Ontsteking pbr probleem

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
onno50
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2012 18:20
Bezit: Pbr70cc, pbr50cc

Ontsteking pbr probleem

Bericht door onno50 »

Hallo, ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Onno ik ben 14 jaar en heb 2 pbr's.

Bij een van mijn pbr's doet de ontsteking raar, hij vonkt maar een keer als je hem aankickt en loopt dus niet.

Ik heb al geprobeerd:
Nieuwe bougie, de bobine op een andere pbr getest en toen deet hij het, met een zelf gesoldeerde kabel boom doet hij het wel, ik heb de origineels kabel doorgemeten en er zit geen weerstand op de draden, een andere cdi Werkt ook niet, en ik heb de kilscwitch van de cdi losgehaald.

Wat zou het kunnen zijn?

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door Mano »

onno50 schreef:Hallo, ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Onno ik ben 14 jaar en heb 2 pbr's.

Bij een van mijn pbr's doet de ontsteking raar, hij vonkt maar een keer als je hem aankickt en loopt dus niet.

Ik heb al geprobeerd:
Nieuwe bougie, de bobine op een andere pbr getest en toen deet hij het, met een zelf gesoldeerde kabel boom doet hij het wel, ik heb de origineels kabel doorgemeten en er zit geen weerstand op de draden, een andere cdi Werkt ook niet, en ik heb de kilscwitch van de cdi losgehaald.

Wat zou het kunnen zijn?
.....
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

onno50
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2012 18:20
Bezit: Pbr70cc, pbr50cc

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door onno50 »

Alleen kun je met die kabel boom niet je lichten, kilwitch en je contactslot aan sluiten. Want dat is een kabel boom die alleen voor de ontsteking is

evilBunny
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 feb 2012 10:59
Bezit: ss50 verbouwing
cf50 voor de vriendin
Locatie: Nijmegen

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door evilBunny »

dan geef je zelf al waar je het moet zoeken. Dus tijd om met de multimeter eens te kijken of ze onderling geen sluiting maken of naar de massa. Als los bedraad wel werkt maar op de kabelboom niet dan kan het nog maar op een plek zitten.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door Mano »

Dat bedoelde ik dus ook,behalve de kabelboom, kan de sluiting natuurlijk ook in een op de boom aangesloten onderdeel zitten (schakelaars/lampen/stekkertjes/accu/zekering/gelijkrichters noem maar op).
Dus als je de boom draad voor draad hebt nagelopen zonder problemen tegen te komen.
dan eerst alleen de draden aansluiten die nodig zijn om hem te laten lopen, en dan een voor een de andere draden aansluiten tot je het probleem tegenkomt.
Dan kijken waar die draad op is aangesloten en die delen controleren/repareren/vervangen
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door nielspbr »

*ik zou wel eerst even een klein hulptankje maken. Jij weet wel waarom :P *

onno50
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2012 18:20
Bezit: Pbr70cc, pbr50cc

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door onno50 »

Ik had al gemeten tussen de spoel en de cdi, en ook tussen de cdi en de bobine. Maar ik had nog niet gemeten met de massa. Ik ga morgen even kijken of het helpt.

Bedankt voor julie snelle reacties.

onno50
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2012 18:20
Bezit: Pbr70cc, pbr50cc

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door onno50 »

Hij maakt geen sluiting met de min en ik heb het contactslot doorverbonden dus dat kan het ook niet zijn. Want de verbindingen tussen de ontstekingsplaat en de CDI zijn goed. Wat zou het kunnen zijn?

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door Eric »

"Contactslot doorverbonden"

Meestal gaat bij een cdi ontsteking maar een draad van de cdi naar het contactslot. Als deze los is, kan je de brommer staten.

Misschien dat de pick-up niet helemaal lekker is of dat er iets niet goed gaat bij de voeding.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

onno50
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2012 18:20
Bezit: Pbr70cc, pbr50cc

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door onno50 »

Klopt dat is voor de kil switch maar dit contactslot onderbreekt de voeding van de cdi en ik heb de kil switch kabel losgehaald op de cdi. Wat zou er aan de pickup kunnen zijn als hij het wel met een andere kabelboom doet? En wat kan er mis zijn met de voeding?

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door Eric »

Ik zou denken dat in je huidige draadboom toch ergens een wakkelcontact zit of sluiting als hij met een zelfgemaakte draadboom het wel doet. Wat is er eigenlijk mis met een zelfgemaakte draadboom? Als je het netjes doet met krimpkous e.d. zie je er bijna niets van.

Ik zou de draad naar die killswitch gewoon naar het contactslot doen (uitgaande draad contactslot van voeding op massa leggen) en de voeding direct van ontsteking naar cdi.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

onno50
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2012 18:20
Bezit: Pbr70cc, pbr50cc

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door onno50 »

De zelfgemaakte kabelboom is niet zo netjes en de orgineele kabelboom heeft ook de verlichting enzo.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door Eric »

Met die zelfgemaakte draadboom sluit je het contactslot ook uit? Al het contactslot van je andere pbr geprobeerd? Hoe zit het met die zelfgemaakte draadboom?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

onno50
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2012 18:20
Bezit: Pbr70cc, pbr50cc

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door onno50 »

Die andere pbr heeft geen contactslot, die zelfgemaakte kabelboom is niet zo netjes en dan moet ik 2 kabelboomen in mijn pbr stoppen. Het zou veel beter zijn als het lukte om het met één kabelboom te doen

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Ontsteking pbr probleem

Bericht door butt head »

heb je dat draadboom schema op deze manier gemaakt?

Afbeelding

dit is het schema wat ik altijd gebruik om vonken te maken op een 12v blokje.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie