ik vergelijk graag, dus.. heeft mijn pa op z'n cd ori remblokjes gehad en remt als de beste, ondertussen motorkeur en kitaco blokjes waarbij je bij wijze van spreken een koprol mee kan maken...
ik heb een ss en remde slecht, dus ori blokjes... hielp niet, dus kitaco blokjes voor en achter ori (gedremeld) en waarempel, dat hielp... even.
toen bedacht ik mij dat ik een dikkere voorremkabel en een kleiner (singa) remheveltje kon monteren, zodat ik met meer kracht, meer kon remmen... maar goed, dan moest ik erg veel kracht zetten en was ik meer bezig de kabel op te rekken dan dat het resultaat had.
dusss remtrommel uit laten draaien, remgedoe reviseren/vervangen en nieuwe kitaco blokjes monteren... en ja hoor dat hielp... even.
nu pakt de rem goed aan, maar lijkt die happerigheid niet door te willen zetten...
bij het demonteren viel mij elke keer op dat er een hoop remstof in de naven blijft zitten, misschien is dat de oorzaak!?
geen zin om elke 500 kilometer me wiel eruit te halen om mijn naafje schoon te maken...
ideeën!?
remmerij op me ss...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel
-
- chaly's angel
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
- Locatie: Zevenaars, veertien billen
Als je meer moment (kracht) op het scharnier van je remheveltje wilt hebben, moet je je hevel niet korter, maar langer maken.
Moment = kracht x arm. Als je je arm langer maakt bij de zelfde kracht, krijg je een groter draaimoment.
Ik zal ook even kijken of je naaf dan nog wel helemaal rond is en geen groeven vertoont.
Moment = kracht x arm. Als je je arm langer maakt bij de zelfde kracht, krijg je een groter draaimoment.
Ik zal ook even kijken of je naaf dan nog wel helemaal rond is en geen groeven vertoont.
**Hona is Tjoei**
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel
schijfrem heb ik voor gekeken, toen ik geld had... zit je snel over de 300 pleuro's en dan moet je de boel nog aanpassen...
maar goed, mijn pa z'n cd remt te goed en die van mij nog steeds niet vergelijkbaar
naaf is uitgedraai om de groeven weg te krijgen, ovaal istie ook niet en korter remhevenltje had ik gedaan omdat ik op z'n strakst gesteld mijn handel tegen het stuur kon knijpen... is nu over, zal uiteindelijk wel te maken gehad hebben met een oude kabel ofzo...
maar goed, mijn pa z'n cd remt te goed en die van mij nog steeds niet vergelijkbaar
naaf is uitgedraai om de groeven weg te krijgen, ovaal istie ook niet en korter remhevenltje had ik gedaan omdat ik op z'n strakst gesteld mijn handel tegen het stuur kon knijpen... is nu over, zal uiteindelijk wel te maken gehad hebben met een oude kabel ofzo...