Probleem
Probleem
Jongens, ik heb een probleem:
Voor een paar van jullie is de geschiedenis al bekend, maar ik zal het toch nog even beknopt vertellen.
Pas een nieuw zongcheng 50cc 12v blok aangeschaft en aangesloten, alles werkte prima! Maarrr een dag later liep het blok niet meer en dat bleek te komen door het afwezig zijn van een vonk. Daarna hebben we de bobine gecheckt en zo'n beetje alle draden doorgemeten, alles prima. Ook drie verschillende bougies geprobeerd; niets.
Ik dacht eerst dat het aan de CDI lag, maar vandaag had ik een nieuwe cdi-unit gekocht; maar nog steeds geen vonk!
Nu is het logisch dat je denkt; dat moet de pickup zijn (kleine zwarte blokje rechtsonder vliegwiel)!
Maar als we met de voltmeter meten:
-geeft de blauwe pulsdraad een reactie
-geeft de rode cdi-voedingsdraad een reactie
-geeft de zwarte cdi-bobinedraad een reactie!
Wat is hier in godsnaam aan de hand! Alles klopt maar geen vonk! Ik sta voor een ontzettend vervelend raadsel!
Kan iemand helpen!
Voor een paar van jullie is de geschiedenis al bekend, maar ik zal het toch nog even beknopt vertellen.
Pas een nieuw zongcheng 50cc 12v blok aangeschaft en aangesloten, alles werkte prima! Maarrr een dag later liep het blok niet meer en dat bleek te komen door het afwezig zijn van een vonk. Daarna hebben we de bobine gecheckt en zo'n beetje alle draden doorgemeten, alles prima. Ook drie verschillende bougies geprobeerd; niets.
Ik dacht eerst dat het aan de CDI lag, maar vandaag had ik een nieuwe cdi-unit gekocht; maar nog steeds geen vonk!
Nu is het logisch dat je denkt; dat moet de pickup zijn (kleine zwarte blokje rechtsonder vliegwiel)!
Maar als we met de voltmeter meten:
-geeft de blauwe pulsdraad een reactie
-geeft de rode cdi-voedingsdraad een reactie
-geeft de zwarte cdi-bobinedraad een reactie!
Wat is hier in godsnaam aan de hand! Alles klopt maar geen vonk! Ik sta voor een ontzettend vervelend raadsel!
Kan iemand helpen!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ja alles maakt in principe contact, alles is ook goed enzo, er komt zelfs een voltage uit de blauwe cdi pulskabel, ik snap er dus helemala niks van! het contact omzijl ik ook. We sluiten alleen de bobine aan, lampen enzo nog niet!Larss50 schreef:Probeer het contactslot ff te omzeilen. probeer ff een nieuwe bougie en of alles ook echt contact maakt met elkaar want aansluiten is leuk maar 't moet wel contactmaken (contactspray?) Succes
Ik heb ook nog twee andere doppen, twee bougies en nog een andere bobine met kabels (ook bougiekabel) en die deden het ook niet. Maar kan het zijn dat de puls of de voeding van de cdi te zwak is? Ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten meten!rittenorganisatie schreef:kijk dan waar je signaal stopt, je cdi blokje geeft nog een signaal, probeer een geheel nieuwe bougiekabel bougie dop inclusief nieuwe bougie
Oké, ik heb alle materialen geloof ik al wel, maar ik hoop hiet dat het aansluiten dan langer dan een uur duurt!bender schreef:kan heel erg variëren, ligt ook voornamelijk aan hoe lang ze er aan moeten werken.. voor een uur werken vragen ze meestal omstreeks 40-50 euro.. en dan komen er nog evt. materiaal kosten bij..