ketting

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
mattieman

ketting

Bericht door mattieman »

een vriend van me heeft een nieuwe ketting gekocht, en hij is veel te groot dus er moeten wat schakeltjes uit, nou is zijn vraag (ik vraag het maar even want hij wil op een op andere manier niet aanmelden hier)

hoe gaat dit, want met een gewone tang lukt het niet, is hier niet een speciaal stukkie gereedschap voor???

mvg, matthijs

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

ponstang heet zo'n ding geloof ik, kun je pinnetjes uit schakeltjes duwen...

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Je kan ook even kijken hoe lang je ketting moet worden, om die schakel dan even een touwtje doen en naar je lokale brommer boer rijden. Door hem/haar je ketting korter laten maken en terug naar huis rijden en de ketting op je brommer monteren. Hoef je zelf niet zo'n stukkie gereedschap te kopen, of te kloten met een tang ofzo.

Zo doe ik het in iedergeval ook altijd. Scheelt een hele hoop gevloek en schroeven draaiers in je hand ofzo.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

guido_pbr
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:48
Locatie: Den bosch

Bericht door guido_pbr »

kan ook gewoon met de haakse-slijper het pinnetje eraf slijpen, eruit tikken en klaar is kees :D

jeroen.k
4T-MSB addict
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18

Bericht door jeroen.k »

Ik heb dat ook wel eens gedan gewoon met zn schlijpschijf eraf geslepen :P werkt prima

SSlesage
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:26
Locatie: Kortrijk

Bericht door SSlesage »

2 pinnetjes (laten afslijpen indien je het niet kunt dat we morgen geen man met 1 hand hebben)afslijpen.
dan met schroevendraaier het plaatje erafprutten en dan valt de andere kant bijna op de grond.
SS finished
carbu gesteld voor de 1ste keer in mijn leven hij draait mooi.
waarsch!ijnlijk binnen een maand mijn eerste moto om op te knappen.

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

Dat doe je met een ketting pons, en niet die van de Halfords want dies te klein. Kan je kopen bij een fatsoenlijke motorzaak.
Kost een keer centjes maar is beter dan gebeun met schroevedraaiers, hamers, beitels, slijptollen en Joost weet wat al niet meer voor creatieve "oplossingen".

mattieman

Bericht door mattieman »

ok, dank (gebeurt trouwes vaak ja een schroevendraaier in je hand :D )

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

inderdaad met een kettingpons doen, haakse slijper en al die dingen die ik net tegen kwam is allemaal niks!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je kettingpons stelt het wel op prijs als je eerst even de kop van de pen afslijpt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Ik zou het nog steeds laten doen bij de lokale brommer boer, hoef je niet zo'n pons te kopen (die je toch bijna nooit gebruikt) of te kloten met een haakse slijper of schroevendraaiers ofzo. Wel goed kijken welk pinnetje er uit moet.

En als je brommer boer een beetje een aardige vent/vrouw is, is het gratis.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

NIX schreef:Je kettingpons stelt het wel op prijs als je eerst even de kop van de pen afslijpt.
Als je er één koopt die voor motorkettingen geschikt is lacht ie er om.
Heb er zelf één en in de gebruiksaanwijzing staat niks over slijpen, gewoon met beleid die pin er uit drukken ..klaar.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

iemand overigens of er kettingen te koop zijn die onaangepast al op een PBR passen?

Heb ooit een keer 2 uur op een ketting zitten hameren :S (Regina Goud) en dat was niet leuk

bob
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:55
Locatie: nabij Enschede

Bericht door bob »

Zorg wel dat je met een smalle schakel eindigd!

Plaats reactie