Pagina 1 van 1

Vertragende cdi??

Geplaatst: 07 feb 2011 23:12
door Purplehaze
Hallo, ik zal mijn situatie en vraag zo duidelijk mogelijk proberen te formuleren.

Ik heb vorige week een imi-DAX snor automaat (2bak) 50cc gekocht.(nieuw)

Hij heeft een electonische ontsteking 12V

Deze is begrensd op het spruitstuk ( met een bus) en een kleine carb.

Nou rijd hij als ik hem doortrek toch wel tegen de 50 (op de teller...) Alleen loopt hij dan achtelijk hoge toeren, bij 40 km/ph loopt ie wel netjes.

Wat ik wil:

Die bus uit mijn spruitstuk, en dan hem begrenzen op toeren. Zodat hij netjes 40 rijdt en wat harder op trekt.

(de eerste versnelling is vrij kort en dan komt hij ook niet in hoge toeren dus dat zal geen probleem zijn)

Ik las dat er vertragende cdi's zijn en begrensde cdi's zou dit werken? Hij moet niet gaan ploffen als bijv. een kart

Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 07 feb 2011 23:15
door nielspbr
Met een begrenzende cdi gaat ie juist wel ploffen...

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 07 feb 2011 23:22
door Purplehaze
Ja daar was ik al bang voor, en een vertragende cdi? Dat zal toch net zoiets zijn als een vertragend vliegwiel?

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 08 feb 2011 09:42
door h5speedje
Purplehaze schreef:Ja daar was ik al bang voor, en een vertragende cdi? Dat zal toch net zoiets zijn als een vertragend vliegwiel?
yeps
hij zet gewoon het ontstekingstijdstip vanaf een aantal toeren terug...
maar waarom koop je een snor brommer terwijl je harder wil; waarom geen motorfiets oid??

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 08 feb 2011 10:31
door Purplehaze
Nou ik wel hem dus niet harder laten lopen maar juist zachter! Ik wil wel die begrenzer uit mijn spruitstuk, omdat dit mijn inziens totaal niet ten goede komt van een goede flow van het mengsel.

Hij loopt nu 50 op de teller zonder dat ik er iets aan gedaan heb.... Ik vind 40 op de teller prima dit komt zo overeen met 35 km/ph.... Op deze manier heb ik een betere verbranding en loopt hij niet meer zo achtelijk hoge toeren.

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 08 feb 2011 11:20
door NIX
Stop een busje in je carb of en ring onder je uitlaatpakking.

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 08 feb 2011 12:22
door Purplehaze
Ja maar ik wil juist geen ringen en bussen meer in mijn carb/spruit/uitlaat.... Ik wil wel dat ie lekker optrekt...

Heeft er iemand nog ervaring met zo'n vertragende cdi?

Anders word het dus redelijk kansloos ben ik bang.

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 08 feb 2011 13:57
door NIX
Purplehaze schreef:Ja maar ik wil juist geen ringen en bussen meer in mijn carb/spruit/uitlaat.... Ik wil wel dat ie lekker optrekt...

Heeft er iemand nog ervaring met zo'n vertragende cdi?

Anders word het dus redelijk kansloos ben ik bang.

Juist met die ring op de uitlaat trekt ie gewoon goed bij lagere toeren en worden de hoge toeren afgewurgd. jij stelt de vragen, maar als je het beter weet, prima. Lekker knallen met je begrensde CDI.

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 08 feb 2011 17:10
door Jurrien
Een busje in de carburateur is de enige mooie oplossing. Bij optrekken/de lage toerentallen doet de grootte van de carburateur er niet zoveel toe, dus dat blijft lekker. Alleen op top knijpt de kleine carbdoorlaat hem, precies wat je wil.

Begrenzen op de ontsteking is maar klote; door de verlaatte vonk loopt het rendement van je motor gewoonweg terug, Hij gaat er dus meer brandstof door gebruiken en het rijdt gewoonweg kloten. Met dubbel o. Klooten. Een busje in de carburateur is net als halfgas geven; zuinig.

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 08 feb 2011 18:56
door Purplehaze
Thanks Jurrien,

Ik gaat is ff rommelen met een busje in mijn carb. Zal wel ff laten weten hoe het afloopt.

Kan ik ook mooi die bus uit mijn spruitstuk halen :wink:

En ik stel idd de vragen, en ben ook blij met jullie antwoorden. Maar ik mag best van mening zijn dat er geen obstakels horen te zitten in je spruitstuk. En een ring in de uitlaat lijkt me ook gewoon niet prettig, hij moet immers wel zijn gassen kwijt kunnen. Daarom lijkt de bus in de carb mij de beste oplossing.

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 08 feb 2011 19:48
door NIX
Had ik allang geroepen, maar prima.

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 06 mar 2011 15:09
door h5speedje
Eric schreef:
Purplehaze schreef:(de eerste versnelling is vrij kort en dan komt hij ook niet in hoge toeren dus dat zal geen probleem zijn)
.
Deze snap ik even niet. En die bus uit je spruitstuk halen heeft geen enkel nut als je een bus boven je gasschuif doet.
Hangt ervan af of de bus in het spruitstuk kleiner of groter is als de maximale doorlaat van de teur met bus er boven op..
ik heb ook liever helemaal geen begrenzing mechanisch of electronisch erin..
gewoon zorgen dat je maar half gas kan geven is het meest ideaal

Re: Vertragende cdi??

Geplaatst: 06 mar 2011 20:20
door florens
En een tweetakt CDI? Die vertragen als het toerental oploopt en dat is precies het tegenovergestelde dat een viertakt nodig heeft. Er zijn er ongetwijfeld nog wel wat te vinden van MT/MB's. Die hebben bij toeval dezelfde connector :wink: