Welke leuke carb 125CC blok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

max 95 met een 125 cc blok?
dan heb ik maar 1 conclusie: weggooien.
cracque frontal

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

XoReP schreef:
irmin schreef:max 95 met een 125 cc blok?
dan heb ik maar 1 conclusie: weggooien.
Afstellen... ;)
hehehe :)
cracque frontal

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

Andere kop erop, bijvoorbeeld van een monsterblok ala die van Niels of van mij, dan een VM26 erop en dan kan je weer even vooruit (letterlijk en figuurlijk)

gijsco
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:07
Locatie: Hengelo

Bericht door gijsco »

of zo'n injectiecarb met dubbele gaskabel krijg je lekkere gasreactie van, maar dan moet je wat meer aanpassen.

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

gijsco schreef:of zo'n injectiecarb met dubbele gaskabel krijg je lekkere gasreactie van, maar dan moet je wat meer aanpassen.
gewoon 168cc ultra blok kopen.

gijsco
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:07
Locatie: Hengelo

Bericht door gijsco »

BasC50 schreef:
gijsco schreef:of zo'n injectiecarb met dubbele gaskabel krijg je lekkere gasreactie van, maar dan moet je wat meer aanpassen.
gewoon 168cc ultra blok kopen.
precies, om nou 125 cc skyteam een motor te noemen :roll: zijn volgens mij meer jochies die 125 bromfiets rijden :twisted:

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

gijsco schreef:
BasC50 schreef:
gijsco schreef:of zo'n injectiecarb met dubbele gaskabel krijg je lekkere gasreactie van, maar dan moet je wat meer aanpassen.
gewoon 168cc ultra blok kopen.
precies, om nou 125 cc skyteam een motor te noemen :roll: zijn volgens mij meer jochies die 125 bromfiets rijden :twisted:
tja je zult maar van die mannekes kennen 8)

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

offtopic,
is er veel vraag naar die >25 mm carburateurs. Ik kan nog aan een partij van die carburateurs komen (onder andere 2 goede mooie 28mm keihin's). Komen wel allemaal van 2-takt motoren af, is dat erg?
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

In 2-takt carbs moeten andere sproeiers. Dus ook een andere stationairsproeier.


Aan zo'n 125 bamiblok valt helaas niet veel te stellen.
Een net OT70 blokje met VVV, 20mm carb en vlotte nok kan ook 95 met wat fijner afstelwerk.

Wat ik je aan raad te doen met dat 125 bamiblok is de nokkenas die er nu in zit te vervangen voor een snelle nok.
En dan ram je er een 26mm imi mikuni op. Die haal je voor een appel en een ei van ebay.

Als je problemen hebt om die grote 6-kant sproeiers te vinden dan boor je die ene die er in zit uit, daar tap je draad in en dan draai je een SS50 sproeier in de verbeunde mikuni sproeier.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

nielspbr schreef:
ivo215 schreef:In 2-takt carbs moeten andere sproeiers. Dus ook een andere stationairsproeier.


Aan zo'n 125 bamiblok valt helaas niet veel te stellen.
Een net OT70 blokje met VVV, 20mm carb en vlotte nok kan ook 95 met wat fijner afstelwerk.

Wat ik je aan raad te doen met dat 125 bamiblok is de nokkenas die er nu in zit te vervangen voor een snelle nok.
En dan ram je er een 26mm imi mikuni op. Die haal je voor een appel en een ei van ebay.

Als je problemen hebt om die grote 6-kant sproeiers te vinden dan boor je die ene die er in zit uit, daar tap je draad in en dan draai je een SS50 sproeier in de verbeunde mikuni sproeier.
Bij de skyteamblokken zitten de (kleine) kleppen te dicht bij elkaar voor een nokkenstok met een redelijke overlap, krijg je kleppensalade van.
Voor de blokken met 27/23 kleppen gaat het snelle nokkenstokverhaal wel op. Snelle nokkenstokken bij daxdodo al vanaf 32,50 (voor nice en klonen (de 120cc ZC en lifan))
volgens mij had hij ook losse koppen met 27/23 kleppen maar die kan ik ff niet terugvinden.
edit: http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=257
lifan kop met kleppen 95 euri moeten nog wel veren tuimelaars en een nokkenstok bij.
Overlap = overrated
Van een krappe overlap wordt hij niet heel veel sneller.
Je hebt meer aan een stijler nokkenprofiel en een inlaatklep die precies lang genoeg open blijft.

Als je kleppen elkaar raken dan kan je ze altijd nog afdraaien. De meeste kleppen kunnen makkelijk 0.5mm van hun rand missen. Dan is het gedeelte dat op de klepzetel rust nog onaangetast en heb je 1mm extra ruimte tussen de kleppen tijdens de overlap.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Plaats reactie