c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
het lijkt wel of het niet ophoud met de problemen
het lijkt wel of neutraal en de 1ste zijn omgewisseld als ik hem in ze 1 zet krijg ik neutraal alles zit goed en volgens het boekje
het kleine tandwiel van de aandrijfas zakt naar helemaal beneden als ik hem in neutraal zet en en dan draait het ketting tandwiel en als ik hem in ze 1 zet dan gaat die omhoog dan draait alles vrij neutraal dus
iemand een idee ik snap het niet
gr martijn
ik heb het precies zo zitten als in dit filmpjehttp://www.youtube.com/watch?v=4iteP-zL ... re=related
het lijkt wel of neutraal en de 1ste zijn omgewisseld als ik hem in ze 1 zet krijg ik neutraal alles zit goed en volgens het boekje
het kleine tandwiel van de aandrijfas zakt naar helemaal beneden als ik hem in neutraal zet en en dan draait het ketting tandwiel en als ik hem in ze 1 zet dan gaat die omhoog dan draait alles vrij neutraal dus
iemand een idee ik snap het niet
gr martijn
ik heb het precies zo zitten als in dit filmpjehttp://www.youtube.com/watch?v=4iteP-zL ... re=related
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 29 jan 2007 20:08
- Locatie: Koekange
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
of je hebt een nieuwer blok met 0-1-2-3
heb ik ook in mijn c70
gr joop
heb ik ook in mijn c70
gr joop
C310A-C310S-C320A-C320S-C320TT50-C320TS50-C320TS50DX
liefhebber en eigenaar
liefhebber en eigenaar
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
- Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2 - Locatie: Hattem
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
ik denk dat je gewoon dit schakelpatroon hebt:
1-0-2-3
1-0-2-3
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
versnelling bakken die ik heb
0-1-2-3
1-0-2-3
3-2-1-0
0-1-2-3
1-0-2-3
3-2-1-0
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
legt die gast in het filmpje wel goed uit?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
- Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2 - Locatie: Hattem
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
Het is voor zijn versnellingsbak correct, maar voor de jouwe??
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
op mijn carter staat:c50E600224
je moet weten dit is mijn eerste c50 ik ben van de novio's
ik heb verder nooit op een c50 gereden dus iik mis zeker iets overduidelijks
het is dus 1 0 2 3
dus als je wilt schakelen van ze 1 naar 2 moet je dan door neutraal? als je rijd zeg maar?
je moet weten dit is mijn eerste c50 ik ben van de novio's
ik heb verder nooit op een c50 gereden dus iik mis zeker iets overduidelijks
het is dus 1 0 2 3
dus als je wilt schakelen van ze 1 naar 2 moet je dan door neutraal? als je rijd zeg maar?
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
hoe vast moet boutje nr 8 eigenlijk?mck schreef:op mijn carter staat:c50E600224
je moet weten dit is mijn eerste c50 ik ben van de novio's
ik heb verder nooit op een c50 gereden dus iik mis zeker iets overduidelijks
het is dus 1 0 2 3
dus als je wilt schakelen van ze 1 naar 2 moet je dan door neutraal? als je rijd zeg maar?
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
dit is zoals het hoort, zo goed als iedere schakelbrommer werkt zo.mck schreef: dus als je wilt schakelen van ze 1 naar 2 moet je dan door neutraal? als je rijd zeg maar?
"Horsepower loves the absense of weight"
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
boutje 8 ik weet niet welke je bedoelt. is het een boutje wat achter een rubbertje zit waar op de kop van het boutje een 8 staat?
gewoon alles vast draaien dan gaat het goed. vast is vast.
als je een nog originele honda c50 hebt kom je nog wel meer boutjes tegen met op de kop een 8 dat heeft bijna elk honda model een boutjes met een 8. van m5 tot m10 kan je op de koppen een 8 tegen komen
over die versnellingsbakken. die honda c50 van jou is weet ik hoe veel jaren oud dus het is vaak de vraag of de juiste versnellingsbak er in zit. je hebt vaak van die slimme jongens(waar ik er ook 1 van ben.) die een versnellingsbak niet fijn vinden of hij is kapot en ze hebben nog ergens in de hoek van de schuur een andere versnellingsbak liggen van bijvoorbeeld een dax. al die versnelling bakken zijn zo over te zetten.
zo heb ik al een chaly voorzien van een 3 bak (origineel heeft hij er 2)
een dax van een 4 en een 5 bak (origineel heeft hij er 3)
een c50 voorzien van een 4 bak (origineel heeft hij er 3)
een ss50 voor zien van een 5bak (origineel heeft hij er 4)
en dan heb je ook nog dat het schakel patroon kan verschillen per versnelling bak. zo heb je ook versnellingsbakken waar bij je van de 3 of 4 naar de 0 kan schakelen en dan gewoon weer het normale patroon volgen. dat zijn de zo genaamde doortrap bakken.
met andere woorden in de jaren dat je c50 bestaat kan hij al wel tig keer van versnellingsbak zijn gewisseld
gewoon alles vast draaien dan gaat het goed. vast is vast.
als je een nog originele honda c50 hebt kom je nog wel meer boutjes tegen met op de kop een 8 dat heeft bijna elk honda model een boutjes met een 8. van m5 tot m10 kan je op de koppen een 8 tegen komen
over die versnellingsbakken. die honda c50 van jou is weet ik hoe veel jaren oud dus het is vaak de vraag of de juiste versnellingsbak er in zit. je hebt vaak van die slimme jongens(waar ik er ook 1 van ben.) die een versnellingsbak niet fijn vinden of hij is kapot en ze hebben nog ergens in de hoek van de schuur een andere versnellingsbak liggen van bijvoorbeeld een dax. al die versnelling bakken zijn zo over te zetten.
zo heb ik al een chaly voorzien van een 3 bak (origineel heeft hij er 2)
een dax van een 4 en een 5 bak (origineel heeft hij er 3)
een c50 voorzien van een 4 bak (origineel heeft hij er 3)
een ss50 voor zien van een 5bak (origineel heeft hij er 4)
en dan heb je ook nog dat het schakel patroon kan verschillen per versnelling bak. zo heb je ook versnellingsbakken waar bij je van de 3 of 4 naar de 0 kan schakelen en dan gewoon weer het normale patroon volgen. dat zijn de zo genaamde doortrap bakken.
met andere woorden in de jaren dat je c50 bestaat kan hij al wel tig keer van versnellingsbak zijn gewisseld
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
Mandarijn schreef:dit is zoals het hoort, zo goed als iedere schakelbrommer werkt zo.mck schreef: dus als je wilt schakelen van ze 1 naar 2 moet je dan door neutraal? als je rijd zeg maar?
maar met een semi auto maat moet je 2 keer schakelen om in de 2 te komen als je een versnellingsbak hebt met een neutraal tussen de 1 en de 2.
moet je maar is op letten bij ritten. als mensen van de 1 naar de 2 schakelen dat ze vergeten zijn 2 keer te schakelen dan hoor je een keer dat blok een partij toeren maken. overkomt de beste zelfs
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
oke, wist ik niet, maar dan klopt het nog steeds dat je door de neutraal heen moet om in zn 2 te komen.
"Horsepower loves the absense of weight"
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
top
zoals ik al zei ik heb geen verstand van schakel brommers en zo \
ben van de luie automaatjes
dus ik wist niet dat je door ze neutraal moet schakelen wil je naar de 2 ik vond het maar raar
maar het is dus normaal
ik bedoelde het boutje aan de onstekings kant van het carter achter het rubbere doppie die de shakelwals vasthoud
gr.
zoals ik al zei ik heb geen verstand van schakel brommers en zo \
ben van de luie automaatjes
dus ik wist niet dat je door ze neutraal moet schakelen wil je naar de 2 ik vond het maar raar
maar het is dus normaal
ik bedoelde het boutje aan de onstekings kant van het carter achter het rubbere doppie die de shakelwals vasthoud
gr.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: c50 blok 1ste versnelling en neutraal omgewissled?
ja dat boutje gewoon goed vast draaien dan is het goed. aan de andere kant het boutje van de schakel klok ook goed vast draaien. die willen nog wel eens los lopen dan kan je niet meer schakelen als dat gebeurd
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.