veel toeren

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

veel toeren

Bericht door roel450 »

ik heb op mijn ss50 een 50 kop en 70cc cilinder, 19mm carb, snelle nokkenas en CDI ontsteking.

Normaal rijd ik op de teller tussen de 100 en 110 maar als ik een lang stuk heb gereden dan schiet hij vanaf de 80 km/h in flinke overtoeren. Dus van het ene op het andere moment. en dan kom ik ook niet harder dan 85 op de teller.

hoe kan ik dit verhelpen?

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

ik denk meteen aan je koppelingsplaat, die slipt waarschijnlijk... kan alleen niet direct verklaren waarom het alleen gebeurd als je een lang stuk hebt gereden.
TWD for life!

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

als het blok "koud is" heb ik nergens last van dus dat is wel raar maar hoe weet ik zeker of mijn koppelingsplaten slippen?

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

ik weet niet of er echt een specifieke test voor is maar bij beginnende slippende platen merk je het alleen als je veel kracht vraagt van je motor. allereerst dus op hoge toeren, de motor gilt dan omdat hij zoveel toeren maakt(net of je opeens de koppeling in knijpt als je veel gas geeft)
TWD for life!

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

dan zal het waarschijnlijk aan de platen liggen maar waarom alleen als de motor warm is?

Nicholas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:30

Bericht door Nicholas »

olie is dan minder visceus?

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

nu doet hij het ook als hij koud is

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

hoe los ik dit op?

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1201
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

koppelingsplaat vervangen en misschien ook je koppelingsveren(stugge). Koop een imitatie koppelingsplaat, die schijnen beter te zijn.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

en dan haal ik gewoon het koppelingscarter eraf en hoe verder?
en heb ik nog speciaal gereedschap nodig?

SSlesage
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:26
Locatie: Kortrijk

Bericht door SSlesage »

koppelings carter eraf
dan zie je een plaat met 4 vijzen die eruit plaatje eraf.
dan zie je een soort bout daarbij zit een metalen plaat die het losdraaien verhindert sla dit los met een schroevendraaier.
dan haal je je koppelingsleutel en draai je dat spul uit dan heb je je koppeling in de handen.
verder kan ik het me niet meer herrineren wat je moet doen.

zoek alvast achter een koppelingssleutel

EDIT: laat eerst je olie af.
SS finished
carbu gesteld voor de 1ste keer in mijn leven hij draait mooi.
waarsch!ijnlijk binnen een maand mijn eerste moto om op te knappen.

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

bij deze: is er iemand met een koppelingssleutel die niet te ver van mij vandaan woont die ik ff mag lenen?

Nicholas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:30

Bericht door Nicholas »

hoe ziet zo'n koppelingssleutel eruit?

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »


Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

SSlesage schreef:EDIT: laat eerst je olie af.
Dat hoeft niet als je daar geen zin in hebt, je kunt je brommer ook op z'n linker kant leggen. Dan kan je olie er gewoon in blijven zitten.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Plaats reactie