Pagina 1 van 2

veel toeren

Geplaatst: 14 apr 2007 13:07
door roel450
ik heb op mijn ss50 een 50 kop en 70cc cilinder, 19mm carb, snelle nokkenas en CDI ontsteking.

Normaal rijd ik op de teller tussen de 100 en 110 maar als ik een lang stuk heb gereden dan schiet hij vanaf de 80 km/h in flinke overtoeren. Dus van het ene op het andere moment. en dan kom ik ook niet harder dan 85 op de teller.

hoe kan ik dit verhelpen?

Geplaatst: 14 apr 2007 13:14
door nitelife
ik denk meteen aan je koppelingsplaat, die slipt waarschijnlijk... kan alleen niet direct verklaren waarom het alleen gebeurd als je een lang stuk hebt gereden.

Geplaatst: 14 apr 2007 13:16
door roel450
als het blok "koud is" heb ik nergens last van dus dat is wel raar maar hoe weet ik zeker of mijn koppelingsplaten slippen?

Geplaatst: 14 apr 2007 13:26
door nitelife
ik weet niet of er echt een specifieke test voor is maar bij beginnende slippende platen merk je het alleen als je veel kracht vraagt van je motor. allereerst dus op hoge toeren, de motor gilt dan omdat hij zoveel toeren maakt(net of je opeens de koppeling in knijpt als je veel gas geeft)

Geplaatst: 14 apr 2007 13:28
door roel450
dan zal het waarschijnlijk aan de platen liggen maar waarom alleen als de motor warm is?

Geplaatst: 14 apr 2007 13:58
door Nicholas
olie is dan minder visceus?

Geplaatst: 14 apr 2007 15:39
door roel450
nu doet hij het ook als hij koud is

Geplaatst: 14 apr 2007 15:40
door roel450
hoe los ik dit op?

Geplaatst: 14 apr 2007 15:48
door Dennis
koppelingsplaat vervangen en misschien ook je koppelingsveren(stugge). Koop een imitatie koppelingsplaat, die schijnen beter te zijn.

Groeten,
Dennis

Geplaatst: 14 apr 2007 15:49
door roel450
en dan haal ik gewoon het koppelingscarter eraf en hoe verder?
en heb ik nog speciaal gereedschap nodig?

Geplaatst: 14 apr 2007 15:53
door SSlesage
koppelings carter eraf
dan zie je een plaat met 4 vijzen die eruit plaatje eraf.
dan zie je een soort bout daarbij zit een metalen plaat die het losdraaien verhindert sla dit los met een schroevendraaier.
dan haal je je koppelingsleutel en draai je dat spul uit dan heb je je koppeling in de handen.
verder kan ik het me niet meer herrineren wat je moet doen.

zoek alvast achter een koppelingssleutel

EDIT: laat eerst je olie af.

Geplaatst: 14 apr 2007 16:03
door roel450
bij deze: is er iemand met een koppelingssleutel die niet te ver van mij vandaan woont die ik ff mag lenen?

Geplaatst: 14 apr 2007 16:05
door Nicholas
hoe ziet zo'n koppelingssleutel eruit?

Geplaatst: 14 apr 2007 16:06
door roel450

Geplaatst: 14 apr 2007 16:10
door Brommert
SSlesage schreef:EDIT: laat eerst je olie af.
Dat hoeft niet als je daar geen zin in hebt, je kunt je brommer ook op z'n linker kant leggen. Dan kan je olie er gewoon in blijven zitten.