Mijn C50 rijdt prima en haalt de 60 met gemak, zelfs bij tegenwind doet ie het heel behoorlijk.Geen reden tot klagen!!
Toch heb ik voor de gein een 13 tands voortandwiel geplaatst ipv een 12 tands.
Nu had ie het erg moeilijk om flink op toeren te komen,zeker met wat tegenwind, ook dat is begrijpelijk.
Setup; 16mm keihin (geen valstroom),VVV,50cc cilinder en kop
Stel dat ik er een 70cc+kop op zou zetten, kan die dat dan wel aan? Of heeft zo'n setje niet echt veel zin?
Vele hebben daar wel ervaring in denk ik.
Het hoeft geen racemonster te wezen, maar wel dat ie lekker doorkachelt door de polder....Ik rij er dagelijks mee naar m'n werk, zodoende
C50 naar C70 boeiend?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 13 feb 2007 21:48
- Bezit: C50 1972
Accord 1986
CBR 600 1996 - Locatie: Hengelo
Re: C50 naar C70 boeiend?
Als ik jou was zou ik een 70cc cilinder met zuiger voor een 50cc kop plaatsen, loopt heerlijk en niet asociaal hard...
dan kun je die 13 tands misschien nog wel voor een 14 verwisselen...
dan kun je die 13 tands misschien nog wel voor een 14 verwisselen...
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16249
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: C50 naar C70 boeiend?
70 kop op 50cc werkt averechts vanwege te weinig compressie.
Re: C50 naar C70 boeiend?
Goedzo, Niels....
Idd een 70cc met 50kop is een heerlijke combo als je alleen 50cc gewend bent. Dan rijd je 60 kmh met lekker weinig toeren.
Idd een 70cc met 50kop is een heerlijke combo als je alleen 50cc gewend bent. Dan rijd je 60 kmh met lekker weinig toeren.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C50 naar C70 boeiend?
OK dan lijkt het mij duidelijk, kan op zoek naar een cilinder met zuiger van 70cc, en het 50 kopje erop. Moet dan zowiezo ook de koppakking naar 70cc maat upgraden!
Lijkt me ook prettiger rijden in de bebouwde kom. Ik moet steeds kiezen tussen 2e of 3e versnelling, met groter tandwiel kan er langer in 2 gereden worden.
Lijkt me ook prettiger rijden in de bebouwde kom. Ik moet steeds kiezen tussen 2e of 3e versnelling, met groter tandwiel kan er langer in 2 gereden worden.
Re: C50 naar C70 boeiend?
Of gewoon in 3 omdat je genoeg botum power hebt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C50 naar C70 boeiend?
OOH wauw... das ook weer waar.Eric schreef:Of gewoon in 3 omdat je genoeg botum power hebt.
Zou er nog iets aan het sproeiertje geknoeid moeten worden?
Re: C50 naar C70 boeiend?
Misschien/waarschijnlijk
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16249
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: C50 naar C70 boeiend?
Ja! Anders tikt je zuiger tegen de pakking.iclaudius schreef:OK dan lijkt het mij duidelijk, kan op zoek naar een cilinder met zuiger van 70cc, en het 50 kopje erop. Moet dan zowiezo ook de koppakking naar 70cc maat upgraden!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C50 naar C70 boeiend?
O en dan nog iets!
Is de carter-ontluchting dan nog wel in orde, met een grotere inhoud?
Het is een oud blok! Een zonder distributiekettingspannerbout+borgmoer (3X woordwaarde )onder het vliegwiel!
Weet niet eens waar het ontluchtingsgat zit!!
Is de carter-ontluchting dan nog wel in orde, met een grotere inhoud?
Het is een oud blok! Een zonder distributiekettingspannerbout+borgmoer (3X woordwaarde )onder het vliegwiel!
Weet niet eens waar het ontluchtingsgat zit!!
Re: C50 naar C70 boeiend?
Komt allemaal goed. Een c70 heeft gewoon hetzelfde onderblok. Ontluchting zit bij je vliegwiel, in de buurt van dat zwarte dopje.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!