, Dax, 2 x PBR) ga ik twee 125-blokjes aanschaffen om de PBR's wat makkelijker de bergen over te laten gaan. De blokjes zijn dus puur voor vakantiegebruik, dus moet het niet teveel in de papieren lopen.

Mijn oog is gevallen op de Lifan 125 die bij Nemeco wordt aangeboden:
http://groothandel-nemeco.nl/winkel/pro ... cfb4a3a0a3

- Passen deze onder een PBR (vliegwielkapje niet, maar ik doel meer op de plaats van de oliepeilstok e.d.)
- Iemand ervaring met deze blokjes?
- Aansluiten op Skyteam-draadboom moet lukken met de bekende schema's?
- Goeie ideeen over carburateur en spruitstuk (voor PBR)?

Alvast bedankt! Pieter

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ervaring met Lifan 125 cc?

Bericht door nielspbr »

Jammer dat er geen plaatje van de andere kant is te zien.

Reken er op dat je geen oliethermometer kunt gebruiken, de kop daarvan heeft ruzie met het frame. De oliepijlstok gaat er wel gewoon in en uit.

Vliegwielkapje is kwestie van aftekenen en afzagen.

Passend spruitstuk, pbr125 spruit met 22/24mm mikuni of shengwey.
(of gewoon de spruit/carb/filter van een skyteam pbr 125...)

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Ervaring met Lifan 125 cc?

Bericht door toerieteller »

heb er eentje onder mijn ss gehad voor de vakantie naar berlijn, en was er zeer tevreden over op 17 inch.
heb het blokje op de terugweg echt flink op zijn flikker gegeven, en ging daarmee steeds beter lopen vond ik.
nooit echt heet, heeeel veel koppel onderin, geen hoogtoerig gejank zoals 110cc dat kan jammergenoeg :twisted: .
heb er 2 keer een uurtje volgas 100km op de teller gereden, een keer in duitseland voor het donker worden om de camping te bereiken, en 1 keer in nederland omdat ik geen zin had om op de klotefietspaden te rijden, vanaf oldenzaal tot hardenberg 40km over de b weg volgas volbepakt met alle vakantiezooi, en echt volgas om een klein busje net voor te kunnen blijven.
raad je wel aan een grooooot voortandwiel op te zetten, een heel goede ketting te kopen, en je borging van je achtertandwiel heel goed in de gaten te houden, of ik raad je aan het al aan te passen met moeren aan de binnenkant van je wiel, want je rijd het gegarandeert aan st.ont als je gaat gassen en veel hard optrekt en afremt op de motor, en afremmen moet wel op de motor als je de bergen ingaat want je remmen worden roodgloeiend als je alles op de rem probeert te doen.
was er na de vakantie ook meteen klaar mee, en heb het blokje heel snel doorgeschoven met 3000 km op de teller, want het frame weer gescheurd en achterbrug weer losgescheurd op de reperatielassen en vooral ikzelf hadden het gevoel dat dit wel eens in tranen kon eindigen(crash,shredder,en of eindeloos hoge boete's), heb er 2 keer de snelheidslasercheck mee gehad in mijn vakantie, maar gelukkig geen al te hoge score's, maar toch een dure vakantie op die manier.
en begrenzen met een pvc pijpje is bijna niet te doen, want je houd ongeveer 2mm gasslag over en je rijd nog steeds 65km per uur. :)
en het starten bij een controle is ook een drama, en zeker als er 3 smerisen staan te kijken :mrgreen: , want het klinkt gewoon totaal niet als een 50cc bij de eerste 10 slagen met een heeeel klein beetje gas, maar ze zeiden gelukkig niks.....
maar al met al, een leuk vakantieblokje.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Peek
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 sep 2007 12:18
Locatie: Utrecht

Re: Ervaring met Lifan 125 cc?

Bericht door Peek »

He NielsPBR en Toerieteller, bedankt voor jullie reacties. Heb ik zeker wat aan!

We hebben gelukkig al 12 jaar brommervakantie-ervaring, maar fijn te weten dat het spul niet te snel heet werd. Ik zal de blokophanging en naafbevestiging wel extra goed in de gaten houden. Sowieso zijn die PBR's wat dat betreft duidelijk geen Honda's, tsja.

Ik hou mij aanbevolen voor twee spruitstukjes + carbs, dus mocht iemand wat hebben liggen voor een aardige prijs...

@toerieteller: wat voor carb had jij gemonteerd onder je SS?

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Ervaring met Lifan 125 cc?

Bericht door toerieteller »

ik had er een echte bami ss anker 19mm carb opzitten.
en zou toch voor de aanpassing gaan voor de tandwielophanging, als je het niet vertrouwd.
maar pbr heeft ook een 90 versie en dat blijft ook heel volgens mij, dus mischien is dit wel beter uitgevoerd dan monkey dat heeft.
we hebben ooit eens onderweg, voor een hubo, alles er afgesloopt en dan zonder remhuis achter de boel weer rijdend gekregen, want de moeren en bouten staken te ver door om er nog een remhuis op te kunnen zetten(kosten: 5euro, 6 carroringen, veel kleine ringetjes,en 3 bouten en moeren en een uurtje met veel beunwerk sleutelen en passen en meten, was maar goed dat we het voor de hubo deden, want we bleven maar ringetjes en carroringen halen :lol: .
bart (nieuw vennep)had al 1 bout aangepast, maar binnen 300km was alles aan gort die nog niet aangepast waren(bij een pompstation: er ligt hier een bout voor de stoeprand, van wie is die dan.......bartje huh...ik denk dat ik het ben :oops: ...uiteindelijk op 1 bout naar de hubo gehobbeld met dat ding).
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ervaring met Lifan 125 cc?

Bericht door nielspbr »

De oude skyteam pbr/dax achternaaf zonder bouten blijft niet heel. (Ik heb er nu een honda daxnaaf+rubbers inzitten)

edit: zie boven

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Ervaring met Lifan 125 cc?

Bericht door toerieteller »

nielspbr schreef:De oude achternaaf zonder bouten blijft niet heel. (Ik heb er een honda daxnaaf+rubbers inzitten)
bedoel je de pbr naaf of naven in het algemeen die op honda/bami geleverd zijn?


en nog een klein probleempje wat ik had met de 125cc was de ophanging van het blok: de lifan is breder dan een oud type blok.
maar dat moet je toch passen om te zien hoeveel er van de blokgaten afmoet, bij mij was het een 2 a 3 mm.
en te smal is ook niet lekker als je weer een ori blokje wil steken krijg je het nooit meer tussen het frame gestoken zonder al te veel beunwerk.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ervaring met Lifan 125 cc?

Bericht door nielspbr »

De oude skyteam naven met circlip rechtstreeks in het aluminium.

Peek
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 sep 2007 12:18
Locatie: Utrecht

Re: Ervaring met Lifan 125 cc?/ andere blokjes Nemeco

Bericht door Peek »

Ai! Te laat, zowel Lifan als Zong Shen 125 zijn inmiddels uitverkocht.

Volgende week komt er een nieuwe zending 125 blokjes, merkloos, dit model:

http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... 1d6a5246e3

Past dit onder een PBR, denken jullie? Vooral de oliepeilstok, komt die niet met het frame in de knoei?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ervaring met Lifan 125 cc?/ andere blokjes Nemeco

Bericht door nielspbr »

Peek schreef:Ai! Te laat, zowel Lifan als Zong Shen 125 zijn inmiddels uitverkocht.

Volgende week komt er een nieuwe zending 125 blokjes, merkloos, dit model:

http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... 1d6a5246e3

Past dit onder een PBR, denken jullie? Vooral de oliepeilstok, komt die niet met het frame in de knoei?
Ja, past. Met monteren even uitkijken dat je geen ruzie krijgt met de benzinekraan. (bij mijn 2004 model moest ik de bevestiging van de kraan een beetje bijbuigen)

Peilstok gaat er probleemloos in en uit maar een pijlstok/oliethermometer krijg je niet vast.

Peek
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 sep 2007 12:18
Locatie: Utrecht

Re: Ervaring met Lifan 125 cc?

Bericht door Peek »

He jongens, gister heb ik bij Mister-Five op Ebay twee blokjes besteld. Toerieteller, bedankt voor de tip.
't Gaat om deze zwarte 125 blokjes:

http://cgi.ebay.de/Dirt-Bike-Motor-125c ... 35a8722896

Maar dan "Nu kopen", voor 179 euro inclusief carb en spruit. Voor 200 euro op de mat vanuit Hessen (D), dus ik ben blij. Ook al omdat er een SS-koppelingscarter opzit, i.v.m. de ruimte met PBR-frame en de plaatsing van de koppelingskabel.

Als ze geleverd zijn post ik nog wel even een verhaaltje!

Plaats reactie