Problemen met ontstekingen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
beebs
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2009 02:06
Bezit: Honda SS50 k3
Honda C50
Honda CB350f
Locatie: Noordwijkerhout

Problemen met ontstekingen

Bericht door beebs »

Ik heb een probleem met de ontsteking van een Ctje en van een SS.. De ontstekingen van deze brommers zijn volgens mij wel allebei precies hetzelfde?

Probleem 1: De Cee liep, alleen toen ik al mijn lichten ging controleren of deze het ook weer deden, heb ik hem waarschijnlijk gesloopt. De koplamp van de C had ik eruitgehaald, terwijl de motor draaide. Toen deed de koplamp het niet omdat die geen aarde kreeg. Wanneer ik de koplamp weer wou monteren op het frame (nog steeds met draaiende motor. Kwamen er een aantal vonken voorbij :P. Toen had ik de motor toch maar even uitgezet, en de volgende dag wou ik de Cee weer proberen te starten. (aangekickt en aangelopen) Had beide totaal geen zin. Toen heb ik er een andere ontsteking opgedaan (van een ss) en toen wou die wel weer lopen. Daarna nog even de onteking van de cee op de ss gedaan, en de ss wou ook niet lopen.
Nou vraag ik me dus af, wat ik moet vervangen? Ik zat zelf te denken aan de condensator.

Probleem 2: Bij die ontsteking van die ss heb ik dus weer een probleem met het licht. Wanneer alle kabels keurig zitten aangesloten wil het achterlicht het maar niet doen. Ik kwam er dus achter dat dit aan de ontsteking lag, omdat eerst toen de ontsteking van de cee het nog wel deed, alle lichten het keurig deden. Toen ik de ontsteking van de ss op de Cee deed. Deed ook juist alleen het achterlicht het niet, net zoals op de ss.
Waardoor dit probleem zou kunnen komen, zou ik niet echt weten. Het enige wat ik erover kan vertellen is dat de spoelen er niet zo mooi uitzien.. Ze zijn een beetje gesleten door het vliegwiel.

*Overige informatie
- Ik heb op beide brommers geen accu

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Problemen met ontstekingen

Bericht door NIX »

Dat je achterlicht het niet doet ligt niet aan je onsteking. Check het bedradingschema op hondaheaven. je licht zal wel geen massa maken of het ligt aan de schakelaar. Daar komt de draad naar achter vanaf. Als je tellerverlichting het wel doet, dan ligt het aan de draad of aan de mmassa.

Of je je spoel hebt gefrituurd met een kortsluuiting weet ik niet, zeker omdat de motor liep en je hem zelf hebt afgezet. Het lijkt me dus onwaarschijnlijk, maar alles kan kapot.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie