Inhouden PBR
Inhouden PBR
Hai, heb de ring uit het spruitstuk gehaald bij de PBR, maar hij staat nu nog te arm afgesteld.
Dinsdag dus even een paar sproeiermaatjes groter kopen, want maandag zijn alle brommerzaken gesloten in Haarlem.
Maar nu heb ik een vraag, want als ik ongeveer 50 rijd in zijn 4, en ik geef wat gas bij, dan gaat hij juist langzamer rijden, en er komt er ook een veel harder (irritant) geluid uit. Terwijl als hij op snelheid is, en ik geef gewoon gas bij om hem op snelheid te houden, dan is de brommer bijna stil...
Heeft dit te maken met het mengsel dat iets te arm is?
Dinsdag dus even een paar sproeiermaatjes groter kopen, want maandag zijn alle brommerzaken gesloten in Haarlem.
Maar nu heb ik een vraag, want als ik ongeveer 50 rijd in zijn 4, en ik geef wat gas bij, dan gaat hij juist langzamer rijden, en er komt er ook een veel harder (irritant) geluid uit. Terwijl als hij op snelheid is, en ik geef gewoon gas bij om hem op snelheid te houden, dan is de brommer bijna stil...
Heeft dit te maken met het mengsel dat iets te arm is?
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik snap het.NIX schreef:Het klinkt letterlijk of er met een hamer op je zuiger en cilinder wordt geslagen omdat het mengsel behalve vroeg ook in 1x ontbrandt. Normaal heb je een vlamfront dat zich door het mengsel verplaatst.
Dat is denk ik niet het geluid dat ik hoor.
Maar ik zal eens even mijn helm afdoen als ik er op rijd om te kijken.
Het is meer gewoon een zwaardere klap, maar dan zonder dat de brommer harder gaat ofzo.
Te arm mengsel, herken het wel namelijk. Het geluid wordt zwaarder maar je vermogen zakt terug bij vol gas.Marinus84 schreef:Ik snap het.NIX schreef:Het klinkt letterlijk of er met een hamer op je zuiger en cilinder wordt geslagen omdat het mengsel behalve vroeg ook in 1x ontbrandt. Normaal heb je een vlamfront dat zich door het mengsel verplaatst.
Dat is denk ik niet het geluid dat ik hoor.
Maar ik zal eens even mijn helm afdoen als ik er op rijd om te kijken.
Het is meer gewoon een zwaardere klap, maar dan zonder dat de brommer harder gaat ofzo.
Juist! Zo kan je het ook omschrijven.stormvogel schreef: Te arm mengsel, herken het wel namelijk. Het geluid wordt zwaarder maar je vermogen zakt terug bij vol gas.
Ik ga denk ik ook een nieuwe bougie insteken.
Las net ergens dat de bougie's van die Imitatiedingen snel kapot gaan en niet zo goed zijn.
(weet het merk niet meer, maar had er nog nooit van gehoord.. Force ofzo)
Thanks, ja, doe mijn best herobert schreef:mooie foto's trouwens
Binnenkort maar eens een photoshoot doen met mijn brommer ergens op het spoor ofzo..
Is dit van Bosch!?NIX schreef:Klinkt als pingelen. Doe er een koudere bougie in. C7 of C8. Lees trouwens ook je bougie om te zien of je de juiste sproeiermaat hebt.
Stond laatst in de halfords en ze hadden alleen maar dikke bougies.. en ik heb een kleinere dunnere bougie
Imi bougies sneller kapot? betwijfel het, er kan niet veel kapot aan een bougie. Hij kan hoogstens vet slaan maar dan is er iets mis met je motor, meeste bougieproblemen komen voort uit de bougiedop (waar zich vaak vocht ophoopt of slecht contact maakt).Marinus84 schreef:Juist! Zo kan je het ook omschrijven.stormvogel schreef: Te arm mengsel, herken het wel namelijk. Het geluid wordt zwaarder maar je vermogen zakt terug bij vol gas.
Ik ga denk ik ook een nieuwe bougie insteken.
Las net ergens dat de bougie's van die Imitatiedingen snel kapot gaan en niet zo goed zijn.
(weet het merk niet meer, maar had er nog nooit van gehoord.. Force ofzo)
Thanks, ja, doe mijn best herobert schreef:mooie foto's trouwens
Binnenkort maar eens een photoshoot doen met mijn brommer ergens op het spoor ofzo..
Is dit van Bosch!?NIX schreef:Klinkt als pingelen. Doe er een koudere bougie in. C7 of C8. Lees trouwens ook je bougie om te zien of je de juiste sproeiermaat hebt.
Stond laatst in de halfords en ze hadden alleen maar dikke bougies.. en ik heb een kleinere dunnere bougie
En kan je wat vertellen over de maten? weet jij of C7 of C8 een bosch maat is?stormvogel schreef:Imi bougies sneller kapot? betwijfel het, er kan niet veel kapot aan een bougie. Hij kan hoogstens vet slaan maar dan is er iets mis met je motor, meeste bougieproblemen komen voort uit de bougiedop (waar zich vaak vocht ophoopt of slecht contact maakt).Marinus84 schreef:Juist! Zo kan je het ook omschrijven.stormvogel schreef: Te arm mengsel, herken het wel namelijk. Het geluid wordt zwaarder maar je vermogen zakt terug bij vol gas.
Ik ga denk ik ook een nieuwe bougie insteken.
Las net ergens dat de bougie's van die Imitatiedingen snel kapot gaan en niet zo goed zijn.
(weet het merk niet meer, maar had er nog nooit van gehoord.. Force ofzo)
Thanks, ja, doe mijn best herobert schreef:mooie foto's trouwens
Binnenkort maar eens een photoshoot doen met mijn brommer ergens op het spoor ofzo..
Is dit van Bosch!?NIX schreef:Klinkt als pingelen. Doe er een koudere bougie in. C7 of C8. Lees trouwens ook je bougie om te zien of je de juiste sproeiermaat hebt.
Stond laatst in de halfords en ze hadden alleen maar dikke bougies.. en ik heb een kleinere dunnere bougie
bij NGK kan ik er niks over vinden iig
Een C7 of C8 bougie is van NGK.
De schroefdraad is: m10 x 1 mm
Succes!
De schroefdraad is: m10 x 1 mm
Succes!
http://www.4taktwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Yep. Ik heb het over een NGK. De C staat voor de fijne M10 draad. De 7 of 8 voor de warmtegraad. Er zijn tabellen voor bougies. Overigens gaan die onbekend merk bougies vaak snel kaduuk. Ik snap ook niet hoe de enenbougie sneller hemelt dan de andere, maar er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in. En nu mogen degenen die al 10.000km zo'n bougie rijden weer vertellen dat ze heel goed zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Locatie: Doorwerth
- Contacteer:
die immitatie bougies zijn heel goed, ik heb er al 10.000km mee gereden. ik heb ik al mijn bamiblokken (5st) tot nu toe tjapboegies gehad. 1 keer is er eentje kapot gegaan, het porcelein was los van het ijzer geraakt.
maar als je denkt dat dat het probleem is moet je niet bezuinigen op een bougie. NGK c7hsa kan je bij de meeste brommerboeren wel krijgen. maar ik denk aan de hand van je prachtige foto's tezien dat je een veel te arm mengsel hebt. fiets met je oude sproeier naar de brommerboer en vraag om een grotere. doe maar een paar, die je niet gebruikt kan je vaak wel terug brengen. en dan testen. sproeiertje er in, stukkie rijden. bougietje er uit kleurtje kijken. enz, netzolang tot je brommert netjes loopt en geen moment inhoud en de boegy iets bruin is.
maar als je denkt dat dat het probleem is moet je niet bezuinigen op een bougie. NGK c7hsa kan je bij de meeste brommerboeren wel krijgen. maar ik denk aan de hand van je prachtige foto's tezien dat je een veel te arm mengsel hebt. fiets met je oude sproeier naar de brommerboer en vraag om een grotere. doe maar een paar, die je niet gebruikt kan je vaak wel terug brengen. en dan testen. sproeiertje er in, stukkie rijden. bougietje er uit kleurtje kijken. enz, netzolang tot je brommert netjes loopt en geen moment inhoud en de boegy iets bruin is.
Heb ook het gevoel dat je die kleinere bougies te snel te hard aandraait.NIX schreef:Yep. Ik heb het over een NGK. De C staat voor de fijne M10 draad. De 7 of 8 voor de warmtegraad. Er zijn tabellen voor bougies. Overigens gaan die onbekend merk bougies vaak snel kaduuk. Ik snap ook niet hoe de enenbougie sneller hemelt dan de andere, maar er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in. En nu mogen degenen die al 10.000km zo'n bougie rijden weer vertellen dat ze heel goed zijn.
(ben 2takt gewend en heb nooit een momentsleutel gebruikt)
Alle brommerzaken zijn dicht op maandag in Haarlem, dus ik zal moeten wachten tot morgen.
Verder inrijden lijkt me niet zo goed als hij een te arm mengsel heeft.
Wat is dat toch dat ze allemaal dicht zijn... :s