C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door iclaudius »

Van de week netjes volgens het boekje een 70cc set erop gezet, en nu krijg ik dat motortje niet meer afgesteld, stationair niet, en hij loopt erg rauw,zelfs schokkerig.
Dus een nieuw setje erop gezet.
Ook bleek m'n nokken-as heel gaar te wezen, dus ook een nieuwe geplaatst(standaard 41) (zie vorige draadjes)
Alles weer op tijd gezet, distributie, en ontsteking (puntjes)....starten en warm rijden,wat blijkt!?? de carb 16mm (geen valstroom) reageert nauwelijks op de lucht schroef...(voorheen wel!!) het beste loopt ie met de schroef helemaal dicht!!!!schroef ik het iets open, neigt ie af te slaan!
Tijdens rijden, geeft ie plofjes in uitlaat, bij gas dicht,(deed ie vroeger nooit) en starten geeft ie wel eens een knal uit de inlaat!
Natuurlijk dacht ik aan valse lucht, maar heb dat echt helemaal uitgesloten, alles weer opnieuw gevlakt, pakkingen enz enz.
Alles weer gecheckt (zelfs een valstroom eropgezet) andere bougie, en dop, en de vervroeging werkt perfect(stroboscoop)en loopt steeds klote :( , Het enige wat me niet zo lekker zit is de nokkenas timing! het lijkt of het O merkteken een mm van het merkteken afzit, met vliegwiel op T
Het enige wat nog niet is vernieuwd is bobine, condensator, ontstekingsspoel.
Wat zou het in godsnaam wezen, het hele weekend zit ik te klooien, en het is steeds niks, maandag ochtend komt hier de vuilnis, ik zou hem zomaar aan de straat kunnen zetten :evil:

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door Eric »

Dat het merkteken niet perfect in lijn staat met de markering in de kop is geen ramp en zelfs normaal als alles vers en netjes is. Het rondje moet dan wel net boven de markering staan! Verder denk ik dat je even wat grotere sproeiers moet proberen
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door Eric »

Dat het merkteken niet perfect in lijn staat met de markering in de kop is geen ramp en zelfs normaal als alles vers en netjes is. Het rondje moet dan wel net boven de markering staan! Verder denk ik dat je even wat grotere sproeiers moet proberen
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Hulshoofd
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 10 jun 2007 19:18
Bezit: Honda CD50H 1972
Honda C310A 1963 (rood) in opbouw
Honda C310A 1964 (blauw) in opbouw
Locatie: Bleiswijk

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door Hulshoofd »

Krijgt ie wel genoeg prut??
grotere sproeier geprobeerd?? je hebt ook meer cc's te vullen
wat voor kleur heeft de bougie als die eenmaal loopt??
Alles kan stuk!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door NIX »

Prik je stationair sproeier door en check de kanaaltjes in het carbhuis met remreiniger. Hoofdsproeier gewoon afblijven als het probleem de luchtsproeierafstelling, stationair en gas dicht is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door iclaudius »

Afbeelding

Zo staat de T als ik het tandwiel O precies op het merkje heb staan!!
De carb is ook brandschoon, alles door kunnen prikken.

En hier zit alle ongein in!!!!

Afbeelding
Zojuist weer even gestart, gewoon zonder gas geven één keer trappen en lopen, met de luchtschroef DICHT!!!
Daarna draai je de luchtschroef wat open , en dan wil eigenlijk liever afslaan....Daarna staat ie te stampen als een 500cc Norton ééncilinder.
De C produceerd ook een ander luchtje uit de uitlaat...(géén rook ofzo)
Dit rook ik ook ooit bij m'n PC50 niet af te stellen toen..gaf ook klappen in de uitlaat bij gas dicht.bleek het de onstekingspoel te zijn...misschien nu ook??
Iemand ervaring mee, met een Cee?

mattijsvos
4T-MSB regular
Berichten: 391
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
Bezit: ss50
Locatie: zeist

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door mattijsvos »

volgens mij staat hij er een tandje naast
ff opnieuw de ketting erom heen leggen en op tijd zetten
Incompetente droeftoeters.

timd
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:09
Bezit: Honda st50g
Locatie: Amsterdam

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door timd »

Wellicht een overbodige vraag:

Zit de juiste zuiger in het setje (dus voor Ot 50 kop)?

Heb je verder nog wat veranderd tijdens het wisselen van het setje? (vliegwiel, bedrading, benzinetoevoer of..)

Zelf sluit ik altijd een voor een dingen uit in dit soort situaties (luchtfilter weglaten, als dat niet werkt andere bobine rechtstreeks op ontsteking aansluiten, dan ander vliegwiel, dan andere ontsteking,...)

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door iclaudius »

timd schreef:Wellicht een overbodige vraag:

Zit de juiste zuiger in het setje (dus voor Ot 50 kop)?

Heb je verder nog wat veranderd tijdens het wisselen van het setje? (vliegwiel, bedrading, benzinetoevoer of..)

Zelf sluit ik altijd een voor een dingen uit in dit soort situaties (luchtfilter weglaten, als dat niet werkt andere bobine rechtstreeks op ontsteking aansluiten, dan ander vliegwiel, dan andere ontsteking,...)
Eigenlijk is bij de wissel niks veranderd, uitlaat eraf spruit eraf, met touwtje aan frame laten bungelen, bougiedop eraf, en klaar, wisselen maar.+ nieuwe nokken-as plaatsen op de werkbank! :wink:
Het setje (70cc onder 50cc kop zuiger was iets afgedraaid)komt bij Matser vandaan en had op een van de inkepingen op de zuiger "in" gekrast, en zo zit ie er natuurlijk in, extra op gelet.
Vandaag ook weer aan het klooien geweest...kickstart en meteen klap in de carb daarna kicken wat je wil, maar niks aanslaan, bougie eruit..nat en zwart, andere erin, en start meteen( dit gebeurde ook wel eens met 50cc)
Maar stationair, afstellen ho maar! geef je gas blijft het toerental doorjengelen, en geen reactie op lucht schroef!
Ook zonder contactslot geprobeerd ...hetzelfde!
Toen maar een bobine van een vespa ciao erop, C loopt, maar nog steeds klote.
En de distrie-timing staat nu wel goed
Alle vlotterhoogtes geprobeerd, niks niks helpt!!! :evil:
Onstekingspoel draadjes gecheckt enz enz enz. Gek wordt ik ervan.
Helaas heb ik geen andere vliegwielen en carbu's liggen,anders zou ik het wel gebruiken om de C goed te krijgen.Moet daar toch eens naar op zoek!!
Immers, de T op het VVV is ook echt de Top!
Misschien iet onbelangrijk; ik heb vorig jaar de C gekocht met dit VVV erop....niet origineel want het wiel is veel groter dan de spoelen, ook is de spanning erin is erg hoog! heb ook een spannings regelaar moeten plaatsen.raakte blut aan lampjes!
Kan het zijn dat dat Immi VVV alles wat ontsteking naar z'n moer helpt??is het gewoon beter een ori vastgezet mitsubishi vliegwiel te monteren??

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door Eric »

Probeer nou eens een andere sproeier!!!!!!
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door ml03zl »

iclaudius schreef: geef je gas blijft het toerental doorjengelen, en geen reactie op lucht schroef!
Klinkt als valse lucht..
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door iclaudius »

Eric schreef:Probeer nou eens een andere sproeier!!!!!!
OK OK ik zal er eens een grotere in doen.
En valse lucht kan bijna niet anders , of dat is uitgesloten, daar heb ik elke millimeter bekeken en getest.
Wel heb je gelijk dat het daar aan zou liggen, daar lijkt het enorm op.
Nu ik er toch wel ritjes mee kan maken, heb ik ook het klipje van de gasnaald één randje naar beneden gedaan (rijker)en nu loopt ie ook goed in de middenrange, geen gestotter meer.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door iclaudius »

Nou, een andere sproeier gebruikt 70 ipv 68 wat er altijd opzat.
Helaas geen resultaat. :cry:
Start in een keer, en wil best stevig optrekken, maar dan geen stationair, en bij opendraaien van een dichte luchtschroef, valt ie stil!!!terwijl voorheen met hetzelfde ding de C prachtig afgesteld kon worden.
Het lijkt wel of die 70cc set iets afstoot, waar ie het gewoon niet op doet, terwijl alles zo precies en brandschoon in elkaar gezet is! Wil zo'n beproefd en eenvoudig blokje gewoon niet goed lopen.
Heb zondag as nog een rit met de oldtimer club....gaat helaas zonder mij van start :(

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door Ilja1974 »

Hallo,
Lees je nu eerst eens goed in voordat je dit allemaal gaat roepen.
Je begint nu met afstellen terwijl de afstel basis compleet ruk is.
Je weet ondertussen dat je brommer meer brandstof vraagt maar het niet krijgt.
En daar zijn alle signalen naar.
Het verstellen van je gasnaald en de reactie er op en op de reactie van de motor op her verdraaien van de luchtschroef.
Zelf als ik merk dat de afstelling er ver naast zit dan zal ik eerst een grotere stap maken kwa sproeier en daar de reactie op kijken.
Had in jou geval er bv een 75 in gezet.
Zet je gasnaald op de middelste positie en draai je luchtschroef dicht en vervolgen 1,25 slag/ rotatie uit.
Verzeker jezelf er ook van dat je de juiste stationair sproeier in de carburateur hebt en dat ook de afstelling van de vlotter klopt en je luchtfilter schoon is.
Dan heb je pas een goede basis om echt aan de bak te gaan kwa afstelling.
Wat ik me ook afvraag waarom er geen isolator tussen de carb en spruitstuk zit of tussen je spruitstuk en cilinderkop.
En als je zelf even goed aan de bak gaat dan heb je nog zat tijd om je fiets in orde te krijgen.
Bij de meeste brommerzaken kun je sproeiers zo kopen.
Groetjes Ilja

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door NIX »

Ook niet kloten met deo oid, gewoon de boel eerst vlakken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie