Mijn FT500 sleuteltopic... ...Hij doet het!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

hoe herder de band, hoe herder die lupt
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Hardere band stuurt niet per definitie beter. Er zijn heel veel niet erg merkbare factoren, maar een zachtere band zorgt onder andere voor meer raakoppervlak met het asfalt.
Of je nou 1.9 of 2.2 in je voorband doet merk je denk ik niet echt. Eerlijk gezegd merk ik vaak pas als het regent dat m'n bandenspanning ergens beneden de ca 1.2 zit.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

2,0 en 2,5 rijdt fijn... tril alleen wel behoorlijk bij >120 km/h (>6200 toeren)
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Of omdat het een zware eencilinder is..

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

een zware cilinder?
Afbeelding

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Het is een 500cc ééncylinder, met 6000 toeren trilt dat als een gek... er zitten zelfs balansassen in het blok om de trillingen wat tegen te gaan.

De banden zijn nog behoorlijk vers. Niks vierkants aan.

Ik heb de teller nog proberen te repareren, maar de tandjes in het tellerhuis zijn volgensmij te ver afgesleten... helaas... Morgen nog een poging wagen want de kabel doet het nu iig. Voor het geval het niet wil, weet iemand hoe dat zit met het monteren van andere tellers? (aantal omwentelingen van de kabel enzovoort...)

Welke tellers kan ik zo gebruiken...?
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Bericht door Spherius »

Jurrien schreef:Ik heb tellertjes van een XL500 op mn FT, kloppen precies. Ookal heeft een XL een veel groter voorwiel, het klopt toch precies. Tenminste, klopte, nu is m'n tellerkabel alweer een tijdje kapot.
**Hona is Tjoei**

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Spherius schreef:
Jurrien schreef:Ik heb tellertjes van een XL500 op mn FT, kloppen precies. Ookal heeft een XL een veel groter voorwiel, het klopt toch precies. Tenminste, klopte, nu is m'n tellerkabel alweer een tijdje kapot.
Maar is dat de enige optie..... Of kan ik gewoon naar de motorsloop en daar van eenwillekeurige honda (of andere motor?) de telelrs af trekken en monteren..
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Spherius schreef:
Jurrien schreef:Ik heb tellertjes van een XL500 op mn FT, kloppen precies. Ookal heeft een XL een veel groter voorwiel, het klopt toch precies. Tenminste, klopte, nu is m'n tellerkabel alweer een tijdje kapot.
Komt omdat de telleraandrijving van een XL een andere "tandwielverhouding" heeft.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Mogelijk een 2ehands teller gevonden via marktplaats... even kijken wat meneer ervoor wil hebben.

*Gaat nu toch even de gaten in de buddy dicht duct tapen... om verder scheuren te voorkomen...*
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Online
Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Trillen doet mijn FT trouwens ook nauwelijks... Hooguit stationair.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Plaats reactie