SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 25 nov 2010 17:50
- Locatie: Antwerpen Belgie
SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Beste ik ben momenteel bezig met een SS50 caferacer te maken.
nu heb ik enkele vragen waar jullie me waarschijnlijk een makkelijk antwoord op kunnen geven.
Ik heb nieuwe velgen en spaken nodig, is dit makkelijk zelf te vervangen?
Welke mogelijkheden heb ik om schijfremmen op men SS te zetten?
Ik heb ook eens een SS gezien met een gigantische trommelrem vanvoor. welk model is dit?
Mvg
nu heb ik enkele vragen waar jullie me waarschijnlijk een makkelijk antwoord op kunnen geven.
Ik heb nieuwe velgen en spaken nodig, is dit makkelijk zelf te vervangen?
Welke mogelijkheden heb ik om schijfremmen op men SS te zetten?
Ik heb ook eens een SS gezien met een gigantische trommelrem vanvoor. welk model is dit?
Mvg
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
nieuwe velgen en spaken kan natuurlijk, of je dat zelf kan is een tweede..
zoek eens op google en vraag jezelf eens af of je dat ziet zitten
je kunt zoeken naar een originele ss voorvork met schijfrem, of die van een cb ombouwen.. of zelf creatief worden!
een grotere trommel kan natuurlijk ook, ik gok dat je die van Butthead hebt gezien.. dat is volgens mij een ducati remtrommel.. van een ander merk kan natuurlijk ook, wel even van te voren proberen of ie past natuurlijk!
zoek eens op google en vraag jezelf eens af of je dat ziet zitten
je kunt zoeken naar een originele ss voorvork met schijfrem, of die van een cb ombouwen.. of zelf creatief worden!
een grotere trommel kan natuurlijk ook, ik gok dat je die van Butthead hebt gezien.. dat is volgens mij een ducati remtrommel.. van een ander merk kan natuurlijk ook, wel even van te voren proberen of ie past natuurlijk!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 10 dec 2009 22:13
- Bezit: -
Honda SS50Z K3
Honda SS50Z K1 - Locatie: Arnhem
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Als je zelf wil gaan proberen te spaken helpt dit je misschien wel!
http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 14&t=20710
Ander kun je het nog laten doen volgens mij voor 35 euro per wiel bij Dennis als het goed is. (moet jij denk ik wel alles leveren. dus naaf, spaken, nippels en velgen.
Succes!![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/apple_icon_mrgreen.png)
http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 14&t=20710
Ander kun je het nog laten doen volgens mij voor 35 euro per wiel bij Dennis als het goed is. (moet jij denk ik wel alles leveren. dus naaf, spaken, nippels en velgen.
Succes!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/apple_icon_mrgreen.png)
Vast is vast!
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 25 nov 2010 17:50
- Locatie: Antwerpen Belgie
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
ik kwam bij daxdodo net dit tegen:
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=275
volledige velg met spaken en naaf voor schijf, zijn er mensen die deze kit al eens op SS fourche hebben gemonteerd? zoja welke aanpassingen waren er nodig, klauwhouder lassen op fourchepoot?
Mvg
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=275
volledige velg met spaken en naaf voor schijf, zijn er mensen die deze kit al eens op SS fourche hebben gemonteerd? zoja welke aanpassingen waren er nodig, klauwhouder lassen op fourchepoot?
Mvg
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
ik zou gewoon voor een grotere remtrommel gaan. dat remt op zoon klein brommertje naar genoeg net zo hard als schijf.
je kan uit een paar naven kiezen die mij bekend zijn ducati elite 125cc, honda cb350, honda cb450. er zullen vast wel meer trommels zijn die pas te maken zijn nitelife had een paar maanden terug een naaf zoon gote remnaaf te koop staan, misschien kan je hem vragen of hij die nog heeft of niet.
volgens mij dat schijfrem kitje van daxdodo moet je aardig veel voor aan passen omdat er geen klauwhouder aan je vork zit. hij heeft(had) wel een complete plug 'n play set voor het achterwiel
je kan uit een paar naven kiezen die mij bekend zijn ducati elite 125cc, honda cb350, honda cb450. er zullen vast wel meer trommels zijn die pas te maken zijn nitelife had een paar maanden terug een naaf zoon gote remnaaf te koop staan, misschien kan je hem vragen of hij die nog heeft of niet.
volgens mij dat schijfrem kitje van daxdodo moet je aardig veel voor aan passen omdat er geen klauwhouder aan je vork zit. hij heeft(had) wel een complete plug 'n play set voor het achterwiel
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 25 nov 2010 17:50
- Locatie: Antwerpen Belgie
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Is de fourche van een cb50 plug en play op ss50? of passen de fourchebenen in het ss50 Tstuk?
Mvg
Mvg
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
- Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
- Locatie: Baarn
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
als het goed is niet.
dan zitten de poten te dicht bij elkaar volgensmij
dan zitten de poten te dicht bij elkaar volgensmij
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Volgens mij is het een kwestie van het t-stuk aanpassen, kwamen hier regelmatig al aangepast voorbij. Misschien als je een oproepje plaatst voor aangepast t-stuk gezocht dat er wel iemand mee naar voren komt. Als je dat gedaan hebt kan je het hele zooitje inclusief spatbord en voorwiel etc. gewoon monteren.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 25 nov 2010 17:50
- Locatie: Antwerpen Belgie
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Dit is trouwens de ss die ik gezien had met grotere rempot vanvoor:
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=s1183.photobucket.com/albums/x473/Gazeb0/BOBBY%202011/?action=view¤t=DSC_0306.jpg#!oZZ191QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs1183.photobucket.com%2Falbums%2Fx473%2FGazeb0%2FBOBBY%25202011%2F%3Faction%3Dview%26current%3DDSC_0296.jpg)
http://s1183.photobucket.com/albums/x47 ... C_0296.jpg
(mijn SS staat een 10tal foto's terug op de foto
)
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=s1183.photobucket.com/albums/x473/Gazeb0/BOBBY%202011/?action=view¤t=DSC_0306.jpg#!oZZ191QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs1183.photobucket.com%2Falbums%2Fx473%2FGazeb0%2FBOBBY%25202011%2F%3Faction%3Dview%26current%3DDSC_0296.jpg)
http://s1183.photobucket.com/albums/x47 ... C_0296.jpg
(mijn SS staat een 10tal foto's terug op de foto
![Smile :)](./images/smilies/apple_icon_e_smile.png)
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Ik heb een CB voorvork gekocht van iemand, en het past niet in een SS t-stuk.
De poten zijn 1mm dikker, en nee dat krijg je er niet fatsoenlijk in.
Ik kreeg er gelukkig wel het CB t-stuk bij, maar de balhoofdpen is te kort.
Afstand tussen de poten is wel gelijk.
Wat ik heb gedaan is de pen van het SS t-stuk in het CB t-stuk gezet.
Als je de onderkant er af slijpt, kan je de pen er uit tikken, en in het andere t-stuk vast lassen.
Ik ben ook van de mechanische remklauw afgestapt. Het binnenwerk is niet meer nieuw te krijgen, en ik heb 2 oude binnenwerken die echt te gaar zijn. Ik ben wat gaan klussen en heb dit nu:
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=www.teddyb.dds.nl/bremboSS.JPG)
Maar het is zeker niet plug en play.
De poten zijn 1mm dikker, en nee dat krijg je er niet fatsoenlijk in.
Ik kreeg er gelukkig wel het CB t-stuk bij, maar de balhoofdpen is te kort.
Afstand tussen de poten is wel gelijk.
Wat ik heb gedaan is de pen van het SS t-stuk in het CB t-stuk gezet.
Als je de onderkant er af slijpt, kan je de pen er uit tikken, en in het andere t-stuk vast lassen.
Ik ben ook van de mechanische remklauw afgestapt. Het binnenwerk is niet meer nieuw te krijgen, en ik heb 2 oude binnenwerken die echt te gaar zijn. Ik ben wat gaan klussen en heb dit nu:
Maar het is zeker niet plug en play.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Hoe zat dat met een FS1 vork? Pastte dat wel plug and play?
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Nee, niet helemaal. Moet je ook het T-stuk voor laten uitdraaien. Dan past het P&P. Als je die ogen verder open verkracht, kan, maar dan staan de poten iets te dicht bij elkaar en moet er wat aan de binnenkant van de onderpoten af, waar de naaf ertegen zit. Niet de netste opossing. (Maar wel de meest haalbare toen ik zelf 16 was, zie mijn plofs)
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Op onze SS racertjes hebben we in het voorwiel een Kreidler-naaf ingespaakt.
Bij deze in combinatie met CB50/XL50 vorkpoten en het originele SS T-stuk.
Dat T-stuk moet dan wel naar 27mm worden opgeboord, terwijl de onderpoten
naar 12mm moeten worden opgeboord voor de as van de Kreidlernaaf.
Zo'n Kreidlernaaf remt perfect en is relatief makkelijk en goedkoop op vrijwel
iedere bromfietsbeurs te bemachtigen.
Zo'n naaf is trouwens ook vrij simpel tussen de originele SS-poten te monteren.
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=www.ardjunaasiandreams.nl/IMG_4360%20small.jpg)
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=www.ardjunaasiandreams.nl/DSC00014%20small.jpg)
Bij deze in combinatie met CB50/XL50 vorkpoten en het originele SS T-stuk.
Dat T-stuk moet dan wel naar 27mm worden opgeboord, terwijl de onderpoten
naar 12mm moeten worden opgeboord voor de as van de Kreidlernaaf.
Zo'n Kreidlernaaf remt perfect en is relatief makkelijk en goedkoop op vrijwel
iedere bromfietsbeurs te bemachtigen.
Zo'n naaf is trouwens ook vrij simpel tussen de originele SS-poten te monteren.
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=www.ardjunaasiandreams.nl/IMG_4360%20small.jpg)
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=www.ardjunaasiandreams.nl/DSC00014%20small.jpg)
crosfader schreef:Dit is trouwens de ss die ik gezien had met grotere rempot vanvoor:
http://s1183.photobucket.com/albums/x47 ... C_0296.jpg
(mijn SS staat een 10tal foto's terug op de foto)
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=www.classicracingteam.nl/ardjunaonderschrift.jpg)
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=www.classicracingteam.nl/ardjunaonderschrift.jpg)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 13 feb 2007 21:48
- Bezit: C50 1972
Accord 1986
CBR 600 1996 - Locatie: Hengelo
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Volgens mij is dat de SS50 Hailwood Special van de vader van Jifudax...crosfader schreef:Dit is trouwens de ss die ik gezien had met grotere rempot vanvoor:
http://s1183.photobucket.com/albums/x47 ... C_0296.jpg
(mijn SS staat een 10tal foto's terug op de foto)
Trommel is van een CB350 dacht ik...
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: SS50 Caferacer tuning (enkele vragen)
Lijkt er wel op ja, zoeen heb ik ook
Ga heen en vereenvoudig u!