Vlotterkamer-pakking

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Joost Dane
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:39
Bezit: PS50K
Locatie: Rotterdam

Vlotterkamer-pakking

Bericht door Joost Dane »

Voor een vriend heb ik de carburateur (Kei-hin DPS13) van zijn C310A in een hoogfrequentbad gelegd. Met de rommel, die ik tegenkwam na het openschroeven, leek het me een wonder, dat het ding er nog mee draaide (best goed, eigenlijk). De vlotterkamer-pakking die er inzat was de originele, maar door een vorige eigenaar geholpen met vloeibare pakking. Nu is het spulletje mooi schoon, maar ik ben zeker, dat de bak zo lek is, als een mandje.
Het is Nr 14 op deze pagina: http://www.cmsnl.com/honda-c310a-genera ... t/E07.html
Maar cmsnl heeft ze niet meer en er bekruipt me een duister gevoel, dat het een wonder is, als je er ooit nog één nieuw vind.
Weet er iemand zo'n schat te vinden, of heeft er iemand zelf al eens zo'n pakking gemaakt. Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties. Groet, Joost.

Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door Sjaak »

Joost Dane schreef:Voor een vriend heb ik de carburateur (Kei-hin DPS13) van zijn C310A in een hoogfrequentbad gelegd. Met de rommel, die ik tegenkwam na het openschroeven, leek het me een wonder, dat het ding er nog mee draaide (best goed, eigenlijk). De vlotterkamer-pakking die er inzat was de originele, maar door een vorige eigenaar geholpen met vloeibare pakking. Nu is het spulletje mooi schoon, maar ik ben zeker, dat de bak zo lek is, als een mandje.
Het is Nr 14 op deze pagina: http://www.cmsnl.com/honda-c310a-genera ... t/E07.html
Maar cmsnl heeft ze niet meer en er bekruipt me een duister gevoel, dat het een wonder is, als je er ooit nog één nieuw vind.
Weet er iemand zo'n schat te vinden, of heeft er iemand zelf al eens zo'n pakking gemaakt. Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties. Groet, Joost.
Probeer het eens bij leertouwer in Soest, ik heb daar ook een pakkingset gehaald voor mijn C310S carb, die afdichting is welliswaar van rubber maar hij heeft wel meer andere exotische dingen liggen :) Zelf maken kan altijd nog...... even je carb op een stempelkussen drukken en dan op pakkingpapier drukken en je knipt hem zo uit :D
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door butt head »

Sjaak schreef:
Joost Dane schreef:Voor een vriend heb ik de carburateur (Kei-hin DPS13) van zijn C310A in een hoogfrequentbad gelegd. Met de rommel, die ik tegenkwam na het openschroeven, leek het me een wonder, dat het ding er nog mee draaide (best goed, eigenlijk). De vlotterkamer-pakking die er inzat was de originele, maar door een vorige eigenaar geholpen met vloeibare pakking. Nu is het spulletje mooi schoon, maar ik ben zeker, dat de bak zo lek is, als een mandje.
Het is Nr 14 op deze pagina: http://www.cmsnl.com/honda-c310a-genera ... t/E07.html
Maar cmsnl heeft ze niet meer en er bekruipt me een duister gevoel, dat het een wonder is, als je er ooit nog één nieuw vind.
Weet er iemand zo'n schat te vinden, of heeft er iemand zelf al eens zo'n pakking gemaakt. Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties. Groet, Joost.
Probeer het eens bij leertouwer in Soest, ik heb daar ook een pakkingset gehaald voor mijn C310S carb, die afdichting is welliswaar van rubber maar hij heeft wel meer andere exotische dingen liggen :) Zelf maken kan altijd nog...... even je carb op een stempelkussen drukken en dan op pakkingpapier drukken en je knipt hem zo uit :D
bij die DPS13 carburateurs hoort ook een rubber pakking tussen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Joost Dane
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:39
Bezit: PS50K
Locatie: Rotterdam

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door Joost Dane »

Klopt. Dat was ik nog vergeten erbij te vermelden.
En zo ziet hij eruit>
pakking Kei-Hin DPS13.jpg
Ik zal Leertouwer eens mailen. Niet geschoten is inderdaad altijd mis. En anders maar eens op zoek naar de juiste dikte, benzinebestendig rubber.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door butt head »

Joost Dane schreef:Klopt. Dat was ik nog vergeten erbij te vermelden.
En zo ziet hij eruit>
pakking Kei-Hin DPS13.jpg
Ik zal Leertouwer eens mailen. Niet geschoten is inderdaad altijd mis. En anders maar eens op zoek naar de juiste dikte, benzinebestendig rubber.
als ze het hebben laat het dan even weten. heb namelijk ook zoon carbu zonder pakking.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Joost Dane
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:39
Bezit: PS50K
Locatie: Rotterdam

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door Joost Dane »

Helaas, wel geschoten, maar toch mis. Leertouwer heeft ze niet. Ik ga maar op zoek naar bruikbaar rubber.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door ciebie »

is dit niet met een beetje geduld zelf te knipppen/snijden uit pakkingpapier?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1830
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door hypercub »

Nee.
Life is too short for lousy coffee.

Joost Dane
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:39
Bezit: PS50K
Locatie: Rotterdam

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door Joost Dane »

Als ik bruikbaar rubber vind, is het natuurlijk de bedoeling, dat ik dat met holpijp, mes en schaar te lijf ga. En zo'n sterk "nee" schrikt me daar niet vanaf, tenzij er een overtuigende reden bij staat. :wink: Dus toch opzoek naar bruikbaar rubber.
Ha, Moet ik wel even goed lezen. Uit papier gaat het niet. Het ding is bijna 2 mm dik.

Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door Sjaak »

Joost Dane schreef:Als ik bruikbaar rubber vind, is het natuurlijk de bedoeling, dat ik dat met holpijp, mes en schaar te lijf ga. En zo'n sterk "nee" schrikt me daar niet vanaf, tenzij er een overtuigende reden bij staat. :wink: Dus toch opzoek naar bruikbaar rubber.
Ha, Moet ik wel even goed lezen. Uit papier gaat het niet. Het ding is bijna 2 mm dik.
@Joost, kijk hier eens voor Klingerit http://www.klinger.nl/index.php/nl gelezen op een ander motor forum. Daar las ik dat je ook teflon kunt gebruiken alhoewel daar de meningen over verschillen of dit wel benzine bestendig zou zijn. :roll:
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

evilBunny
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 feb 2012 10:59
Bezit: ss50 verbouwing
cf50 voor de vriendin
Locatie: Nijmegen

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door evilBunny »

uh ipv van rubber gewoon net zoals vroegah kurk gebruiken(prima te krijgen in die dikte). Zit er hier ook tussen ( wel andere carb) en is prima te verwerken en geen problemen met benzine.

Joost Dane
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:39
Bezit: PS50K
Locatie: Rotterdam

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door Joost Dane »

Ik zie, dat ze bij Klinger ook viton-pakkingen hebben. http://www.klinger.nl/index.php/nl/cata ... ton-rubber
Goeie tip, bedankt. Als ik het goed begrijp, verkopen ze per vierkante meter.
Ja, natuurlijk, kurk. Ook goed, bedankt.

gcge1
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:00

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door gcge1 »

Heeft iemand hier al een oplossing voor?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1830
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door hypercub »

Nee.
Life is too short for lousy coffee.

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Re: Vlotterkamer-pakking

Bericht door honda sleutelaar »

volgens mij gewoon te knippen van een stukje kurk of papieren pakking.
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

Plaats reactie