Probleem met regen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Ian
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2009 15:34
Locatie: Rouveen

Probleem met regen

Bericht door Ian »

Hallo
Ik heb met mijn ss50 iets aparts. Vandaag toen ik naar huis reed in de regen moest ik een tijdje stilstaan bij een stoplicht.
En toen ik weer weg wou rijden begon hij zeg maar in de hogere toeren ermee te kappen, hij deed gewoon niets. Hij maakte
niet een geluid alsof de benzine op was maar iets anders. In de lagere toeren reed hij wel goed en na een tijd lagere toeren
begon de brommer weer normaal te rijden. Ik heb het een keer eerder gehad, toen was het ook regen en moest ik ook een
tijdje stilstaan.

Weet iemand wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen? ik gok dat er ergens water in komt ofzo maar heb geen idee.

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Re: Probleem met regen

Bericht door honda sleutelaar »

ik gok water die op de bobine/bougiekabel/bougiedop komt die doorslaat naar het blok of het frame
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

djwesz11
4T-MSB regular
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:44
Locatie: Leusden!
Contacteer:

Re: Probleem met regen

Bericht door djwesz11 »

Had ik ook eerst...
Probeer een NGK of een champion bougiedop :wink:

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: Probleem met regen

Bericht door four »

zucht
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Re: Probleem met regen

Bericht door honda sleutelaar »

ga op tijd naar bed
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

schwantz34
4T-MSB addict
Berichten: 716
Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
Locatie: Baarn

Re: Probleem met regen

Bericht door schwantz34 »

ik heb dat ook een hele tijd gehad, maar dan alleen als ik me licht aan had.
toen ik een luchtfilter had gemonteerd en een nieuwe ngk bougie dop erop had gezet, was het al een stuk minder.
(had daarvoor dus geen filter erop zitten).
nu heb ik het nog wel een beetje, maar niet heel erg meer.
in de regen heb ik verder geen last van dit probleem.

stof
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 12 aug 2008 18:37
Locatie: Merksplas (België)

Re: Probleem met regen

Bericht door stof »

honda sleutelaar schreef:ik gok water die op de bobine/bougiekabel/bougiedop komt die doorslaat naar het blok of het frame
Inderdaad, een simpele manier om dit te testen is door 's avonds als het donker is een emmer water over je bobine en bougiekabel te kappen, dan geef je wat gas zodat je in het toerengebied komt waar je problemen krijgt, als je nu naar je bobine kijkt zie je waarschijnlijk ergens wat vonkjes overslaan.

andre562
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:15
Locatie: Rottum (nederland)

Re: Probleem met regen

Bericht door andre562 »

stof schreef:
honda sleutelaar schreef:ik gok water die op de bobine/bougiekabel/bougiedop komt die doorslaat naar het blok of het frame
Inderdaad, een simpele manier om dit te testen is door 's avonds als het donker is een emmer water over je bobine en bougiekabel te kappen, dan geef je wat gas zodat je in het toerengebied komt waar je problemen krijgt, als je nu naar je bobine kijkt zie je waarschijnlijk ergens wat vonkjes overslaan.
of je pakt een bloemenspuit...
ss50,2x c320a en een cb 500four... cbr600f

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Re: Probleem met regen

Bericht door robert »

stof schreef:
honda sleutelaar schreef:ik gok water die op de bobine/bougiekabel/bougiedop komt die doorslaat naar het blok of het frame
Inderdaad, een simpele manier om dit te testen is door 's avonds als het donker is een emmer water over je bobine en bougiekabel te kappen, dan geef je wat gas zodat je in het toerengebied komt waar je problemen krijgt, als je nu naar je bobine kijkt zie je waarschijnlijk ergens wat vonkjes overslaan.
koekwous!

stof
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 12 aug 2008 18:37
Locatie: Merksplas (België)

Re: Probleem met regen

Bericht door stof »

robert schreef:
stof schreef:
honda sleutelaar schreef:ik gok water die op de bobine/bougiekabel/bougiedop komt die doorslaat naar het blok of het frame
Inderdaad, een simpele manier om dit te testen is door 's avonds als het donker is een emmer water over je bobine en bougiekabel te kappen, dan geef je wat gas zodat je in het toerengebied komt waar je problemen krijgt, als je nu naar je bobine kijkt zie je waarschijnlijk ergens wat vonkjes overslaan.
koekwous!
Regenwater natuurlijk, leidingwater verspillen is onzin.

stof
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 12 aug 2008 18:37
Locatie: Merksplas (België)

Re: Probleem met regen

Bericht door stof »

Eric schreef:
stof schreef:
robert schreef:
stof schreef:
honda sleutelaar schreef:ik gok water die op de bobine/bougiekabel/bougiedop komt die doorslaat naar het blok of het frame
Inderdaad, een simpele manier om dit te testen is door 's avonds als het donker is een emmer water over je bobine en bougiekabel te kappen, dan geef je wat gas zodat je in het toerengebied komt waar je problemen krijgt, als je nu naar je bobine kijkt zie je waarschijnlijk ergens wat vonkjes overslaan.
koekwous!
Regenwater natuurlijk, leidingwater verspillen is onzin.

Bij een gare bobine kabel hoef je geen water over je blok te gooien om dat te testen. Als je de kabel vast pak kan je het voelen en in het donker zie je de vonken over springen naar het blok.
Correct, alleen is er soms alleen een probleem als de kabel nat is, althans zo was het bij mij het geval (droog voelde en zag je dus niets). Je mag natuurlijk ook een paar druppels water gebruiken, een emmer is wat teveel van het goede misschien ;)

jupio
4T-MSB regular
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:37

Re: Probleem met regen

Bericht door jupio »

De C320 vann mijn zoon had ook iets dergelijks. Die hield in bij topsnelheid en verloor alle power, overleefge dit toch wel aldoor en liep dan weer een paar km goed.
Bij ons bleek het OF water dat in de ontstekingsdeksel kon geraken, OF water dat via de carburateur stelschroeven binnendrong te zijn.
onderschat die mogelijkheid niet. Ik adviseer je ook de gasschuifdop, de gaskabelafstel(holle) bout, de stelschroeven van de carb te omwikkelen met enkele slagen teflontape.
bovendien heb ik de ontstekingsdeksel goed onder handen genomen en de hele ontstekingstoestand in te spuiten met een waterverdrijvend (beschermend) middel. (koop je bv. bij BREZAN)
sterkte eermee
jupio
Met geduld lukt alles!!

Blootkonijn
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 03 jan 2010 21:09
Bezit: Honda CD50
Honda C50
Locatie: Ommen

Re: Probleem met regen

Bericht door Blootkonijn »

zelf nooit nooit last van gehad, vriend van mij heeft pbr en die kan geneens meer rijden als heet regent dan kan hij ok niet op toeren komen, eerder had ie dat nooit, en nu had hij nieuw powerfilter erop gegooit gewoon nieuw en sindsdien is regen een hel voor hem, heeft iemand enig idee hoe dat kan??

8-)
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!

youp
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 28 sep 2008 21:13
Bezit: skyprut Dax
Locatie: Arnhem

Re: Probleem met regen

Bericht door youp »

ja...er komt water in de carb :wink:
zelf ook vaak zat last van gehad, daarna gewoon terug gegaan naar orri filters :)

Plaats reactie