krijg c50 niet meer goed lopend

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
mck
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2011 23:20

krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door mck »

goedemiddag allemaal!

na de lange restauratie van mijn cee die nu eindelijk bijna klaar is krijg ik helaas de motor niet meer goed lopend
de setup is standaard c50 blok 50 cc met valstroom
op hoge toeren loopt het blokje prima maar ik krijg hem stationair niet afgesteld
hij maakt steeds hoge toeren dan weer lage toeren als ik de stationair schroef terug draai om hem zachter te laten lopen valt hij uit
als ik het stationair toerental weer hoger zet gaat hij weer steeds harder en zachter
het blok word na 5 minuten ook heel erg heet dat kan niet goed zijn
mischien hebben jullie enig idee wat het kan zijn

het is iedergeval geen valse lucht carb is gevlakt nieuwe O ring nieuwe isolator en nieuwe pakking onder de isolator het luchtfilter is verder ook in orde
de ontsteking is ook goed afgesteld

alle hulp is welkom.

gr martijn

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door Edo »

Ik denk toch echt valse lucht.

Bijvoorbeeld daar waar je gaskabel je carb in gaat? Of je koppakking is lek, levert ook vaak rare verschijnselen op. Daarnaast zou ik toch voor de zekerheid met remmenreiniger o.i.d. controlleren of het echt geen valse lucht op de pasvlakken is.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door iclaudius »

Heb precies hetzelfde gehad(CB50) en het was bij mij de bougie.Hij zag er als nieuw uit,heb er eens uit kwaadheid een roestig en oud bougietje ingedraaid,en alles liep als een zonnetje.
Maar ook zeker de valse lucht uitsluiten !! :wink:

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door robertsp »

En je ontstekingstijdstip controleren, ik had hetzelfde probleem terwijl mijn ontsteking toch ook goed stond, daarna opnieuw goed gezet en het werkte wel. De punten openden volgens mij te ver.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

mck
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2011 23:20

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door mck »

bedankt voor alle tips zover

ik heb wat remmenreiniger gespoten op de pasvlakken van de carb en bij de gasschuif , maar alles is keurig dicht
ik heb ook nog gekeken naar de ontsteking hij stond idd wat laat dus ik heb hem nu goed gezet maar het probleem van hoge lage toeren blijft.
ik heb 3 andere bougie''s er ingedraait maar nogsteeds niets beter
toen ik met de ontsteking bezig was viel mij op dat de punten van mitsubishi zijn en het vliegwiel van hitachi kan dit mischien problemen veroorzaken?
ook heb ik gemerkt als ik vol gas geef en dan het gas weer loslaat duurt het heel lang voordat hij weer op lage toeren is ik dacht mischien gaschuif die plakt maar hij veert keurig terug

hebben jullie nog een idee?

alsvast bedankt gr martijn

Christiaan
4T-MSB addict
Berichten: 689
Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door Christiaan »

blijft je gasnaald zelf niet hangen, zit er zo`n klein klemmetje boven zodat hij weer mee naar beneden wordt gedrukt?

of is dit erg ver gezocht :P

het gaat dan om zo`n borgveertje

Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door NIX »

Staat je gaskabel niet te strak?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

mck
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2011 23:20

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door mck »

ik heb net gekeken naar de gaskabel en de naald gaskabel is niet te strak en de naald zit keurig op z'n plek met het borg clipje
ik heb zelf nietzoveel verstand van deze 4takt motoren maar zou dit een ontsteking probleem kunnen zijn?
ik denk dat ik nieuwe punten en condensator eropzet of heeft dit er niets mee temaken?
want nu zit er hitachi ontsteking op met mitsubishi punten veroorzaakt dat geen probleem?

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door NIX »

Nee, alleen ND punten zijn echt anders. Het tijdstip van de ontsteking moet gewon goed zijn, dat ga ik niet uitleggen, zorg dat je zeker weet dat ze goed staan. Als de punten flink vonken, dan is de condensator gaar.

Het clipje van de naald moet op de 1 na bovenste groef staan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

jupio
4T-MSB regular
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:37

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door jupio »

Hallo
ik ken die misere wel. Bij onze brommer was het pas over toen ik ook alle regelschroeven van de carburateur (ook de gasschuif dop) met teflontape dicht had gemaakt. Je schrijft dat het blok bij gasdicht erg lang na blijft lopen. Dat duidt mi. op teveel benzine. Heb je de standaard sproeier? heb je de luchtregelschroef 1 - 1 1/8 slag uitgedraaid? Het kán ook nog een lekkende inlaatklep zijn die weinig compressie geeft en benzine doet terugflutteren in de carb. Maar omdat je hem net hebt gereviseerd zal dat het wel niet zijn.
Sterkte met de knutsel.
jupio
Met geduld lukt alles!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door NIX »

Hee Juup, als jij de boel met teflontape hebt dichtgemaakt, was het bij jou ook teveel lucht. Teveel benzine is doodvallen en slecht oppakken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

mck
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2011 23:20

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door mck »

niks helpt!
het blok is door de vorige eigenaar gereviseerd ik heb het gevoel dat hij niet goed inelkaar zit
allerlei herrie uit het midden carter hij raakt overhit en als je de kickstart kickt hoor je een lange tijd nog iets na draaien in het blok
ik heb het blok maar naar coos gestuurd zodat hij hem kan nakijken/reviseren

ik hou jullie op de hoogte

jupio
4T-MSB regular
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:37

Re: krijg c50 niet meer goed lopend

Bericht door jupio »

Hoi Nex, nee het was toen water dat naarbinnen liep. Water verstoord de carburateurwerking ook danig!
Met geduld lukt alles!!

Plaats reactie