Pagina 1 van 2

Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 08:11
door ernstvz94
Hallo,

Ik heb sinds gister een probleem met mijn Skyteam Dax (50cc).
Nadat ik mijn kleppen had gesteld en de brommer opnieuw startte bleek dat het blok ging tikken.
Ik heb daarna meteen de klep speling weer gemeten en opnieuw gesteld (inlaat 0.05 uitlaat 0.07)
Dit had geen effect. Na een lange tijd proberen wil het nog steeds niet lukken om te tik weg te krijgen.
Wat kan nog meer de oorzaak zijn van de tik in het blok?

Alvast bedankt! ;)

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 09:24
door hypercub
Speling op big-end/small-end, losse nokkenasketting, slechte nokkenaslagering.

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 09:25
door NIX
Bij mij is het gewoon een signaal dat het blokje draait.

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 09:39
door Eric
En voor het kleppenstellen tikte het blokje niet? Dan zou ik toch nog een keer gaan kijken naar de klepspeling. Ook zeker weten dat de nok/vliegwiel in de goeie positie staat als je gaat stellen.

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 10:38
door ernstvz94
Nee voor het kleppen stellen was dit niet het geval.
Ik stel de kleppen gewoon op compressie (vliegwiel op T).
Ik heb 8500 Km gereden op de brommer, kan de nokkenaslagering dan al versleten zijn? of gewoon chinees?

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 10:56
door TooCrash
Zou het de T kunnen zijn geweest van de uitlaat/inlaat slag? (valveoverlap)de foute van de twee.
Want er is ook een T van de compessie/arbeid slag en da's dus de juiste van de twee.

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 12:28
door ernstvz94
Ik heb een E en een T op het vliegwiel staan.

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 12:33
door nielspbr
Is die E geen F (van Fire)

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 12:53
door ernstvz94
Oohja een F is het :roll:
moet ik hem hierop stellen?

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 15:00
door TooCrash
De F is voor het stellen van de contact punten.(in geval van een CDI is de F slechts een versiering) n.b. de foute en de juiste T zijn precies 360 graden van elkaar verwijderd

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 16:41
door hypercub
NIX schreef:Bij mij is het gewoon een signaal dat het blokje draait.
Het is gewoon een signaal dat het een tikkende tijdbom is.
:D

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 18:26
door Mano
hypercub schreef:
NIX schreef:Bij mij is het gewoon een signaal dat het blokje draait.
Het is gewoon een signaal dat het een tikkende tijdbom is.
:D
Al Qaida blokje

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 21:08
door ernstvz94
TooCrash schreef:De F is voor het stellen van de contact punten.(in geval van een CDI is de F slechts een versiering) n.b. de foute en de juiste T zijn precies 360 graden van elkaar verwijderd


Dus op de zelfde plek ? (180 graden denk ik )
Er staat maar 1 T op trouwens.
Kan het veel kwaad om met deze tik door te rijden.
Het is geen harde tik.

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 21:11
door Mano
dat is lastig te bepalen van een stuk tekst, denk je dat je het getik goed kunt opnemen?
dan kunnen we het ook horen

Re: Tikkend blok

Geplaatst: 12 jun 2012 21:12
door nielspbr
Een rondje krukas is toch echt 360 graden. De ene keer sta je in de top van de compressieslag, de volgende omwenteling in de klepoversnijding(inlaat opent, uitlaat sluit).