Hallo,
Mijn singa heeft een aantal jaren geleden een hydro fourche gekregen via daxboard.
Volgens mij zat er teveel olie in waardoor hij vrijwel niet veerde. (Nooit wat aan gedaan omdat ik er zelden op reed).
Omdat ik rond deze tijd een aantal dagen thuis ben leek het mij een goede idee om de fourche eens even goed aan te pakken. Omdat het sleutelen al een aantal jaren geleden is heb ik daxboard en 4takt.net afgezocht naar FAQ en topics over het olie verversen. Voila eigenlijk een fluitje van een cent.
Via de onderkant de oude olie eruit laten lopen, en de poten begonnen spontaan te veren. Nu moest er weer olie in. Echter viel me iets op toen ik de doppen van m'n fourche had geschroefd. (ik zal het proberen zo goed mogelijk te verwoorden).
In elke poot duwt een buisje tegen de bout aan. Zoals je op de foto's kunt zien steekt het buisje aan de linkerkant veel meer omhoog dan die aan de rechterkant. Wat betekent dit? Hoe los ik dit op?
(Ook als ik t voorwiel wel op de grond zet steekt het buisje aan de linkerkant stukken meer uit dan aan de rechterkant)
De buisjes zijn even lang. Tevens is de fourche nog gemonteerd en dus niet opengehaald.
Uit beide kanten is de olie verwijderd.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
{EDIT} Vraag 2: Hoeveel CC olie is het beste? Ik lees echt 100 verschillende dingen
Foto 1 RECHTS
Foto 2 LINKS
Monkey Hydro fourche vraag
Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
- Locatie: amersfoort/amsterdam.
Terug naar “Techniek en sleutelen”
Ga naar
- HVN prikbord
- ↳ Nieuws & mededelingen
- Forum zaken
- ↳ Forum opmerkingen
- ↳ Huishoudelijke regels.
- Honda Markt
- ↳ Sponsors
- ↳ Daxdodo
- ↳ Coos Matser
- ↳ Loef Bromfietsen
- ↳ De Viertaktschuur
- ↳ Staxter
- ↳ JS 4Takt Specials
- ↳ Aangeboden
- ↳ Gezocht
- Honda Gebabbel
- ↳ Algemeen
- ↳ Techniek en sleutelen
- ↳ Tuning
- ↳ Plofpony hunters
- ↳ Gestolen
- ↳ Stoterstangen walhalla
- FAQ's
- ↳ Algemene FAQ
- ↳ Technische FAQ
- ↳ Elektrisch systeem
- ↳ Motorisch of aandrijving gerelateerd
- ↳ Keuren en kentekens
- Ritten
- ↳ Ritten agenda
- ↳ Ritten gebabbel
- ↳ 26 juni : HONDADAG 2011
- ↳ HONDADAG 2012
- ↳ HONDADAG 2013
- ↳ HONDADAG 2014 WAGENINGEN
- ↳ HONDADAG 2015 DEN BOSCH WSC
- ↳ Ritten foto's
- ↳ 2020
- ↳ 2019
- ↳ 2018
- ↳ 2017
- ↳ 2016
- ↳ 2015
- ↳ 2014
- ↳ 2013
- ↳ 2012
- ↳ 2011
- ↳ 2010
- ↳ 2009
- ↳ 2008
- ↳ 2007
- ↳ 2006
- ↳ 2005
- ↳ 2004
- ↳ 2003
- ↳ 2002
- ↳ 2001
- ↳ 2000
- ↳ 1995
- ↳ 1991
- ↳ 1990
- ↳ 1989
- ↳ 1988
- ↳ 1986
- ↳ 1985
- ↳ 1984
- ↳ 1983
- ↳ 1982
- ↳ Op vakantie op de Honda
- Galerij
- ↳ Plofpony's
- ↳ Smoelenboek
- De speelplaats
- ↳ Relax room