![Laughing :lol:](./images/smilies/apple_icon_lol.png)
kat monkey?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
- Bezit: Skyteam Gorilla
- Locatie: Utrecht
kat monkey?
ik heb een soort kat op mn bami monkey, scheelt het in prestaties om em eraf te slopen? (anders laat ik em lekker zitten
) komt over een maandje ofzo toch wel een andere pijp op,
![Laughing :lol:](./images/smilies/apple_icon_lol.png)
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=www.intio.or.jp/ben-61/Z50M_ani_w1.gif)
Nee het is geen kat, het is een EGR, uitlaatgasterugvoersysteem. Nee het kan geen kwaad om em eraf te schoppen. Kan alleen maar goed, geloof ik.
Re: kat monkey?
dat vind ik zielig.Boele schreef:ik heb een soort kat op mn bami monkey, scheelt het in prestaties om em eraf te slopen?
cracque frontal
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
waarom gaan ze geen 2takt pesten echt, die lui sporen niet... 70% olie verbranden van de olie die er in gaat is wel ok bedoelen ze...Dezelfde Jasper schreef:Naar de inlaat. De EGR (Exhaust Gas Recirculation, in NL ook wel UGR oftewel Uitlaat Gas Recirculatie) is alleen om milieu eisen te halen.
Haalt het rendement voorzover het werkt omlaag, dus haal hem er maar af.
Doen ze ook wel, het is niet voor niets dat je zoveel viertaktscootertjes hoort tegenwoordig...robert schreef:waarom gaan ze geen 2takt pesten echt, die lui sporen niet... 70% olie verbranden van de olie die er in gaat is wel ok bedoelen ze...Dezelfde Jasper schreef:Naar de inlaat. De EGR (Exhaust Gas Recirculation, in NL ook wel UGR oftewel Uitlaat Gas Recirculatie) is alleen om milieu eisen te halen.
Haalt het rendement voorzover het werkt omlaag, dus haal hem er maar af.
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
robert schreef:waarom gaan ze geen 2takt pesten echt, die lui sporen niet... 70% olie verbranden van de olie die er in gaat is wel ok bedoelen ze...Dezelfde Jasper schreef:Naar de inlaat. De EGR (Exhaust Gas Recirculation, in NL ook wel UGR oftewel Uitlaat Gas Recirculatie) is alleen om milieu eisen te halen.
Haalt het rendement voorzover het werkt omlaag, dus haal hem er maar af.
De overheid zit er achter, ze willen alle viertaktbrommerrijders pesten.
Ohnee, toch niet, ze hanteren gewoon gelijke milieueisen voor alle brommers. In Nederland zijn wat motorfietsen betreft enkele tweetakten nog toegestaan maar het is (helaas) een uitstervend ras en in de toekomst is het hoogstwaarschijnlijk over met de tweetakt zoals we die nu kennen, ook de bromfiets begint al viertakt te worden. Die EGR zal erop zitten om de komende jaren alvast aan de eisen te voldoen zodat ze lekker lui kunnen massaproduceren, en in sommige landen zijn de eisen strenger. Zo zijn er nieuwe Mercedessen die niet in Californie zijn toegestaan.
Ik zou overigens niet weten waarom veel viertakt lui het leuk vinden als de tweetaktbrommer verdwijnt, want zodra het geluid van een viertakt wordt ontdekt, wordt je Honda'tje ineens een stuk minder bijzonder en maakt elke ''getunede'' scooter een dergelijk geluid. Naast dat de politie meer verstand van viertakten en vooral de uitlaten die erop zitten zal krijgen.
bij mij zit er ook iets op me uitlaat. maar dat is een beetje een raar geval. want ik ben net gevallen omdat me stuurblokkeerde doordat me knieen ertegenaan kwamen
en toen brak dat af, het zat vast aan het begin van de uitlaat bocht. maar er kan geen gas doorheen ofzo
want het ziet eruit op het dicht is. en me brommer maakt nu een irritant geluid
vanaf dat ding gaat er wel een slang naar ergens onder met tank/zadel. wat is dat, en waarom zit het dicht?
![Razz :P](./images/smilies/apple_icon_razz.png)
![Confused :?](./images/smilies/apple_icon_e_confused.png)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/apple_icon_evil.png)