Probleem

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
LJV

Probleem

Bericht door LJV »

Jongens, ik heb een probleem:

Voor een paar van jullie is de geschiedenis al bekend, maar ik zal het toch nog even beknopt vertellen.

Pas een nieuw zongcheng 50cc 12v blok aangeschaft en aangesloten, alles werkte prima! Maarrr een dag later liep het blok niet meer en dat bleek te komen door het afwezig zijn van een vonk. Daarna hebben we de bobine gecheckt en zo'n beetje alle draden doorgemeten, alles prima. Ook drie verschillende bougies geprobeerd; niets.

Ik dacht eerst dat het aan de CDI lag, maar vandaag had ik een nieuwe cdi-unit gekocht; maar nog steeds geen vonk!

Nu is het logisch dat je denkt; dat moet de pickup zijn (kleine zwarte blokje rechtsonder vliegwiel)!

Maar als we met de voltmeter meten:

-geeft de blauwe pulsdraad een reactie
-geeft de rode cdi-voedingsdraad een reactie
-geeft de zwarte cdi-bobinedraad een reactie!

Wat is hier in godsnaam aan de hand! Alles klopt maar geen vonk! Ik sta voor een ontzettend vervelend raadsel!

Kan iemand helpen!

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Bougiedop ?

LJV

Bericht door LJV »

Kippenverver schreef:Bougiedop ?
Nee, ook niet, daar heb ik er ook twee van liggen incl bobine en die hebben we ook gecontroleerd.

Larss50

Bericht door Larss50 »

Probeer het contactslot ff te omzeilen. probeer ff een nieuwe bougie en of alles ook echt contact maakt met elkaar want aansluiten is leuk maar 't moet wel contactmaken (contactspray?) Succes

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Larss50 schreef:Probeer het contactslot ff te omzeilen. probeer ff een nieuwe bougie en of alles ook echt contact maakt met elkaar want aansluiten is leuk maar 't moet wel contactmaken (contactspray?) Succes
Ja, en is de aarde goed geaard? :P

LJV

Bericht door LJV »

Larss50 schreef:Probeer het contactslot ff te omzeilen. probeer ff een nieuwe bougie en of alles ook echt contact maakt met elkaar want aansluiten is leuk maar 't moet wel contactmaken (contactspray?) Succes
Ja alles maakt in principe contact, alles is ook goed enzo, er komt zelfs een voltage uit de blauwe cdi pulskabel, ik snap er dus helemala niks van! het contact omzijl ik ook. We sluiten alleen de bobine aan, lampen enzo nog niet!

rittenorganisatie

Bericht door rittenorganisatie »

kijk dan waar je signaal stopt, je cdi blokje geeft nog een signaal, probeer een geheel nieuwe bougiekabel bougie dop inclusief nieuwe bougie

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 603
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Bericht door ceedee »

bobines kunnen streken hebben, soms wel en dan weer niet werken, hang er eens een andere naast.

LJV

Bericht door LJV »

rittenorganisatie schreef:kijk dan waar je signaal stopt, je cdi blokje geeft nog een signaal, probeer een geheel nieuwe bougiekabel bougie dop inclusief nieuwe bougie
Ik heb ook nog twee andere doppen, twee bougies en nog een andere bobine met kabels (ook bougiekabel) en die deden het ook niet. Maar kan het zijn dat de puls of de voeding van de cdi te zwak is? Ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten meten!

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

ik zou inderdaad de beaarding is controleren.. trek van je bobine.. en van je blok een extra aarde draad naar de min van je accu.. dan nog eens proberen..

Groet.
"ons kent ons"
PBC bv.

LJV

Bericht door LJV »

Ik heb Jasper net gebeld, ik ga donderdagavond een nieuwe ontsteking ophalen, stel dat deze niet werkt, dan ga ik hem fatsoenlijk laten aansluiten door Rovaza, iemand enig idee hoeveel dat kost?

Groet!

bender
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:42
Locatie: doorn

Bericht door bender »

kan heel erg variëren, ligt ook voornamelijk aan hoe lang ze er aan moeten werken.. voor een uur werken vragen ze meestal omstreeks 40-50 euro.. en dan komen er nog evt. materiaal kosten bij..
Run through with this great power

LJV

Bericht door LJV »

bender schreef:kan heel erg variëren, ligt ook voornamelijk aan hoe lang ze er aan moeten werken.. voor een uur werken vragen ze meestal omstreeks 40-50 euro.. en dan komen er nog evt. materiaal kosten bij..
Oké, ik heb alle materialen geloof ik al wel, maar ik hoop hiet dat het aansluiten dan langer dan een uur duurt!

Jaimy/
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007 19:33
Locatie: Zwolle

Bericht door Jaimy/ »

ik heb ook zo'n ZongCheng blokje, en na veel gepruts heb ik deze ook maar laten aansluiten door iemand die dr echt verstand van heeft.
maar aarde maken moet je idd echt goed doen anders werkt het ook niet...

LJV

Bericht door LJV »

Jaimy/ schreef:ik heb ook zo'n ZongCheng blokje, en na veel gepruts heb ik deze ook maar laten aansluiten door iemand die dr echt verstand van heeft.
maar aarde maken moet je idd echt goed doen anders werkt het ook niet...
Maak ik hier nou uit op dat je hetzelfde probleem had?

Groet!

Plaats reactie