remmerij op me ss...

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

remmerij op me ss...

Bericht door michielss50 »

ik vergelijk graag, dus.. heeft mijn pa op z'n cd ori remblokjes gehad en remt als de beste, ondertussen motorkeur en kitaco blokjes waarbij je bij wijze van spreken een koprol mee kan maken...

ik heb een ss en remde slecht, dus ori blokjes... hielp niet, dus kitaco blokjes voor en achter ori (gedremeld) en waarempel, dat hielp... even.
toen bedacht ik mij dat ik een dikkere voorremkabel en een kleiner (singa) remheveltje kon monteren, zodat ik met meer kracht, meer kon remmen... maar goed, dan moest ik erg veel kracht zetten en was ik meer bezig de kabel op te rekken dan dat het resultaat had.
dusss remtrommel uit laten draaien, remgedoe reviseren/vervangen en nieuwe kitaco blokjes monteren... en ja hoor dat hielp... even.
nu pakt de rem goed aan, maar lijkt die happerigheid niet door te willen zetten...
bij het demonteren viel mij elke keer op dat er een hoop remstof in de naven blijft zitten, misschien is dat de oorzaak!?

geen zin om elke 500 kilometer me wiel eruit te halen om mijn naafje schoon te maken...

ideeën!?

Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Bericht door Spherius »

Als je meer moment (kracht) op het scharnier van je remheveltje wilt hebben, moet je je hevel niet korter, maar langer maken.

Moment = kracht x arm. Als je je arm langer maakt bij de zelfde kracht, krijg je een groter draaimoment.

Ik zal ook even kijken of je naaf dan nog wel helemaal rond is en geen groeven vertoont.
**Hona is Tjoei**

thomas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:43
Locatie: Utrecht

Bericht door thomas »

schijfrem kopen? :D... Hydraulisch! Inclusief wiel:)
broem

michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door michielss50 »

schijfrem heb ik voor gekeken, toen ik geld had... zit je snel over de 300 pleuro's en dan moet je de boel nog aanpassen...
maar goed, mijn pa z'n cd remt te goed en die van mij nog steeds niet vergelijkbaar

naaf is uitgedraai om de groeven weg te krijgen, ovaal istie ook niet en korter remhevenltje had ik gedaan omdat ik op z'n strakst gesteld mijn handel tegen het stuur kon knijpen... is nu over, zal uiteindelijk wel te maken gehad hebben met een oude kabel ofzo...

bob
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:55
Locatie: nabij Enschede

Bericht door bob »

Kleine heveltje toch niet gemonteerd om een grotere hoekverdraaing te cireeren?

Kortom de hevel op de as monteren wanneer je met de hand de hevel aantrekt *wat normaal de kabel doet) dat de hevel op pas in het motage gebied van de kabel komt. (voorspanning noem ik het maar)

Plaats reactie