nu 85cc prestatie weg

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
honda fryslan
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2008 21:14
Locatie: Marrum

nu 85cc prestatie weg

Bericht door honda fryslan »

Ik heb de configuratie gewijzigd van 50cc kop met 70 cc cilinder naar 70cc kop met 85cc cilinder. zelfde 18mm carb. oude setting liep ok (70) maar wat krap op de prov weg.
Aldus alles wat groter en nu loopt het krap 60 ?? was niet de bedoeling.
Alles staat keurig op tijd. motor loop ook mooi maar top is K.
Gasnaald boven gezet en ook helemaal beneden. geen verschil Suggesties.
gr Appie
in friesland heb je altijd tegenwind

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: nu 85cc prestatie weg

Bericht door Jurrien »

Hey Appie!

De gasnaald verzet je niet omdat de brommer niet hard genoeg loopt. De gasnaald verzet je om de carburateur op halfgas een ander mengsel nodig heeft.

En vertel eens wat voor brommer je hebt, met wat voor een motorblok. En welke ontsteking.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Re: nu 85cc prestatie weg

Bericht door Skiller »

Hij is gewoon wat minder efficient geworden, meer cc gaat vaak hand in hand met een grotere carb enof sproeier monteren.
Uiteindelijk is het de hoeveelheid brandstof die bepaalt hoeveel energie er vrij komt, met het vergroten van de cilinder zou er meer brandstof naar binnen kunnen worden gezogen maar er zal vast een maximum aan zitten, wellicht dat je dat al bijna bereikt had met deze sproeierbezetting.

De compressieverhouding maakt ook nogal wat verschil op de efficientie en prestatie van je motor. Wellicht heb je pech met een lagere compressie en relatief gezien weinig extra brandstof en dus per saldo mindere prestaties. Ben op dit vlak geen expert maar de bevindingen van een 70cc kop op 70cc zijn over het algemeen minder dan met een 50cc kop op 70cc mede door het verschil in compressieverhouding.

Ik heb laatst voor iemand een SS'je nieuw opgebouwd met een gereviceerd blok (alle lagers die er in een ss gaan zijn vervangen op de krukaslagers na) met 72cc, 50cc kop en 16mm carb liep die al ruim 75 met matige wind tegen. Geen speciale bak of ontsteking wel alles ori, nieuw en een week geprutst aan de afstelling.

DowBux
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 apr 2012 16:22
Bezit: Een totaal niet originele Monkey uit '78
Locatie: Amersfoort

Re: nu 85cc prestatie weg

Bericht door DowBux »

Het lijkt mij dat je carb te klein is voor deze set.
Aangezien een 85cc wat meer bezine vraagt en dat op hogere toeren niet krijgt, verliest het daar kracht.

Probeer is 22mm.
Helemaal mooi!

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: nu 85cc prestatie weg

Bericht door ml03zl »

85cc met 18mm kan prima, en loopt zeker harder dan 60.

Hoe is je compressie?
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: nu 85cc prestatie weg

Bericht door ciebie »

zit er niet een nt zuiger op een ot krukas, dan zou je compressie vrij laag zijn

BarryBacardi
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 11:23
Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08
Locatie: Den Bosch

Re: nu 85cc prestatie weg

Bericht door BarryBacardi »

Ik denk dat het idd aan de carburateur ligt.
Zelf heb ik een tijd rondgereden met een c90nt blok met een 17mm valstroom. Trekkracht onderin was goed, maar top zat rond de 55/60. Sinds een week heb ik er een 22mm en trekt veel verder door. Top ligt nu op 80+.

Misschien is het ook aan te raden om eens te kijken naar je tandwielverhouding. Je hebt meer vermogen, dus kan ie ook een zwaardere tandwielverhouding aan (en loopt je blok ook nog wat rustiger)

Plaats reactie