Spanning voor c50 banden
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
- Locatie: Amersfoort
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Bar ?
t'staat altijd op de stickers in PSI.
Mike gaf je net al een mooie.
Voor 26 PSI doet het bijna altijd goed.
Achter zegt Honda 28 PSI. Maar dat is gebaseerd op kleine Japannertjes.
Dus als je een veertje bent is 28 PSI achter prima.
Maar ik raad je eerder 30 PSI aan. En als je wat zwaarder bent dan 32 PSI.
Ik raad je aan om een beetje te expirimenteren om de spanning te vinden waarbij jij hem lekker vindt sturen.
Een te zachte band achter remt je af en zorgt er voor dat de brommer minder stabiel spoort.
Een te harde band achter zorgt er voor dat de band minder grip heeft en eerder weg glijdt.
Met de spanning voor kan je ook nog een beetje spelen.
Probeer voor maar eens een andere spanning om uit te proberen. Als de spanning voor te laag is dan remt de brommer af in de bochten en wil de brommer dieper de bocht in. Als de spanning te hoog is dan heeft hij de neiging om in de bochten recht door te glijden.
t'staat altijd op de stickers in PSI.
Mike gaf je net al een mooie.
Voor 26 PSI doet het bijna altijd goed.
Achter zegt Honda 28 PSI. Maar dat is gebaseerd op kleine Japannertjes.
Dus als je een veertje bent is 28 PSI achter prima.
Maar ik raad je eerder 30 PSI aan. En als je wat zwaarder bent dan 32 PSI.
Ik raad je aan om een beetje te expirimenteren om de spanning te vinden waarbij jij hem lekker vindt sturen.
Een te zachte band achter remt je af en zorgt er voor dat de brommer minder stabiel spoort.
Een te harde band achter zorgt er voor dat de band minder grip heeft en eerder weg glijdt.
Met de spanning voor kan je ook nog een beetje spelen.
Probeer voor maar eens een andere spanning om uit te proberen. Als de spanning voor te laag is dan remt de brommer af in de bochten en wil de brommer dieper de bocht in. Als de spanning te hoog is dan heeft hij de neiging om in de bochten recht door te glijden.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 21 feb 2007 07:33
- Locatie: Amersfoort
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
- Locatie: Amersfoort
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Ik rijd op mijn Cee met 2.3 bar achter en 2.0 bar voor, rijd prima. Ik vond de druk die in het boekje stond wat aan de lage kant, als ik dan op mijn Cee ging zitten zag de band er een beetje slap uit.
Die 2.3 en 2.0 bar het ik van de site van Michelin, want ik rijd met de Michelin VM100.
Die 2.3 en 2.0 bar het ik van de site van Michelin, want ik rijd met de Michelin VM100.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
jij bent duidelijk nog niet zo lang in de gelegenheid om in/op een gemotoriseerd voertuig te rijden, of hebt er nooit bij nagedacht.sugardaddy schreef:wat zijn dit voor een wijsheden joh???
gaat toch nergens over....
geef gewoon aan wat het aantal bar is en je bent klaar...
14.5 psi = 1 bar
bandenspanning is nl inderdaad afhankelijk van belasting en wensen, zoals ivo aangeeft. enne, vrijwel elke meter kun je aflezen op bar en psi.
ik heb bv voorbandjes van een mini op m'n bakbrommer. Die pomp ik tot 1,6 bar, terwijl je ze onder een mini al gauw 2,0 bar geeft. maar da's voor m'n bak simpelweg te hard.
m'n achterband (metzeler cross-band) pomp ik juist harder dan ik op een gewone brommer zou doen nl. zo'n 3 bar.
cracque frontal
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Inderdaad!!!irmin schreef:jij bent duidelijk nog niet zo lang in de gelegenheid om in/op een gemotoriseerd voertuig te rijden, of hebt er nooit bij nagedacht.sugardaddy schreef:wat zijn dit voor een wijsheden joh???
gaat toch nergens over....
geef gewoon aan wat het aantal bar is en je bent klaar...
14.5 psi = 1 bar
bandenspanning is nl inderdaad afhankelijk van belasting en wensen, zoals ivo aangeeft. enne, vrijwel elke meter kun je aflezen op bar en psi.
ik heb bv voorbandjes van een mini op m'n bakbrommer. Die pomp ik tot 1,6 bar, terwijl je ze onder een mini al gauw 2,0 bar geeft. maar da's voor m'n bak simpelweg te hard.
m'n achterband (metzeler cross-band) pomp ik juist harder dan ik op een gewone brommer zou doen nl. zo'n 3 bar.
(Als ik me aan de instructie zou houden kom ik haast niet vooruit en rijd hij als een dweil...ja ik ben 120 kilo.... en dan is spelen tot de juiste spanning een kwestie van jarenlange ervaring....)