opeens geen volgas meer kunnen geven midden toeren gebied...

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Niels1275
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2009 21:24

opeens geen volgas meer kunnen geven midden toeren gebied...

Bericht door Niels1275 »

Hoi Allemaal,

Ik heb een gek probleem

Mijn SS50 heeft altijd als een trein gelopen maar opeens kan ik geen volgas meer geven in het midden toeren gebied.( heb niets veranderd)

Bij wegrijden in lage toeren reageert hij prima en ook gewoon sterk, als ik dan vol gas geeft dan stikt hij (alsof hij te krap loopt of geen brandstof is) draai ik de gashandel vervolgens een stuk dicht dan pakt hij weer op, als ik dan rustig naar vol gas ga dan trekt hij gewoon door en gaat hij keurig 85 en loopt hij ook netjes.

Ik heb de carburateur gecontroleerd (vlotter niveau, gas naald, hoofdsproeier open etc etc) was allemaal netjes, ook geen valse lucht..
heeft iemand een goed idee, ik begrijp er niets van!

Contactpunten, condensator, bobine en bougie zijn redelijk recent vervangen ( ongeveer 8 maanden geleden toen liep hij niet in hoge toeren, kwam uiteindelijk door een rotte bobine)

setup; Blok 70cc + 70 kop, 18mm, vvv, nhrc+dbkiller

alvast bedankt

Niels

jupio
4T-MSB regular
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:37

Re: opeens geen volgas meer kunnen geven midden toeren gebied...

Bericht door jupio »

het lijkt erop dat hij wat arm staat afgesteld, of weinig benzine krijgt.
volgens mij zit er een zeefje in je benzinekraan dat ook zo nu en dan schoongemaakt moet worden.
trek anders de gasnaald eens een standje omhoog.
jupio
Met geduld lukt alles!!

Niels1275
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2009 21:24

Re: opeens geen volgas meer kunnen geven midden toeren gebied...

Bericht door Niels1275 »

hey,

bedankt voor je antwoord.... tja ik dacht ook aan te krap lopen maar dat kan toch niet zo maar van vandaag op morgen anders zijn?

ik bedoel, hij loopt al tijden heel goed en dan op eens niet meer..... moet toch iets stuk zijn of zo

jupio
4T-MSB regular
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:37

Re: opeens geen volgas meer kunnen geven midden toeren gebied...

Bericht door jupio »

tja, hoe die dingen gaan dat weet je nooit precies. ik weet wel dat een verstopping van de benzinetoevoer wel heel plotseling kan gaan. een speldeknop vol materiaal (in ons geval roest) die door een hobbel in de weg zich naar het filter weet te wurmen verstopt al gauw dde hele boel. Dat kun je weer oplossen door het hele zeefje (filter) schoon te maken, maar gewoon eens keihard in het benzineslangetje blazen (met kraantje open, pas op voor benzine in je mond!)) wil de zaak ook nog wel eens vrijmaken. daarna kun je meteen checken of hij goed doorloopt door een straal benzine uit het slangetje te laten lopen. in een lege jampot natuurlijk zodat je ook kunt zien of er vuil in de benzine zit.
Wat de carburateur aangaat, dat is uiteraard vreemd als het zomaar ineens verandert. Bedenk wel dat de aard van het mengsel wel iets verandert als het buiten warmer wordt. Als het buiten koud is is het mengsel beter voor verbranding dan als het warm is. Ik weet niet precies meer hoe dat zit (ik hoorde het 25 jaar geleden van een monteur) maar het is zoiets van 1 op 14 delen benzine/lucht in de winter en 1 op 16 in de zomer. Dat zóu het ook nog kunnen zijn.
nou ja, ik denk met je mee, maar ik zou het maar eens met de gasnaald proberen.
jupio
Met geduld lukt alles!!

Niels1275
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2009 21:24

Re: opeens geen volgas meer kunnen geven midden toeren gebied...

Bericht door Niels1275 »

Hmm goed punt

Kan in iedergeval een kwaad om ff te proberen, ik laat het na het weekend wel ff weten

Andere Ideeen zijn natuurlijk welkom

Groetjes

Niels

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: opeens geen volgas meer kunnen geven midden toeren gebied...

Bericht door toerieteller »

klinkt als rotte condesator/puntjes.
zou ze bijde vervangen want puntjes zijn duurder op de lange duur.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: opeens geen volgas meer kunnen geven midden toeren gebied...

Bericht door four »

Ik vermoed ook dat je condensator aan het overlijden is. Ik heb zelf hetzelfde probleem (min of meer) gehad en dit had dan ook met de condensator te maken. Vuil zou natuurlijk altijd kunnen, alleen lijkt me dit niet erg aannemelijk meer als je alles al gecontroleerd.
Doe is gek en soldeer dr even een nieuwe op. Vervang gelijk je puntjes en dan praten we verder.
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

Niels1275
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2009 21:24

Re: opeens geen volgas meer kunnen geven midden toeren gebied...

Bericht door Niels1275 »

Hmm ok ik zal even punten en condensator vervangen ( eerst bestellen)

O enne Ik vergeet steeds of ik nu een mit of een Hit onsteking heb
is er iets makkelijks om het te zien (vorrige keer heb ik de vorm van mijn contactpunten montage plaatje vergeleken maar is er een makkelijkere truck?) ( het staat nergens op)

groetjes

Niels

Plaats reactie