probleem achternaaf ss
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 dec 2010 13:41
- Bezit: Honda ss50z k1
Honda ss50z k1
honda c50
Honda st50g
Honda st50e - Locatie: België
probleem achternaaf ss
Iemand een idee hoe je dat stuk met die kogellagers eruit krijg?
mvg
Thomas
mvg
Thomas
Re: probleem achternaaf ss
Vanaf de andere kan een schroevendraaier erin steken en de afstandbus zodanig aan de kant drukken dat je de punt van de schroevendraaier tegen het lager kan zetten. Dan kan je hem eruit tikken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: probleem achternaaf ss
Wel eerst verwarmen.
Re: probleem achternaaf ss
Bij geen brander, harder slaan.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 mei 2011 15:02
- Bezit: honda ss
honda s90 "66 - Locatie: België
Re: probleem achternaaf ss
stuk buis aanlassen en er met een hamer op rammen
Re: probleem achternaaf ss
Bij resulterende speling: een nieuwe naaf..oh nee, is ook zo, die zijn er haast niet meer voor SS50, dan maar een CD50 naaf..of loctite of latoenkoper.
Edit: Het lassen van de buis is echt een goed idee, lekker warm en de kracht recht op het lager.
Edit: Het lassen van de buis is echt een goed idee, lekker warm en de kracht recht op het lager.
Re: probleem achternaaf ss
Het lager moet naar buiten eruit en niet naar binnen. Dus dat wordt al wat lastiger met een recht stuk buis. Ook is het mij altijd gelukt met gewoon een schroevendraaier of een oude as.
Monteren doe je met een dop die ongeveer net zo groot is als de buitenste ring van het lager.
Monteren doe je met een dop die ongeveer net zo groot is als de buitenste ring van het lager.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: probleem achternaaf ss
Ik keek er ook even vreemd naar, maar denk aan bijvoorbeeld een afgekeurde achteras die vanaf de remkant door de naaf steekt en vast gelast wordt aan het lager van de tandwiel zijde. Echt, das een naaf-redder.
Re: probleem achternaaf ss
Teveel gedoe in mijn ogen. Mep je het lager los, moet je weer gaan slijpen om die as los te krijgen vanwege het lager aan de andere kant(Of je was zo slim om de kop van die as af te slijpen). Gewoon een dikke schroevendraaier, of oude vooras(Ander kan je niet schuin genoeg gaan om grip te hebben op de binnenbus) en eventueel verwarmen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: probleem achternaaf ss
Ieder stuk ijzer dat dun genoeg is, is geschikt om het lager even aan vast te lassen. Zo doe ik het ook met eigenwijze lagers. Het hoeft maar een cm aan de andere kant uit te steken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:00
- Bezit: Qa50K0
Z50A '76
Z50G '88
ST70G '76
ST70E '88
SS50Z
SS50K0
SS50M
C50L
C50H
C90E
S90
CF70
ATC110
ATC125M
XL600R
CB750 K1
VTR1000F
FZR1000 - Locatie: Overlangel
Re: probleem achternaaf ss
Wanneer het lager aan zit op de naaf klinkt het geluid net even iets anders, het is ook een idee om met een schuifmaat alles op te meten om te kunnen controleren of dat punt berijkt is, voor het geval luisteren moeilijk, onmogelijk of minder leuk is.