Ander blok pbr

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
graveart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2011 17:32
Bezit: Bami Monkey
Locatie: Amersfoort

Ander blok pbr

Bericht door graveart »

Hee allemaal,
Ik heb sindskort een skyteam pbr gekocht van een vriend.
Nu ben ik zo'n idioot geweest om met de hogedruk hem schoon te maken, gevolg:
Hij start niet meer. Nu ben ik alle bedrading aan het langs gaan maar is mij iets anders op het oog gevallen.
Een ander blok namelijk, ik heb nu een 125 skyteam blok, hebben jullie aanraders? Het hoeft niet perse 125cc te zijn.
Dank u allen
"I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I'm free."

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Ander blok pbr

Bericht door Camiel »

Kun je niet beter gewoon even je huidig blok fixen??

Geef eens wat informatie over wat er gebeurt als je start. Hoe klinkt hij als je kickstart, of electro start? Ploft hij wel of niet? Wil ie wel aan maar lukt t net niet? Wellicht is het zo makkelijk als water in je luchtfilter.

En anders:
http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... de&x=0&y=0

Of eBay.de
Honda SS50 125cc 49cc

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Ander blok pbr

Bericht door h5speedje »

graveart schreef:Hee allemaal,
Ik heb sindskort een skyteam pbr gekocht van een vriend.
Nu ben ik zo'n idioot geweest om met de hogedruk hem schoon te maken, gevolg:
Hij start niet meer. Nu ben ik alle bedrading aan het langs gaan maar is mij iets anders op het oog gevallen.
Een ander blok namelijk, ik heb nu een 125 skyteam blok, hebben jullie aanraders? Het hoeft niet perse 125cc te zijn.
Dank u allen
Over het algemeen kunnen blokken heel goed tegen water aan de buitenkant...als het blok niet liep toen je hem schoonspoot is er ook geen water in het blok gekomen en kan er niks aan kapot..
Niet starten denk ik aan een boegiedop die vol water staat, of een doorgeschuurde bougiekabel die tegen blank materiaal aan is gekomen..
Kijk of hij vonkt.
Als de startmotor niet rondgaat kan dat doordat alles zeiknat is het relais niet inkomt etc etc..
Laat hem anders eerst een goed drogen..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16207
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ander blok pbr

Bericht door nielspbr »

hogedrukspuit + bougiedop. trek de dop los en laat hem drogen.

graveart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2011 17:32
Bezit: Bami Monkey
Locatie: Amersfoort

Re: Ander blok pbr

Bericht door graveart »

@ camiel
De accu is te zwak voor electrische start, dus kicken dan maar!
De bougie vonkt wel, en als ik hem kick ploft hij wel maar gaat pakt hij hem net niet?
Concrete aanpak? Ander luchtfilter/bougiekabel e.d.?
4takt is nog helemaal nieuw voor mij, vandaar.

@h5speedje
De pbr staat nu al ruim 24 uur in de schuur, met een verwarmingselement soms aan.
De bougie vonkt dus wel, vandaar dat ik geen oplossing kon vinden.
"I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I'm free."

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16207
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ander blok pbr

Bericht door nielspbr »

startkabels aan (auto)accu. accu opladen.
anders even een stukje duwen.
carburateur aftappen om te kijken of er water in de vlotterkamer is gekomen. (bijna onmogelijk, maar toch)

(dop moet wel van de bougie, anders droogt het niet.)

graveart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2011 17:32
Bezit: Bami Monkey
Locatie: Amersfoort

Re: Ander blok pbr

Bericht door graveart »

@ niels
Duwen hebben we gisteren al geprobeerd, Het is iets electronisch.
Bougiedop ligt er nu net af, powerfilter op de verwarming gelegt.

Powerfilter wil overigens vervangen, tips/aanraders?
Bedankt
"I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I'm free."

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Ander blok pbr

Bericht door h5speedje »

graveart schreef:@ niels
Duwen hebben we gisteren al geprobeerd, Het is iets electronisch.
Bougiedop ligt er nu net af, powerfilter op de verwarming gelegt.

Powerfilter wil overigens vervangen, tips/aanraders?
Bedankt
Eh powerfilter die vol water zit werkt als choke; laat dat ding eraf en dan eens duwen..
electronisch is het niet; cdi ontsteking werkt of niet dus dat kun je uitsluiten..

ohw ja..tap de teur eens af; water in de teur kunnen ze inderdaad heel slecht hebben
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

graveart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2011 17:32
Bezit: Bami Monkey
Locatie: Amersfoort

Re: Ander blok pbr

Bericht door graveart »

@ h5speedje
Ik zal de carb eens aftappen, en checken of de bougiekabel helemaal droog is.

Alleen is de bougie nog steeds pikzwart, te grote sproeier neem ik aan?
"I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I'm free."

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Ander blok pbr

Bericht door h5speedje »

graveart schreef:@ h5speedje
Ik zal de carb eens aftappen, en checken of de bougiekabel helemaal droog is.

Alleen is de bougie nog steeds pikzwart, te grote sproeier neem ik aan?
Dat zou veroorzaakt kunnen zijn door het verstoppen van het powerfilter met water..
daarom filter eraf en dan nog eens drukken..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Ander blok pbr

Bericht door toerieteller »

heb dit euvel ook vaak gezien en zelf ook gehad na afspuiten van de brommer.
er zijn drie dingen die storing kunnen hebben(water in de bougiedop, water bij het vliegwiel, of de meest vooerkomende is water bij de cdi unit stekker of de blokstekker).
de laatste optie gok ik op, even de bedrading nalopen en zoeken naar een plastik sok waar de cdi unit inzit, of ergens tegen het frame aangemaakt met een rubber bandje(het is een zwart blokje ter grote van een luciferdoosje, met meestal een groene of witte contrastekker)daar de stekker uithalen en beide kanten droogblazen/fohnen, dan een klein beetje wd40 erover spuiten, en kan dan weer jaren mee.(ook de blokstekker kan het zelfde euvel hebben als de cdi unitstekker)
wd40 spuit ik erover tegen het roesten/oxideren van de stekkertjes.
er is ook nog een minime kans dat de bobine slecht contact maakt op het frame(bougiedraad aan het andere eind van de bougiedop volgen), oplossing is dan even loshalen en de roest/oxidatie wegpoetsen en weer opnieuw vastzetten aan het frame.

lijkt een hele klus maar als je de brommer beter leert kennen dan sta je minder stil in de stromende regen en dergelijke(of je rijd weer in 5 minuten).

sucses.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

graveart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2011 17:32
Bezit: Bami Monkey
Locatie: Amersfoort

Re: Ander blok pbr

Bericht door graveart »

toerieteller schreef:heb dit euvel ook vaak gezien en zelf ook gehad na afspuiten van de brommer.
er zijn drie dingen die storing kunnen hebben(water in de bougiedop, water bij het vliegwiel, of de meest vooerkomende is water bij de cdi unit stekker of de blokstekker).
de laatste optie gok ik op, even de bedrading nalopen en zoeken naar een plastik sok waar de cdi unit inzit, of ergens tegen het frame aangemaakt met een rubber bandje(het is een zwart blokje ter grote van een luciferdoosje, met meestal een groene of witte contrastekker)daar de stekker uithalen en beide kanten droogblazen/fohnen, dan een klein beetje wd40 erover spuiten, en kan dan weer jaren mee.(ook de blokstekker kan het zelfde euvel hebben als de cdi unitstekker)
wd40 spuit ik erover tegen het roesten/oxideren van de stekkertjes.
er is ook nog een minime kans dat de bobine slecht contact maakt op het frame(bougiedraad aan het andere eind van de bougiedop volgen), oplossing is dan even loshalen en de roest/oxidatie wegpoetsen en weer opnieuw vastzetten aan het frame.

lijkt een hele klus maar als je de brommer beter leert kennen dan sta je minder stil in de stromende regen en dergelijke(of je rijd weer in 5 minuten).

sucses.
Bedankt voor het advies!
Ik moet nu mn bed in, morgen weer werken.
Zondag (lekker) sleutelen aan mn pbr.

Iemand trouwens nog advies voor een ander luchtfilter?
"I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I'm free."

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Ander blok pbr

Bericht door Kippenverver »

Heb je een zijstandaard sensor toevallig? Zo een die ervoor zorgt dat je je brommer niet kunt starten op de zijstandaard?
Die geven namelijk vaak problemen.

Anders zou het inderdaad je cdi stekker kunnen zijn, die vind je onder je tank, vooraan tegen het balhoofd aan. Je kunt je buddy demonteren met een moer die aan de achterkant onder je buddy zit, dan kun je de tank zo naar achteren eraf schuiven en dan kun je bij de cdi unit.
Ga heen en vereenvoudig u!

graveart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2011 17:32
Bezit: Bami Monkey
Locatie: Amersfoort

Re: Ander blok pbr

Bericht door graveart »

Kippenverver schreef:Heb je een zijstandaard sensor toevallig? Zo een die ervoor zorgt dat je je brommer niet kunt starten op de zijstandaard?
Die geven namelijk vaak problemen.

Anders zou het inderdaad je cdi stekker kunnen zijn, die vind je onder je tank, vooraan tegen het balhoofd aan. Je kunt je buddy demonteren met een moer die aan de achterkant onder je buddy zit, dan kun je de tank zo naar achteren eraf schuiven en dan kun je bij de cdi unit.
Haha, daar heb ik nog nooit van gehoord. Welke modellen was dat uitgevoerd dan?
Mn zadel + tank zitten al los en ik had al gekeken of er geen bedrading los zit.
Ik ga zondag alles droog föhnen iniedergeval.
"I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I'm free."

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Ander blok pbr

Bericht door Mano »

graveart schreef:
Kippenverver schreef:Heb je een zijstandaard sensor toevallig? Zo een die ervoor zorgt dat je je brommer niet kunt starten op de zijstandaard?
Die geven namelijk vaak problemen.

Anders zou het inderdaad je cdi stekker kunnen zijn, die vind je onder je tank, vooraan tegen het balhoofd aan. Je kunt je buddy demonteren met een moer die aan de achterkant onder je buddy zit, dan kun je de tank zo naar achteren eraf schuiven en dan kun je bij de cdi unit.
Haha, daar heb ik nog nooit van gehoord. Welke modellen was dat uitgevoerd dan?
Mn zadel + tank zitten al los en ik had al gekeken of er geen bedrading los zit.
Ik ga zondag alles droog föhnen iniedergeval.
O.a. op die van Skyteam :mrgreen:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Plaats reactie