Iets opvoeren c320s origineel

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Michiel Röben
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2013 13:29
Bezit: 2x c310s
1x c320s

Iets opvoeren c320s origineel

Bericht door Michiel Röben »

Ik heb even de conversatie omgezet naar aanleiding van suggestie van onze eigen sleutelkoning Niels...

Het gaat over een zwarte c320 met die open megafoon pijp van de laatste Hondadag. Nu loopt de Honda minder goed ongeveer 50 en ik heb net een andere originele carburateur gemonteerd. omdat de andere vuil lijkt te zijn. Starten in een keer en netjes stationair. Gas open en dan merkt je dat ie niet gelijk naar volgas wil. Hij neemt een aanloopje. reageert redelijk vlot op het gas voor origineel maar bovenin weinig actie. Het is weliswaar maar 8 mm maar gezien de prestaties op die zaterdag had ik meer verwacht. Nu wil ik gaan vijlen in een originele carburateur. 17 mm Belgische carburateur is iets te hoog gegrepen en kostbaar dus wil ik een originele carburateur wat meer ademruimte gaan geven. Ik wil zoals ik verder op aangeef niet direct de cilinder open trekken, dat kan altijd nog later. Het is nu een lekvrij blok en dat is best prettig. Het blok heeft 7000 km op de teller. Welnu laat maar horen of er iemand een leuke carburateur heeft voor iets meer snelheid of een ander advies. Hier onder de dialoog het laatste stukje.

Ja misschien wel een idee. De vertrager is vastgezet. Is gewoon een ouwe brommer. 26 jaar niet gelopen en dan ga ik daarvan verwachten dat ie hard gaat. De brommer moet weer even wennen denk ik, Maar de cilinder is niet meer goed denk ik hij trekt olie. voorlopig laat ik de kop op de cilinder. Het lange stilstaan heeft wel effect op de zuiger en de veren. Kan zijn dat ze vastzitten en dus een keertje uit de cilinder moeten. Op de Honda dag dit jaar reed ie prima. Maar nu wil ie niet harder dan 50. starten in 1 trap en dat geeft vertrouwen maar ja het blok is wel origineel uit 1966 dus rond de 50 jaar en dan is ie niet meer echt nieuw. Ik reed toen met een open megafoon. Die nu weer gedempt is. Ik ga er nu een cd uitlaat onder monteren, misschien ademt die meer. Ik ga vandaag even de kleppen na stellen, ik heb het idee dat ik daar iets hoor maar het kan ook het small end zijn. Als ie stationair draait loopt ie mooi maar hij heeft een beetje een klopje als je vermogen vraagt. Big end geluid ken ik wel dit komt of bij de kop of bij de kleppen vandaan, lijkt me niks ernstigs maar het vermogen loopt iets terug dus dan ga je zoeken en luisteren.

Michiel Röben

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 938
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Iets opvoeren c320s origineel

Bericht door Ben C50 »

Kijk anders toch ook even naar je zuigerveren, dat kun je best lekvrij weer in elkaar krijgen

Michiel Röben
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2013 13:29
Bezit: 2x c310s
1x c320s

Re: Iets opvoeren c320s origineel

Bericht door Michiel Röben »

Ik wacht nog even met het opentrekken van de cilinder. Gisteren in de regen naar Kjelt gereden maar niet even opgebeld. Hij was er niet. Had ik maar even moeten bellen. Brommer reed prima maar niet echt hard. ongeveer 50 km. Ik ga toch maar een c/cd demper monteren want als je zo'n stuk rijdt wordt je die herrie uit de uitlaat wel zat. leuk voor op de Honda dagen maar als je gewoon een eind wilt tuffen niet echt geschikt. Dus morgen maar even bellen met Kjelt. Volgens mij is het op zaterdag altijd wel een behoorlijke aanloop bij hem.
Zit wel stiekem al een beetje te dromen over een 60cc cilinder voor de 320... Gaat ie net een beetje harder.

Michiel

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Iets opvoeren c320s origineel

Bericht door butt head »

en een belgisch spruitstukje kopen en met die in de binnen zak naar kjell stappen en kijken welke grote carburateurs daar op passen is dat niet een optie. bespaar je die dure belgische carburateur uit. en een 16mm carbu als die op het spruitstuk past is toch ook goed.

een 60cc setje is ook een leuke optie je toch een verse zuiger cilinder moet monteren.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Michiel Röben
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2013 13:29
Bezit: 2x c310s
1x c320s

Re: Iets opvoeren c320s origineel

Bericht door Michiel Röben »

Volgens mij past er geen 16 mm op een ori spruitstuk of bedoel je een dikker spruitstuk? Die stoterstangen brommers reageren uberhaupt niet zo op dikkkere teurtjes. tis even zoeken voor de juiste formule. We zien wel wat de toekomst brengen zal. Ik laat het een beetje op me af komen. Maar die Belgische carburateurs zijn wel mooi. Zo'n rietje op zo'n stoere 1966 320 ia ook maar zozo. Hij loopt wel mooi nu maar er zit niet echt tempo in. De laatste dagen met die wind was het regelmatig 45 km tegen de wind. Met wind mee is leuker natuurlijk dan gat i wel rap naar de 55 maar niet echt de snelheid die ik wil. Er mag wel 10 a 15 km bij. Maar ik kom hopelijk wel eens wat betaalbaars tegen de komende maanden. Kop nokkenas, vliegwiel en carburateur en 60 cc en dan rustig opbouwen. Kijken wat ie kan hebben. Gaat wel weer geld kosten...

Groeten,
Michiel

Plaats reactie