cd 50 vraagjes
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: cd 50 vraagjes
Wil je dat ie wat trager oploopt naar pak en beet 70 dan grote carb.
Wil je lekker optrekken wind tegen en een top rond de 70 dan 70cc met kleine carb en juiste vertanding (15/16)
Wil je lekker optrekken wind tegen en een top rond de 70 dan 70cc met kleine carb en juiste vertanding (15/16)
Re: cd 50 vraagjes
Blok is gewoon origineel Honda?
"gewoon niet zo'n snel blok" is onzin. 50cc met 12mm en vastgezette ontsteking moet gewoon makkelijk 60 kunnen lopen als het goed is afgesteld. Met jouw 14mm carb al helemaal.
Pak eens een tomtom en meet je echte snelheid eens. Want "voelt even hard als de noof en de dax voelt sneller" is nogal subjectief.
Omdat hij het in de hoge toeren dus niet goed doet, zelfs met een lichtere tandwielverhouding, denk ik aan een onsteking die toch niet vroeg genoeg staat. Is je vliegwiel niet toevallig verschoven over de kruktap? Te controleren door met een schroevendraaier in je bougiegat naar het bovenste dode punt van de zuiger te voelen. Het vliegwiel moet dan op T staan. Als dat goed is weet je ook zeker dat vonktijdstip F ook goed is.
"gewoon niet zo'n snel blok" is onzin. 50cc met 12mm en vastgezette ontsteking moet gewoon makkelijk 60 kunnen lopen als het goed is afgesteld. Met jouw 14mm carb al helemaal.
Pak eens een tomtom en meet je echte snelheid eens. Want "voelt even hard als de noof en de dax voelt sneller" is nogal subjectief.
Omdat hij het in de hoge toeren dus niet goed doet, zelfs met een lichtere tandwielverhouding, denk ik aan een onsteking die toch niet vroeg genoeg staat. Is je vliegwiel niet toevallig verschoven over de kruktap? Te controleren door met een schroevendraaier in je bougiegat naar het bovenste dode punt van de zuiger te voelen. Het vliegwiel moet dan op T staan. Als dat goed is weet je ook zeker dat vonktijdstip F ook goed is.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
- Bezit: Honda SS50
- Locatie: Wolvega
Re: cd 50 vraagjes
Blok is ori honda, kop is imi. Mijn imi blok op de dax doet trouwens makkelijk 65 met 50 cc en 12mm. ..Jurrien schreef:Blok is gewoon origineel Honda?
"gewoon niet zo'n snel blok" is onzin. 50cc met 12mm en vastgezette ontsteking moet gewoon makkelijk 60 kunnen lopen als het goed is afgesteld. Met jouw 14mm carb al helemaal.
Pak eens een tomtom en meet je echte snelheid eens. Want "voelt even hard als de noof en de dax voelt sneller" is nogal subjectief.
Omdat hij het in de hoge toeren dus niet goed doet, zelfs met een lichtere tandwielverhouding, denk ik aan een onsteking die toch niet vroeg genoeg staat. Is je vliegwiel niet toevallig verschoven over de kruktap? Te controleren door met een schroevendraaier in je bougiegat naar het bovenste dode punt van de zuiger te voelen. Het vliegwiel moet dan op T staan. Als dat goed is weet je ook zeker dat vonktijdstip F ook goed is.
Hmmm, ik zou toch denken dat ze bij Loef wel iets ervan weten. Ik heb de teller geeikt zei ik al, daarmee bedoelde ik dat ik reeds gecheckt heb dat deze niet afwijkt.
Vliegwiel valt gewoon op originele spie. Ik kreeg advies de onsteking iets vroeger te zetten hier op t forum omdat dat goed zou lopen met mijn vastgezette begrenzer in t wliegviel.
Hij trekt hem met de nieuwe vertanding trouwens wel soepeltjes door de 3 heen alleen jammer dat je voor de 40 al naar de 4 moet schakelen.
Ik haat onderschriften!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: cd 50 vraagjes
"Gewoon niet zo'n snel blok" klinkt in mijn oren naar een blok dat inmiddels wat sleets is. Zou dat kunnen? Zo ja, heb je al eens compressie gemeten, met en zonder olie op de zuiger?
In the beginning there was nothing, which exploded.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
- Bezit: Honda SS50
- Locatie: Wolvega
Re: cd 50 vraagjes
Ik heb geen aparatuur om dat te meten. Maar ik heb wel toen de boel open lag even een zuigerveer midden in de cilinder gehouden het slot ging helemaal dicht.apae01 schreef:"Gewoon niet zo'n snel blok" klinkt in mijn oren naar een blok dat inmiddels wat sleets is. Zou dat kunnen? Zo ja, heb je al eens compressie gemeten, met en zonder olie op de zuiger?
Ik haat onderschriften!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16200
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: cd 50 vraagjes
Helemaal dicht is ook niet goed, je hebt een heel klein stukje slotspeling nodig. (zie werkplaatshandboek.)
Re: cd 50 vraagjes
Niet te bang zijn, Niels. Ik zie zelf ook graag tot bijna geen slotspeling en mijn brommers halen ook allemaal 60kmh en harder en blijven gewoon heel. En ik kan mij ook niet herinneren dat ze een minimale slotspeling opgeven. Ook moet ik toegeven dat ik het vaak niet zo nou neem wat in de boeken staat.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
- Bezit: Honda SS50
- Locatie: Wolvega
Re: cd 50 vraagjes
Zat wel heel ietsje speling nog op hoor, maar dicht zoals ze horen zeg maar. Ik denk ik houd het simpelnielspbr schreef:Helemaal dicht is ook niet goed, je hebt een heel klein stukje slotspeling nodig. (zie werkplaatshandboek.)
Ik haat onderschriften!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
- Bezit: Honda SS50
- Locatie: Wolvega
Re: cd 50 vraagjes
Ik heb de plugchop gedaan en bougie was tussen wit en koffie in (koffie met melk erin )nielspbr schreef:Dat kun je alleen controleren met een echte plugchop. Warmrijden, nieuwe bougie erin, volgastrajectje, stop de motor onder het rijden (koppeling intrekken, leuk met semi ) en bougie bekijken.
Dus ik dacht hij krijgt iets te weinig dus sproeier 80 gerobeerd (ipv 75) maar toen begon hij te sputteren.
Ik haat onderschriften!
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: cd 50 vraagjes
Aan je bougie te zien ben je bijna op het perfecte punt en bij weinig cc's maakt het altijd een heel groot verschil, dus probeer eens met kleinere stapjes omhoog te gaan. Je topsnelheid is bijna geheel afhankelijk van de hoofdsproeier en als die te klein zou zijn merk je dat doordat deze op topsnelheid begint te sputteren. Heb je daar last van?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
- Bezit: Honda SS50
- Locatie: Wolvega
Re: cd 50 vraagjes
Ik dacht dat hij juist met een te grote sproeier ging sputteren? In ieder geval met een 75 sputtert hij niet maar met n 80 wel.Edo schreef:Aan je bougie te zien ben je bijna op het perfecte punt en bij weinig cc's maakt het altijd een heel groot verschil, dus probeer eens met kleinere stapjes omhoog te gaan. Je topsnelheid is bijna geheel afhankelijk van de hoofdsproeier en als die te klein zou zijn merk je dat doordat deze op topsnelheid begint te sputteren. Heb je daar last van?
Ik haat onderschriften!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 10 jun 2007 19:18
- Bezit: Honda CD50H 1972
Honda C310A 1963 (rood) in opbouw
Honda C310A 1964 (blauw) in opbouw - Locatie: Bleiswijk
Re: cd 50 vraagjes
mijn 50cc CD50-H (origineel blok) met ik dacht 85 en 16mm gaat windje mee 60km/h normaal zo'n 50/55 km/h
Alles kan stuk!!
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: cd 50 vraagjes
In beide gevallen gaat ie slecht lopen op hoge toeren, maar je zegt zelf dat je bougie erg licht gekleurd is. Dus in dat geval zou ik steeds iets groter gaan totdat hij zoals bij 80 slecht gaat lopen. Iets te rijk is volgens mij beter als te arm.lars schreef:Ik dacht dat hij juist met een te grote sproeier ging sputteren? In ieder geval met een 75 sputtert hij niet maar met n 80 wel.Edo schreef:Aan je bougie te zien ben je bijna op het perfecte punt en bij weinig cc's maakt het altijd een heel groot verschil, dus probeer eens met kleinere stapjes omhoog te gaan. Je topsnelheid is bijna geheel afhankelijk van de hoofdsproeier en als die te klein zou zijn merk je dat doordat deze op topsnelheid begint te sputteren. Heb je daar last van?
Zit er ook voldoende wind in de achterband?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Re: cd 50 vraagjes
Als de motor te arm staat verbranden je klepjes