groot probleem denk ik

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
bijzonder xlletje
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2012 08:19
Bezit: Honda xl 600 r

groot probleem denk ik

Bericht door bijzonder xlletje »

Hallo allemaal,

Ik ben in bezit van Honda xl uit 1985, foto's volgen omdat ik nergens een model kan vinden die er op lijkt :?:

Het volgende; Ik een honda gekocht waarvan de kickstartveer stuk was en 2 jaar stil stond, de verkoper vertelde dat ie wist dat er 2 soorten onderblokken zijn namelijk een waar de kickstartveer inwendig zit, en een waar je eigenlijk makkelijk bij kon komen om te vervangen. Motor zag er netjes uit dus gegokt, gekocht met een gebrek. De veer vervangen want die is erg makkelijk te vervangen :D carterdeksel terug, oliefilter vervangen, olie vervangen en bezinetank geleegd. Motor gekickt en hij liep, lekker gereden en TROTS op mn eerste motor natuurlijk. Een dag later even laten zien aan mn broer, en nu komt het gelazer; Ik start mn motor met de choke erop 2x kicken en draaien, rij 600 meter heen en weer en haal de chocke eraf en mn motor valt uit. nou ja zou je denken effe kicken en hij doet het weer. Niet dus krijg hem met geen mogelijkheid meer aan, half uur gewacht misschien verzopen maar nee geen leven. spruitstuk, carburateurs en luchtfilterhuis eraf gehaald en schoongemaakt maar zag er eigenlijk heel netjes uit. Vlotterbak gecontroleerd op eventuele lekkage maar niks, alles werkt perfect. Tank uit elkaar gehaald(alles) en weer in elkaar. Alles weer teruggeplaatst bougie ook nog vervangen getest mooie blauwe vonk. Weer niet starten, okay dan maar achter de auto met de motor, heel af en toe een plof uit de uitlaat en thats it. Wie o wie kan mij een tip geven? Ik denk dat mijn motor geen benzine krijgt omdat ik het niet ruik in de uitlaat Als ik lang start met de chocke erop dan komt de benzine via mijn overloop slangetjes onder mn motor.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: groot probleem denk ik

Bericht door Saik0 »

Je bent op het verkeerde forum, hier moet je zijn: http://www.honda-xl.nl/forum/
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: groot probleem denk ik

Bericht door NIX »

Draai er een nieuwe bougie in.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

mars
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:17
Bezit: ss50m nog niet op kenteken
Mbx50
Locatie: Aarle Rixtel

Re: groot probleem denk ik

Bericht door mars »

ongeveer hetzelfde mee gemaakt: tijdens proefrit dacht ik dat ik de choke eraf deed,choke hendel omhoog,was foute gedachte choke ging er juist op
zag pas later wat ik fout deed met een andere carburateur erbij
er zijn geen problemen,alleen uitdagingen

uyttersprotjoren
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 jan 2012 19:04
Bezit: xl50 van 1979

Re: groot probleem denk ik

Bericht door uyttersprotjoren »

ik ken die xl etjes ,ze zijn fantastisch
als hij ni start,dan moet je harder stampen;

hondarijder
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2011 18:00

Re: groot probleem denk ik

Bericht door hondarijder »

Heel simpel. Luchtfilter openmaken, zodat je bij de carburateurinlaat kan. Choke er af en dan kicken en wat remenreiniger in de carburateur spuiten. Loopt hij dan wel, benzineprobleem. Anders ontstekingsprobleem. De spoelen van een xl600 gaan nogal eens kapot. Maar omdat je een mooie blauwe vonk hebt denk ik dat niet. Succes en laat even horen of het werkt.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: groot probleem denk ik

Bericht door ciebie »

De een denkt dat het een xl50 is, de ander een xl600.. Gooi eens een foto online zodat we weten waar het over gaat!

Plaats reactie