4de versnelling 10k+ toeren

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
jeroen2303
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2010 23:00
Locatie: de Meern

4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door jeroen2303 »

hi!

ik rij momenteel met een cb50 met de volgende setup:
70cc cylinder
20mm cab
xr100 nok
f130(VVV) vliegwiel
CB50F uitlaat(volledig ontgrensd)

ik heb het blokje op mijn brommer gebouwd en het rijdt als een tierelier! optrekken is gestoord en in versnelling 1, 2 en 3 trekt die tot de 12k toeren makkelijk door. zodra ik echter in de 4de versnelling kom lijkt de brommer wel begrensd en wil hij niet harder dan 10k toeren(80kmh) ik snap het niet want het blok voelt aan alsof hij het makkelijk kan trekken.

is dit een probleem met de cab? of wellicht met het vliegwiel? ik weet het niet aangezien hij in andere versnellingen wel goed rijdt!

iemand suggesties of oplossingen, bij voorbaat dank!


Groet Jeroen

Sissemie
4T-MSB regular
Berichten: 253
Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
Bezit: CB50j
Locatie: De Meern, Utrecht

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door Sissemie »

Ik heb hetzelfde gehad, het probleem zit 'm in je rechterhand, die vindt 80km/h wel hard genoeg voor een brommert. Harder gaat hij dus niet. Carburateur afstellen heeft daarom ook geen zin... Nee grapje, ontsteking staat op tijd, denk dan toch carburateur, heb je de klepjes al gesteld?

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door Dennis »

klinkt me eigenlijk als niks mis, maar je kunt een kleiner voortandwiel proberen, dan trekt ie het misschien
net wel. Als je in 1 2 en 3 echt goed optrekt, kan ik me niet voorstellen dat er iets mis is met afstelling van
je blok. Enige wat ik dan zou controleren is de kleur van je bougie, of die een beetje koffiebruin/lichtbruin is.
''UNOX MAN''

jeroen2303
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2010 23:00
Locatie: de Meern

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door jeroen2303 »

ik heb net de afstelling van mijn hand bekeken, staat perfect, dus dat is het niet.

net nog even snel een proefritje gereden, hij is binnen no-time bij de 10k, en dan begint die te stekelen. ik denk dat het ergens in de afstelling ligt, want hij begint te zeuren met kleine klapjes en af en toe valt hij weg.

kunnen dit de klepjes zijn? of moet ik toch zoeken in de cab?

mvg jeroen

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door Edo »

Klinkt als; maximum vermogen ligt op 10K toeren. Wat je moet begrijpen is dat het toerental waarop maximum vermogen behaald wordt ook je topsnelheid is. Bij een lichtere vertanding zul je hem misschien wel door kunnen trekken tot 12K toeren, maar dan haal je de correcte topsnelheid niet.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door ciebie »

hij zegt dat ie begint te hekelen, stotteren.. betekend dus dat de afstelling niet juist is! alleen raar dat het alleen in de 4 gebeurd! de 80 moet ie makkelijk kunnen halen dus te zwaar vertand is het probleem niet!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door Edo »

ciebie schreef:hij zegt dat ie begint te hekelen, stotteren.. betekend dus dat de afstelling niet juist is! alleen raar dat het alleen in de 4 gebeurd! de 80 moet ie makkelijk kunnen halen dus te zwaar vertand is het probleem niet!
Waar leest u dat? De beste meneer zegt dat de brommer "begrensd" aanvoelt. Dat ie dus simpelweg niet meer toeren wil maken. Dit zou heel goed kunnen kloppen als de vermogenscurve bij de 10K weer daalt.

Sissemie
4T-MSB regular
Berichten: 253
Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
Bezit: CB50j
Locatie: De Meern, Utrecht

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door Sissemie »

Ondertussen een stukje verder gekomen! Op een gegeven viel hij helemaal uit, kon niet goed zijn, puntjes gingen ook niet meer open. -Vliegwiel er maar gelijk af gehaald, we konden de resten spie eruit krabben... Nieuw spietje gemonteerd, maar het lijkt alsof deze ook kapot is! Vanmiddag of morgen meer nieuws! :)

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1380
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door ildert »

als je spietje steeds aan stukken draait, heb je de pasvlakken van de tap en vliegwiel waarschijnlijk niet goed schoon. iig niet goed passend. kijk eens naar bramen bij de spierand op tap en vv...of misschien gewoon vuil. goed schoon en glad maken, anders gaat ie echt niet blijven zitten.
grote klappen, snel thuis

Christiaan
4T-MSB addict
Berichten: 689
Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door Christiaan »

Ik weet niet wat voor vlotterbakje je hebt, maar ik heb ook wel eens gehoord dat er carbjes met een mini vlotterbakje zijn, dan zoog hij bij volgas het bakje heel snel leeg, zo snel dat hij niet zo snel weer vol liep, maar dat kunnen natuurlijk ook gewoon leuke verhalen zijn :mrgreen:

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door koen 50 »

dan stroomt je kraantje gewoon niet goed door, of je vlotternaald zit onder de troep.

denk niet dat een brommer het in zich heeft om zo'n hoeveelheid achterover te tikken. zou wel vet zijn, draaikolk in je tank.
jeuj!

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: 4de versnelling 10k+ toeren

Bericht door RobHonda »

Dit kan best. Als je benzinekraanfiltertje verstopt zit. Ik weet alleen niet wat voor een kraan een cb heeft.
Maargoed als de spie aan gort is gedraait zal het probleem daar wel liggen.

Plaats reactie