Goedemorgen,
Mijn ssje maak ik klaar voor de keuring.
Nu heb ik wat ik ook doe steeds speling op de voorvork!
Als ik mijn handrem inknijp kan ik mijn hele brommer naar voren durwen nog!
Ik heb vervangen: de balletjes onder en boven bij het balhoofd. (de cups zagen er nog heel goed uit!) Alls net genoeg aangedraaid dat het stuur soepel gaat. Ik heb de keerringen, en bovenste bussen en 1 onderste bus vervangen.
Olie zit er nog niet in... (hoeveel moet erin per poot?)
Nu weet ik dat ook het stukje waar je voorvork in de voorrem valt ietsje speling heeft, maar dit lijkt me nogmaal denk ik? Speling daar is 0.2 mm ofzo?
Wat zie ik toch over het hoofd?
Ik monteer ook eerst de binnenboten bovenaan, dan even een paar keer goed veren, dan pas de 2 bouten vooraan aandraaien!
Nu is recent ook nog een van dit bouten in mijn t stuk afgebroken, dus ik ben er een beetje klaar mee eigenlijk! Wie heeft er tips? Wat kan dit toch zijn?
Ook hoor ik bij het in de rem duwen van mijn ss soms een soort tik in de voorvork. Maar er is niks gebroken of wat dan ook? Wie o wie?
Groetjes,
Koen
Voorvork problemen!
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 10 mei 2011 21:20
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Voorvork problemen!
Voel waar speling zit. Vaak zit het toch in het balhoofd.
De tik die je hoort is waarschijk de ankerplaat die een klein stukje meedraait naar voren. Soms doen ze dat.
Draai gewoon dat afgebroken stukje draad uit je T-stuk. Vaak lukt dat door hem er van de andere kant uit te boren. Niet met een dikke boor, dan mol je meteen alle draad in het T-stuk. Vaak vreet de boor zich iets vast en komt het stukje draad mee naar buiten.
De tik die je hoort is waarschijk de ankerplaat die een klein stukje meedraait naar voren. Soms doen ze dat.
Draai gewoon dat afgebroken stukje draad uit je T-stuk. Vaak lukt dat door hem er van de andere kant uit te boren. Niet met een dikke boor, dan mol je meteen alle draad in het T-stuk. Vaak vreet de boor zich iets vast en komt het stukje draad mee naar buiten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 10 mei 2011 21:20
Re: Voorvork problemen!
Vanan de andere kant uitboren?
Dit zou misschien nog weleens kunnen! Maar wat voor boortje moet je gebruiken dan? Het is toch gehard staal...?
Dit zou misschien nog weleens kunnen! Maar wat voor boortje moet je gebruiken dan? Het is toch gehard staal...?
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Voorvork problemen!
Die bouten zijn van normaal staal.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: Voorvork problemen!
Check balhoofdspeling alsvolgt.NIX schreef:Voel waar speling zit. Vaak zit het toch in het balhoofd.
Knijp je voorrem in en druk de brommer in voorwaartse richting heen en weer.
Leg tegelijkertijd de wijsvinger van je linkerhand onder de bovenste kroonplaat
tegen de stelmoer van het balhoofd. Als er speling zit voel je dat.
Alternatieve methode.
Zet je brommer op een een lege bierkrat, zodat het voorwiel los van de grond komt.
Pak beide voorvorkpoten en beweeg ze naar voren en naar achteren. Als er speling
in het balhoofd zit voel je dat.
Ik vrees dat je dan toch de balhoofdlager cups (boven EN onder) zult moet vervangen.
Succes!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 10 mei 2011 21:20
Re: Voorvork problemen!
Dank je voor de tip!
Ja, ik had het lijstyje benodige spullen al uitgezocht en ik ga alle cups en moeren origineel morgen halen. Vanavond ga ik maar eens kijken of ik die afgebroken bout via de achtrerkant kan uitboren gewoon via m6...
Dar schroefdraad is toch gewoon m8?
Enne... weet iemand hoeveel olie per poot erin moet? En kan die 15w40 zijn?
Groet!
Ja, ik had het lijstyje benodige spullen al uitgezocht en ik ga alle cups en moeren origineel morgen halen. Vanavond ga ik maar eens kijken of ik die afgebroken bout via de achtrerkant kan uitboren gewoon via m6...
Dar schroefdraad is toch gewoon m8?
Enne... weet iemand hoeveel olie per poot erin moet? En kan die 15w40 zijn?
Groet!
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 10 mei 2011 21:20
Re: Voorvork problemen!
Badankt voor alle goede tips!
Ik heb weer moed om aan de slag te gaan met dit probleem wat ik tot voor nu toe niet opgelost kreeg!
Groet!
Ik heb weer moed om aan de slag te gaan met dit probleem wat ik tot voor nu toe niet opgelost kreeg!
Groet!