C50 uitlaat past niet @#$%%

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

C50 uitlaat past niet @#$%%

Bericht door edho »

Hallo,

Ik heb een hollandsche C50 en een splinternieuwe HM 065 K1 uitlaat.
Als ik de kop van de uitlaat in het uitlaatgat steek, dan kom ik voor geen meter uit bij de driehoekige ophanging aan de brugas.

Je zou toch denken dat een echte honda uitlaat er zo opvliegt zonder vet.

Hoe lossen jullie handige klussers zo iets op. Ik zal vast zeggen dat een beetje gaten opruimen hier niet de oplossing gaat brengen, het scheelt te veel.

bvd.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: C50 uitlaat past niet @#$%%

Bericht door h5speedje »

edho schreef:Hallo,

Ik heb een hollandsche C50 en een splinternieuwe HM 065 K1 uitlaat.
Als ik de kop van de uitlaat in het uitlaatgat steek, dan kom ik voor geen meter uit bij de driehoekige ophanging aan de brugas.

Je zou toch denken dat een echte honda uitlaat er zo opvliegt zonder vet.

Hoe lossen jullie handige klussers zo iets op. Ik zal vast zeggen dat een beetje gaten opruimen hier niet de oplossing gaat brengen, het scheelt te veel.

bvd.
volgens mij heb je een cd pijp gekocht en die heeft een andere maat als de c..ehm :? je moet ongeveer een centimeter verschil oplossen...als het een bagger immi pijp was zou het een kwestie zijn van beetje oef doen...(beetje bijbuigen) maar aangezien het orgi zeldzaam spul is zou ik lekker op zoek gaan naar een c70 uitlaat uit amerika of zo..die passen wel en klopt ook de afsteuner voor je standaard weer

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Das toch curieus, ik heb deze uitlaat bij Johannes gekocht. Die wist zeker dat het voor een C50 was, dus ik begrijp het niet helemaal.

Een gaatje een beetje opveilen, dat lukt nog wel maar dit vraagt om een nieuw model steun. Daar heb ik de spullen niet voor.

Is zo'n uitlaat die wel past makkelijk te vinden, en wat zou dat kosten. Iemand een idee?
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Cromlech
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:18
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Bericht door Cromlech »

andere beugel, of je huidige beugel maar met 1 boutje vastzetten aan je uitlaat
boeie

Cromlech
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:18
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Bericht door Cromlech »

andere beugel, of je huidige beugel maar met 1 boutje vastzetten aan je uitlaat
boeie

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Bericht door h5speedje »

edho schreef:Das toch curieus, ik heb deze uitlaat bij Johannes gekocht. Die wist zeker dat het voor een C50 was, dus ik begrijp het niet helemaal.

Een gaatje een beetje opveilen, dat lukt nog wel maar dit vraagt om een nieuw model steun. Daar heb ik de spullen niet voor.

Is zo'n uitlaat die wel past makkelijk te vinden, en wat zou dat kosten. Iemand een idee?
na 065 is echt wel degelijk een nummer van een cd50...en die zijn al lekker duur aan het worden...originale uitlaat van een c is mega duur...daarom was ik lekker wezen zoeken op ebay..stond een c70 uitlaat (model '83) dus even in de gaten gehouden (stond ook verkeerd gelist hahaha) en tada 20 doolar en hij was aan mij verkocht..doolar of 20 transport en toen lag hij hier op de stoep...orgineel stickertje op de pijp...een hoop geblaat op de uitlaat van de gassen zijn heet blabla..voldoet aan de eisen van 1983 blaat blaat...verandering van de uitlaat heeft invloed op de emissieeisen blaat blaat...enz enz

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Cromlech schreef:andere beugel, of je huidige beugel maar met 1 boutje vastzetten aan je uitlaat
boeie
Dat ga ik eens proberen hoe dat er uitziet, eventueel dat andere boutje nog met een plaatje te bereiken. De uitlaat moet natuurlijk wel horizontaal blijven, hij mag niet afhangen naar beneden. Dat zou er te treurig uitzien.

Ik zal morgen Johannes even bellen voor adviesje. Anders toch immi erop...

Je kunt ook de bocht afzagen en er een cm tussenuit halen en dan weer vastlassen, dat ziet er ook vast mooi uit :cry:
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

volgens mij moet je de 3hoekige beugel van een cd50 erbij gebruiken, dus niet je eigen C50 beugel, want dan past het zeker niet.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

edho schreef:
Cromlech schreef:andere beugel, of je huidige beugel maar met 1 boutje vastzetten aan je uitlaat
boeie
Dat ga ik eens proberen hoe dat er uitziet, eventueel dat andere boutje nog met een plaatje te bereiken. De uitlaat moet natuurlijk wel horizontaal blijven, hij mag niet afhangen naar beneden. Dat zou er te treurig uitzien.

Ik zal morgen Johannes even bellen voor adviesje. Anders toch immi erop...

Je kunt ook de bocht afzagen en er een cm tussenuit halen en dan weer vastlassen, dat ziet er ook vast mooi uit :cry:
geen imi pijp, dan kun je net zo goed fisher price op je C plakken.

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

Dennis schreef:volgens mij moet je de 3hoekige beugel van een cd50 erbij gebruiken, dus niet je eigen C50 beugel, want dan past het zeker niet.

Groeten,
Dennis
Ik had een zelfde probleem, er is een andere beugel, van een CD50 hoor ik nu, die past wel. Bij mij is het een beugel zonder omgebogen randen, het ophangpunt gaat daarmee 2cm naar achteren tov C50 beugel.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

ja die beugel bedoel ik henk :wink:

en inderdaad zonder omgebogen randen, wat een C50 beugel wel heeft.
''UNOX MAN''

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Das goed nieuws, dat er een steun is die wel past. Die gaat er wel komen. Bedankt voor jullie tips.

Ondertussen heb ik het ff opgelost á la beun. Ik heb bij de plaatselijke Karwij een plankdragersteun gekocht van 50 cm. Je weet wel die dingen haak je in een rail die je aan de muur schroeft. Deze heeft de vorm al in zich en moest alleen met hamer en bankschroef een beetje worden geholpen om op een goede uitlaat steun te lijken. Een paar gaatjes boren en hoppa.

Zo kan ik toch van het weekend een beetje proefdraaien.

Ter ondersteuning een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

en voor het overall aanzicht....

Afbeelding
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Binnen sleutelen :?
Het is hartstikke mooi weer! :P

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1225
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Bericht door XL50deSeauje »

Ziet er behoorlijk netjes uit Ed!

p.s. Gisteravond waren er nog behoorlijk goede bandjes! Prima vermaakt :)
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

Plaats reactie