Welk blok raden jullie mij aan?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
criminalmindz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
Bezit: Masai DB50
Locatie: Enschede

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door criminalmindz »

Kijk daar heb ik wat aan.
Kortom pak gewoon die Lifan 125 ofniet?
Death is certain, life is not.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door nielspbr »

blijft nog steeds een nee voor de rollenbank.

criminalmindz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
Bezit: Masai DB50
Locatie: Enschede

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door criminalmindz »

nielspbr schreef:blijft nog steeds een nee voor de rollenbank.
Wat zal die lopen dan?
Met een platte achterband, 19mm, en eurobegrenzer.
Death is certain, life is not.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door NIX »

Een kleine 100. Of een dikke 90. Of met ingeschakelde een knallende 60 of 70. Hebben nou al 100x gezegd dat een eurobegrenzer een slecht idee is of al 1000x? Of denk je dat als je hetzelfde blijft vragen, iemand een keer antwoordt wat je wel wil horen? Als het een goed idee was, dan reed het halve board met zo'n ding.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door Nicoscub »

Koop nou maar een motorblok, je hebt al genoeg informatie gekregen om voor 10 brommers een motorblok te kopen!
En wel even laten weten wat je gekocht hebt en je bevindingen hebben wij weer wat informatie terug!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

criminalmindz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
Bezit: Masai DB50
Locatie: Enschede

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door criminalmindz »

Is goed, ik weet nu genoeg.
Sorry maar moet het allemaal gewoon zeker weten, geen zin in miskopen.

/close aub
Death is certain, life is not.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door robertsp »

Miskopen doet iedereen wel eens, daar leer je van.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door niek is ik »

Het begint al met n Masai :D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door Ilja1974 »

In mijn eerste brommer periode reed ik Honda mt's,mb en mtx.
Meestal met 50 snel en later met 70cc beide reden zoals ik het had even hard alleen de 70 had wat meer koppel en daardoor kon je een wat groter tandwiel draaien en liep het rustiger en dat vond ik veel prettiger.
Op een gegeven moment ging ik met wat lui om uit Zaandam/Oostzaan.
Daar had je een autosloperij die ook onderdelen van verbeurd verklaarde brommers verkocht.
Die lui kochten daar voor een appel en een ei 125cc blokken voor onder hun mt's en zo.
Ik heb daar wel eens volgas naast gereden en dan liepen die blokken nog rustig te pruttelen.
Dat verschil is gewoon heel groot en dat is in jou geval ook zo.
De blokken waar jou interesse naar uit gaan hebben om lekker te presteren een grote carburateur nodig en een goede uitlaat die de uitlaat gassen kan verwerken.
En blok met veel vermogen kopen om vervolgens het vermogen af te knijpen naar weinig is een beetje de achterdeur uit...
Gezien je andere topic(achterwiel),zou ik als ik jou was eerst je fiets helemaal technisch in orde maken.
Als je dat goed hebt gooi dan lekker een 70cc cilinder kitje op je fiets en ga dan eens een tijdje lekker rijden.
Als je daar een begrenzer op zet en je staat op de rollerbank dan komt dat wel redelijk natuurlijk over...(mits ze niet doorhebben dat je een begrenzer hebt ingeschakeld of ze niet eerder hebben zien laagvliegen).
Of je moet denken fuck it,ik gok het er op.
Tja dat moet je zelf uitmaken...
Groetjes Ilja

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door Nicoscub »

Ilja1974 schreef:In mijn eerste brommer periode reed ik Honda mt's,mb en mtx.
Meestal met 50 snel en later met 70cc beide reden zoals ik het had even hard alleen de 70 had wat meer koppel en daardoor kon je een wat groter tandwiel draaien en liep het rustiger en dat vond ik veel prettiger.
Op een gegeven moment ging ik met wat lui om uit Zaandam/Oostzaan.
Daar had je een autosloperij die ook onderdelen van verbeurd verklaarde brommers verkocht.
Die lui kochten daar voor een appel en een ei 125cc blokken voor onder hun mt's en zo.
Ik heb daar wel eens volgas naast gereden en dan liepen die blokken nog rustig te pruttelen.
Dat verschil is gewoon heel groot en dat is in jou geval ook zo.
De blokken waar jou interesse naar uit gaan hebben om lekker te presteren een grote carburateur nodig en een goede uitlaat die de uitlaat gassen kan verwerken.
En blok met veel vermogen kopen om vervolgens het vermogen af te knijpen naar weinig is een beetje de achterdeur uit...
Gezien je andere topic(achterwiel),zou ik als ik jou was eerst je fiets helemaal technisch in orde maken.
Als je dat goed hebt gooi dan lekker een 70cc cilinder kitje op je fiets en ga dan eens een tijdje lekker rijden.
Als je daar een begrenzer op zet en je staat op de rollerbank dan komt dat wel redelijk natuurlijk over...(mits ze niet doorhebben dat je een begrenzer hebt ingeschakeld of ze niet eerder hebben zien laagvliegen).
Of je moet denken fuck it,ik gok het er op.
Tja dat moet je zelf uitmaken...
Groetjes Ilja
Zoiets heb ik ook gedaan met de bamitrail, 70cc kitje zelf samen gesteld bij nemeco een 19mm carb erop en vliegen..........
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

criminalmindz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
Bezit: Masai DB50
Locatie: Enschede

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door criminalmindz »

Een mt is 2 takt dat is heel anders, daar kan prima een begrenzer op.
Ben inmiddels 5 jaar bezig met 2takt.

Ik denk dat we gewoon is gek doen en toch die 125 of 150 bestellen.
En dan even kijken wat we ervan kunnen maken.
Death is certain, life is not.

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door Ilja1974 »

Je mist het punt wat ik maak en daar is het verschil 2t en 4t helemaal niet op vantoepassing ...
Leuk dat je 5 jaar ervaring hebt met 2t maar dat maakt ook niets uit..
Maar die berg ervaring zou jou keuze toch simpel maken?
4t trouwens ook prima te begrenzen .
Daar heb je al voldoende info over gekregen.
Zitten hier trouwens zat lui op dit forum die techniek ademen en kakken.
Ik kan ook even aangeven dat ik in mijn brommer periode meer dan 16 brommers hebt gehad en deze gingen meestal compleet uit elkaar en dan weer in elkaar en als ze weer helemaal goed en naar mijn wens waren dan was de lol er af en kwam er weer een ander projectje.
Tevens heb ik ook nog motorvoertuigen gedaan en later bij diverse garages gewerkt.
Waarbij ik bij een oldtimers compleet uitelkaar trok voor onderdelen waarbij ik daar ook carburateurs en cilinderkoppen reviseerde.
Heb dus ook een paar jaartjes ervaring met techniek.
Grappig hè .
Je weet eigenlijk al het antwoord op je vraag en de mogelijkheden.
Maar omdat je het antwoord niet leuk vind blijf je eigenlijk doorvragen en je in allerlei bochten wringen om iets te horen te krijgen wat je niet te horen zal krijgen.
Het is een beetje de vraag stellen of een varken kan vliegen.
Daar antwoord op krijgen en vervolgens allemaal dingen er bij halen en dergelijke om een ander antwoord te hopen te horen omdat jij dat graag wil horen.
Het is een beetje jezelf voor de gek houden...
Het is hier een forum voor mensen met de zelfde interesse in brommers en techniek en we willen graag iemand helpen.
En dat doen we dus ook.
Mocht jij dus eigenlijk het gene willen horen wat eigenlijk niet kan,geef dat dan aan want dan willen wij je daar ook graag mee helpen.
Groetjes Ilja

criminalmindz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
Bezit: Masai DB50
Locatie: Enschede

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door criminalmindz »

Ja ik weet dat 4t inmiddels prima te begrenzen is.
Maar hoeveel kilometer per uur gaat hij lopen met een eurobegrenzer, slappe achterband, gashendel uitdraaien etc.

En dat zonder te stotteren, daar kan niemand antwoord op geven.
Death is certain, life is not.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door robertsp »

Ja
Nee
50km/h
60km/h
70km/h
9mm
12mm
17mm
19mm
50cc
70cc
90cc
150cc

Nou, zo'n beetje alle antwoorden gegeven die je kunt wensen, alsjeblieft.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

criminalmindz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
Bezit: Masai DB50
Locatie: Enschede

Re: Welk blok raden jullie mij aan?

Bericht door criminalmindz »

:mrgreen:
Death is certain, life is not.

Plaats reactie